Jak na věc


walter p

Replika Revolver Peacemaker ráže 45 USA 1886 sheriff

    Walther p38 byla samonabíjecí pistole s uzamčeným závěrem. Ráže 9 mm Parabellum, Německo 2. světová válka. Pistole Walther p38 měla odnímatelný schránkový zásobník na 8 nábojů.
    Areál Walteru (dočasně Motorletu) v Jinonicích patří k nejzdevastovanějším v Praze. Leteckým motorům předcházely motocykly, tříkolky a automobily jako třeba Walter P IV.  


Auto moto veterán bazar Mohelnice

    Nedejte se splést německým jménem, zakladatel firmy byl Čech jako poleno. Jmenoval se Josef a vyrůstal ve Vepřeku u Veltrus. Vyučený zámečník si na pražském Smíchově v roce 1898 pronajal dílnu o ploše 20 m2, najal učedníka a začal z dílů montovat bicykly BSA. Od strojařiny jej neodradilo ani oslepnutí na jedno oko, způsobené kovovou šponou. První jednoválcová motorka (1903)se rodila dva roky, dvouválec inzerovaný jako „to nejlepší z dobrého“, stejně jako dvoumístná tříkolka (1909), se prosadily díky walterovské kvalitě výroby. Čtyři tisícovky tricyklů byly prvními relativně dostupnými rodinnými vozidly u nás. Automobily Walter spadaly spíše do střední třídy, ale i ty šly dobře na odbyt. Firma potřebovala k rozšiřování kapacit kapitál, který získala přechodem ze s. r .o. na a. s. Negativum? Josef Walter začal ztrácet kontrolu a vedení v roce 1923 převzali schopní obchodníci Kumperové.
    Zajímáme se o osud tohoto exempláře. Ředitel galerie Veteran Car Štangl pan Miroslav Kotlařík začíná dlouholetým nasazením „pé-čtyřky“ v rodné Praze a připomíná náročnou renovaci realizovanou ve Zlíně. Zadali ji prý mladí nadšenci – manažeři. Jenže náročné práce potřebují čas, a protože objednatelé nechtěli čekat a podcenili finanční stránku, přešel walter do rukou zlínské dílny. Nový stál před 81 lety asi 88 000 Kč, jeho současná hodnota se pohybuje kolem milionu korun.
    Společnost Walter, vyrábějící automobily od roku 1913, má velmi zajímavou historii. V samostatném textu připomínáme ságu zakladatelského rodu Walterů. Pro pořádek: s nedávno restituovaným zámkem v Kolodějích jsou spojeni podnikateléKumperové, kteří převzali plnou kontrolu nad Walterem v roce 1923 a rozšířili sortiment o velmi lukrativní letecké motory.


Jarní Sosnění – sobota 19.5.2018

    Zážehový čtyřválec OHV ● Zdvihový objem 2368 cm3 ● Výkon 26,5 kW při 2000/min ● Převodovka přímo řazená čtyřstupňová s řadicí pákou u pravých dveří ● Pneumatiky SS 30 x 5,25“ ● Drátová kola Rudge & Whitworth ● Bubnové mechanické brzdy systému Perrot ● Nádrž 85 l Žebřinový rám podvozku, tuhé nápravy na půleliptických listových pružinách ● Otevřená šestimístná karoserie phaeton, dřevěná kostra pobitá ocelovými plechy ● Rozvor 3100 mm ● Vnější rozměry 4500 x 1380 x 1900 mm ● Zavazadlový prostor na sklopném nosiči – odnímatelná truhla ● Pohotovostní hmotnost 1250 kg (podvozek 850 kg) ● Největší rychlost 95 km/h ● Spotřeba asi 12 l benzinu a 0,4 l motorového oleje na 100 km ● Cena v roce 1928 asi 88 000 Kč, nyní více než 1 000 000 Kč (po renovaci).
    Starý pán odcházel znechucen, ale se slušným odstupným. Založil si továrnu Josef Walter a spol. v Třebízského ulici 41. Jeho ozubená soukolí a přesné součástky odebíral také jinonický Walter. V Košířích postavili hlavně pro rodinu Walterů sedm kusů automobilů -, šest čtyřválců 1,5 l a šestiválec 2,2 l. Jeden z nich skončil ve sbírce skladatele Petra Hapky.
    RSS kanály serverů CZECH NEWS CENTER a.s. lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření RSS kanálů těchto serverů je možné pouze s předchozím písemným souhlasem jejich provozovatele.
    Bruce Springsteen ve své písni Born in the USA zpívá „so they put a rifle in my hand“. A je dost možné, že touhle puškou byla právě Black Rifle neboli M16, kterou americká armáda používala ve válce ve Vietnamu.


Auto moto velo burza v Hobšovicích

    CZECH NEWS CENTER a.s. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
    Po znárodnění přišli Walterové nejen o továrnu, ale i pohledávky. Naopak závazky firmy museli ještě po léta splácet! Jaroslav spolu s bratrem nastoupil právě před 60 lety do strakonické ČZ. Před závistivci je chránil ředitel ing. Scala. Vadilo třeba i to, že Walter jezdil do práce asi 15 let starým dvousicem z otcovy dílny. Jeden „dobrák“ si dokonce v udavačském stylu postěžoval: „Zaměstnanec národního podniku v lidově demokratickém státě nemůže užívat vozidlo, které nese jeho jméno.“ Důležitější je, že Jaroslav v 50. letech vyvinul řadu vynikajících závodních strojů ČZ-Walter a vychoval si nástupce, konstruktéra Františka Pudila.


XIV. ročník ,,Stopou slánského Oriona

    Automobilů walter bývá i na veteránských srazech jako šafránu, proto jsme bez váhání kývli na nabídku prodejní galerie Veteran Car Štangl. Usedáme do šestimístné „vany“, tedy otevřené karoserie faeton z roku 1928. Waltery řady P (na počest konstruktéra Plocka) představovaly odpověď na úspěch Tater 11 až 30. Páteřový rám, výkyvné polonápravy ani chlazení vzduchem tu však nenajdete. Waltery prosazovaly konzervativní řešení a zdůrazňovaly špičkovou kvalitu materiálů i dílenského zpracování. Laťka visela velmi vysoko, určily ji nároky letecké továrny, která právě pronikla na náročný americký trh.
    Puška Le Enfield patří mezi zbraně spojené s vítězstvím Spojenců ve druhé světové válce. Ač se používala už na přelomu 19. a 20. století, hlavní slávu jí přinesla právě druhoválečná bojiště.
    Karoserie je přepažena a vyztužena dělicí stěnou, zadními dveřmi se nastupuje na sklopná sedátka a mnohem pohodlnější lavici. Panstvo si pohodlně natáhlo nohy. Bytelná podnožka tu není pro parádu, při jízdě po dlažbě ji plně doceníte. Walter totiž postrádá účinné tlumení pérování a pohupuje se sice pozoruhodně měkce, nicméně s velkou amplitudou. Rukama nohama hledáme oporu. Pozornost okolí budí také obláčky namodralého dýmu. Motor je sice v dobré kondici, ale už zamlada měl normovanou spotřebu čtyř deci oleje na 100 km.


Colt, armádní model, USA 1851 - G

    Dvoulitr s visutými ventily ševelí, výkon 26,5 kW graduje ve 2000/min. Protihlukovou izolaci reprezentuje dvojitá dělicí stěna. Díky pružnosti a vhodnému zpřevodování se asi 1250 kg těžký faeton popasuje s městským provozem a kopce vyjíždí sice pomalu, ale jistě. Dobrou stabilitu v zatáčkách mu zajišťuje na tehdejší dobu široký rozchod asi 1400 mm (podle provedení), otevřené auto má navíc nižší těžiště než limuzína.
    Po boku otce Josefa se profiloval nadaný syn Jaroslav Walter. Jeho osudem se staly motocykly, hlavně čtyřdobé jednoválce klasické anglické školy. Zpočátku nesly označení Walter, později JAW a nakonec ČZ-Walter.
    Říkalo se jí henryovka nebo také winchesterovka. Stříleli s ní lovci a dobrodruzi na Divokém západě. V rukou ji, alespoň na stránkách knih Karla Maye, držel i nezapomenutelný Old Shatterhand.


Puška Winchester, USA, model 1886

    Náš první dojem? Dvoulitrový Walter P IV je „konzerva“ každým coulem, podle tvaru mosazného chladiče a designu karoserie bychom vozu hádali o pět let více. Přes stupačky se úzkými dvířky vyhoupneme na sedadla, přehlédneme jednoduché prkno tvořící přístrojovou desku, a protože je skoro prázdná, nemusíme dlouho hledat tlačítko spouštěče. Stačí se jej dotknout a studený motor hned naskočí, navíc běží překvapivě pravidelně i poměrně tiše. „Hluk jest konec konců pouze důkazem mechanických nepřesností a nedokonalosti,“ říkával Henry Royce. U Walterů – „českého rolls-royce“ – byli téhož mínění a preciznost povýšili na hlavní hodnotu. Archaicky, ale v jednom šiku s rollsi, tak působí páky řazení i ruční brzdy u pravých dveří, kde dotírají na řidičovo stehno a nutí jej nastupovat spíše ze strany spolujezdce. Ovšem pohyb páky v kulise rozpaky rozptýlí, jednička až čtyřka padají do záběru přesně a s decentním cvakáním. Přáli bychom vám zážitek z měkkého záběru spojky. Příjemně překvapilo ta
    Během válečných let se průmysl a vývoj orientují jedním směrem: inovují se zbraně. Nejen taktika, ale i výzbroj rozhoduje o výsledku. Američané za druhé světové války zvládli hned několik zásadních novinek.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
200
16717
cache: 0024:00:00