Jak na věc


vynechání srdečního tepu

Diskuze : Zdraví : Klimakterium - menopauza

    Svou roli hraje samozřejmě i výživa. Existují stovky případů dívek, které ve snaze po dokonale štíhlém těle zhubly natolik, že ztratily nejen váhu, ale i menstruaci. Krajním případem jsou anorektičky, které téměř vůbec nepřijímají potravu. Ztráta hmotnosti ve spojení s vynecháním či ztrátou menstruace může však signalizovat i jiná onemocnění, než je mentální anorexie a ostatní poruchy příjmu potravy.
    I přestože vynechání menstruace většinou nebývá známkou závažného zdravotního problému (například při změně časových pásem je tento jev poměrně obvyklý), neměly by dívky a ženy (zejména tedy v reprodukčním věku) tento příznak v žádném případě podceňovat. Pokud k vynechání dochází opakovaně, menstruace je nepravidelná, jed důležité, aby pacientky pro jistotu navštívily svého gynekologa. Případná včasná diagnostika problému dokáže předejít celé řadě závažných zdravotních obtíží.
    Nepříznivý vliv na menstruační cyklus mají například onemocnění štítné žlázy, ale také infekční nemoci, jako je běžná chřipka. Ovšem pozor, vynechání menstruace se může týkat i zcela zdravé ženy, například v důsledku nadměrné fyzické zátěže, změny životního režimu, atd.


Existuje přátelství mezi mužem a ženou?

    Pokud jde o těhotenství, zde je důležité zmínit, že vynechání menstruace automaticky neznamená začátek těhotenství, a naopak některé těhotné ženy mohou na počátku těhotenství krvácet (falešná menstruace), takže o své těhotenství zjistí až později. (Nepravidelné krvácení mívají rovněž mladé dívky, které teprve začínají menstruovat, než se jejich cyklus ustálí.)
    Nejznámější příčinou vynechání menstruace (amoneorea) jsou hormonální změny, jako je především těhotenství a příchod menopauzy (toto období předcházející samotné menopauze se označuje jako premenopauza nebo též perimenopauza). Zásadní rozdíl mezi pre/perimenopauzou a samotnou menopauzou spočívá právě v tom, že zatímco v období menopauzy žena již nemenstruuje vůbec, v předchozím období pre/perimenopauzy pak menstruuje nepravidelně – pravidelné menstruační krvácení postupně slábne a přestává být pravidelné, tj. opakovaně vynechává.


Zaujal vás článek? Tak to se vám bude líbit i moje kniha.

    Už jsem to nakousnul v prvním bodu, nyní bych rád myšlenku dokončil. Opravdu mi peníze investované do snidaně přijsou jako (napůl) vyhozené. Po dlouhém pozorování jsem usoudil, že ať snídám či nikoliv, tak mám zhruba stejně energie, hlad na oběd přichází ve velmi podobnou dobu a ve zbytku dne toho sním bez jen o něco málo více ve dnech bez snídaně, než když mám den, kde je snídaně navíc. Troufám si říci, že minimálně polovina nebo možná tři čtvrtiny peněz investovaných do snídaně přijdou vniveč. A pak taky ten čas a energie…
    Dlouhé vysedávání u prvního jídla dne, fenomén snídaně do postele, lajky u krásně naaranžované snídaně a hojné využívání #breakfastlover. Snídaně není považována za nejdůležitější jídlo dne jen z nutričního hlediska, ale i z toho společenského. Business snídaně, setkání s přáteli před prací a nebo palačinky vyskládané do tvaru srdce v podání zamilovaných párů. Co na to ale naše tělo?
    Zeptáte-li se kohokoliv ze svých přátel na nejdůležitější jídlo dne, tak povětšinou odpověď dostanete bez jakékoliv diskuze. Snídaně. Obecně je považována za pokrm, jenž nastartuje tělo do náročného dne a bez něhož nelze žít. Pokud se ráno ihned nenajíte, ideálně spousty sacharidů, tak budete slabí, neschopní přemýšlet a také podráždění. Nebo je to jinak? Jako vždy. Ano!


Doporučuji: Sklizeno – opravdové jídlo

    Vynechání menstruace je obecně považováno za jeden z nepřehlédnutelných znaků těhotenství u žen a dívek v reprodukčním věku, nebo naopak za příchod menopauzy u žen zralého věku. Může k němu však dojít také z mnoha jiných příčin. Které to jsou? A kdy by měla pacientka raději navštívit lékaře?
    Poslední skupinu možných příčin bohužel představují gynekologická onemocnění. Kvasinkami (především nebezpečná kvasinka Candida albicans) či poševními záněty počínaje a endometriózou konče. Endometrióza je velmi časté gynekologické onemocnění, charakteristické objevováním se částeček děložní sliznice mimo děložní dutinu. Tyto částečky mohou vznikat ve vaječnících nebo vejcovodech, ale také v močovém měchýři, nebo dokonce ve střevech. Problém je, že tyto drobné částečky vytvářejí cysty a srůsty, které jsou pro pacientky zdrojem bolesti. Léčba je možná buď hormonální, nebo operační (chirurgicky nebo laparoskopicky).
    Přesvědčení o prospěšnosti snídaně je jednou z největších brzd v dosahování našich cílů. Click To Tweet Vede totiž k jakémusi zackylení, z jehož spárů se dostává zbytečně pomalu a komplikovaně. Jsem připraven na podrážděné reakce, ať vám nesahám na snídani. Vím, že je to tabu. Ale stejně… Pojďme se podívat na 5 důvodů, proč je vynechání snídaně super nápadem.


ZANECHAT ODPOVĚĎ Zrušit odpověď

    Prevence proti srdečním onemocněním, ochrana před Alzheimerovou chorobou, zánětům v těle, rakovinou a mnoha dalším onemocněním, která dnes považujeme za běžná. Věda zde.
    Ok. Než mě začnete kamenovat. Neříkám, že tento model musí fungovat 100% pro každého jedince. Berte následující body jako mou osobní zkušenost, která mi funguje excelentně a nedám na ni dopustit. Samozřejmě tělo ženy, těhotné ženy, nemocného jedince atp. může mít jiné nároky a může mu dělat lépe „běžný“ režim.


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKYVÍCE OD AUTORA

    Rád dělám věci prakticky. Nerad plýtvám časem, penězi, energií. Pro přípravu snídaně bezesporu budete potřebovat všechny tři zmíněné cennosti. Ušetřit 10 nebo 20 minut každé ráno může být pro někoho zásadní – rána jsou pro mnohé z nás náročná a za každou minutu v posteli navíc bychom platili zlatem. Naspořených 30 nebo 50 korun každé ráno, to je sen mnoha jedinců. Spoření peněz je denodenně probírané téma a zde si můžete hodně pomoci. Povím vám, že od té doby co nesnídám, jsou má rána daleko přímočařejší a jsem schopen daleko dříve začít pracovat či plnit své povinnosti. Nemusím čekat, až se pokrm dovaří, uklízet po sobě a ani sedět nad jídlem, které mi po dlouhodobějším pozorování prostě nesedí.
    Jako velmi častý důvod vynechání menstruačního krvácení se uvádí stres. Jak je to možné? Pokud se organismus dlouhodobě nachází pod tlakem, začne ve zvýšené míře produkovat látky (hormony, jako je například kortizol a adrenalin), které nepříznivě ovlivňují ženské hormony. V důsledku toho pak může dojít právě k vynechání periody. U žen, které jsou permanentně ve stresu, nebo dokonce trpí úzkostí či depresí, může dojít dokonce k úplné ztrátě menstruace. Tento jev by měl být vždy důvodem pro návštěvu ženského lékaře.
    První několik dnů či týdnů může být nový režim velký skok do neznáma a systém bude třeba si osahat. Ale není se čemu divit, vždyť jste dosud jedli podle hodinek, které ručičkou ukazovaly bez diskuze i na snídani. Pokud se snídaně nechcete ze dne na den vzdát, tak zkuste nejdříve snídani posouvat směrem k obědu. Myslím, že vám brzy snídaně splyne s obědem a zvyknete si také na tento způsob stravování.


Doporučuji: Recepty Paleo Snadno

    Jíst každé tři hodiny a panika z hladu. To je dnes běžný stav, pokud se snažíme hubnout. Jenže toto se ukazuje jako nevhodné. Trávící systém je v neustálém zápřahu skrze celý den, lidské tělo na toto není stavěné. Možnosti, které dnes máme, nám přímo nahrávají k tomu, abychom o hladu a jídle obecně příliš nepřemýšleli. Mnoho z nás ani hlad nezná. Jen chuť. Zvyk jíst. Nutkání v každé volné chvíli něco zobnout či zakrojit.
    Věda už nějakou dobu přináší poznatky o půstech a vědomém hladovění ve spojitosti s pozitivním dopadem na naše bytí. Jednou z nejsnažších cest, jak se postít, je vynechání snídaně, kdy se konzumace kalorií oddáli zpravidla o další 4-5 hodin oproti modelu se snídaní.
    Hlad nastává nejdříve po několika hodinách bez konzumace kalorií. Ne po dvou, ani po třech. Systém snídaně-svačina-oběd-svačina-večeře nám oznamuje, kdy že to vlastně máme hlad. Nesmysl. Click To Tweet Hlad by nám mělo signalizovat naše tělo, které ví, co je pro nás nejlepší. Nikoliv novinka, kterou bezesporu systém pěti jídel je. Vždyť se takto stravuje člověk jen několik desítek let. A jak to dopadlo…


Nechcete udělat nový design Rodiny.cz?

    Nastartování metabolismu vydatnou snídaní a posléze lepší spalování tuku je již dávno překonaný mýtus. Je to však třeba neustále opakovat, zatím toto bere v potaz jen malá část populace. Není to prvně, kdy se lékaři mýlili či se časem začaly výsledky studií interpretovat poněkud zavádějícím jazykem. Mnoho mých čtenářů, klientů či lidí z komunity si tento způsob pochvaluje a často dosahují výsledků, kterých se jim dlouhodobě nedařilo dosáhnout. Samozřejmě v domnění, že zařazení snídaně je pro jejich hubnutí dobrým krokem. Po jejím vyškrnutí z jídelníčku se však ukázal opak.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00