Jak na věc


výdej řidičského průkazu teplice

Vykrajovač univerzální 30mm PRESIDENT 638619 ( skladem 2ks )

    Důvodem je většinou příliš rychlý pokles tělesné hmotnosti a výrazné omezení příjmu kalorií. Tělo se nerado zbavuje vlastních zásobních zdrojů energie (tělesného tuku) a brání se snížím klidového energetického výdeje. S pomalejším metabolismem má lepší šanci více nehubnout a v příznivých podmínkách pozitivní energetické bilance naopak znovu nabrat to, co ztratilo během dietování. Po nevhodných redukčních procesech se situace jenom a jenom zhoršuje – viz článek Příklad jo-jo efektu. Máme ale šanci, pokud na to jdeme správně, udržet i při redukčním postupu stále vysoký metabolický obrat. Návod k tomu najdete v článku Naučte tělo spalovat tuky.
    Energii vydáváme i v úplném tělesném a duševním klidu, protože naše srdce, dýchací svaly, ledviny, játra a další orgány jsou v neustálé činnosti. Probíhá základní přeměna látek – bazální metabolismus, který vyžaduje v průměru u muže asi 1700 kcal, u ženy asi 1450 kcal. V podmínkách bazálního metabolismu ovšem prakticky nemůžeme žít, neboť již další jednoduché úkony, jako je jídlo, mytí, oblékání a přecházení s tím spojené, znamenají zvýšení energie až o 20 %. Nejvíc zvyšuje výdej energie tělesná práce. Při svalové práci využijeme jen asi jednu pětinu energie uvolněné oxidacemi. Účinnost “lidského stroje” je tedy asi 20% a kolísá na stavu trénovanosti únavě a druhu práce. Při maximálních výkonech se u člověka účelné využití vynaložené energie, stejně jako u každého stroje, rychle snižuje. Uvádí se, že nejlehčí práce (práce administrativního úředníka) je asi 50 kcal za hodinu, při nejtěžší práci (práce dřevorubce) asi 350 kcal za hodinu.


Vařechy mix, a obracečka dřevo SET 5ks WOODY 637428

    Pro ideální postavu je také dobré používat kvalitní potraviny, někdy nazývané jako superpotraviny – k tomu ještě využít sílu bylinek a máte dokonalý mix pro vhodnou stravu – nepodceňujte to co jíte!
    Zajímá vás, kolik energie dokážete spálit při cvičení? Ještě než se vrhnete na složité počítání každé kalorie, kterou se rozhodnete „těžce vypotit“, věnujte pozornost následujícím informacím:


Vladimír Šrámek: Cuba semilibre

    Hodnota klidového energetického výdeje je pro vás odrazovým krokem pro zjištění celkového energetického výdeje a následné určení doporučeného energetického příjmu. Abyste přesně věděli, kolik a čeho máte optimálně za celý den sníst (s cílem změny složení těla), znalost hodnoty vašeho klidového energetické výdeje je klíčová. Pro výpočet KEV, resp. bazálního metabolismu (BM) lze využít řady jednoduchý i složitých rovnic. Nutné je do vzorce zadat váš věk, pohlaví, tělesnou výšku, hmotnost, popř. povrch těla a vyjde vám orientační hodnota rychlosti látkové výměny. Problém je, že tato hodnota se může docela hodně odlišovat od skutečnosti. Rovnice vůbec nekalkulují s celou řadou dalších, velmi důležitých faktorů. Na prvním místě je třeba zmínit genetiku – dědičné nastavení rychlosti a „kvality“ látkové výměny vašeho těla. Úroveň KEV je dále ovlivňována aktuálním zdravotním stavem, případným účinkem léků, koncentrací některých hormonů v krvi, aktuálním jídelníčkem, pohybovou a stresovou zátěž
    Pokud se vám skutečně nechce pravidelně sledovat každou spálenou kalorii (kdo by to taky dělal...), zamyslete se nad první hodnotou v tabulce – chůzí. Postačí každý den místo jedné hodiny sezení u televize jít na procházku, kterou jste schopni spálit 850 – 1000 kJ, za měsíc to odpovídá 25 000 – 30 000 kJ, což znamená zhubnout přibližně o 1 kg podkožního tuku!
    Srdeční výdej je základní veličinou výkonnosti krevního oběhu – znamená množství krve vypuzené srdcem do těla za jednu minutu. Přenesený význam netřeba rozvádět. Snad jen upřesněnění, že měřený čas tvoří jeden lidský život.Srdeční výdej je edice současné české poezie, v prvních čtyřech titulech pocházející z lékařského pera. Některé tituly se však tomuto zvyku vymykají a snaží se na svět pomoci dobré poezii obecně. Autor první básnické sbírky Vladimír Šrámek, je zároveň editorem celé série.


Šejkr univerzální 0,5 litru PRESTO 420713

    Existují různé propočty a tabulkové hodnoty množství vydané energie při různých činnostech – při jakékoli získané hodnotě berte v potaz, že celkový výdej energie závisí na mnoha faktorech – např. trénovanosti (trénovanější člověk vydává při témže výkonu méně energie), hmotnosti jedince (čím více někdo váží, tím více energie vydává), na pohlaví (u žen je při stejné činnosti menší energetický výdej než u mužů), dokonce i na rychlosti pohybů (obézní člověk dělá veškeré pohyby více ekonomicky).
    Při sportu se vydá za časovou jednotku mnohem více energie, než při těžké práci. Při závodním běhu, nebo při plavání na 1500 m se např. uvádí energetický výdej až 1200 kcal za hod. Při rychlostních a silových výkonech spotřeba stoupá ještě výš. Sportu věnujeme jen poměrně malou část dne (při standardním tréninku 45-90 minut) a mezi výkony děláme odpočinkové přestávky, z tohoto důvodu většinou nepřesahuje výdej 5500 kcal. Normální kondiční cvičení v délce 60 min. zvýší Váš denní výdej jen asi o 500 kcal.
    V následující tabulce se můžete podívat na celkový výdej energie při některých vybraných sportovních činnostech (hodnoty jsou počítány pro průměrného 70 kg člověka za 1 hodinu sportování).


Dózy SET 3 ks obdelník 0,8+1,8+3,0 HEIDRUM ( skladem 4 spr )

    K čemu je dobré ho znát? Klidový energetický výdej (KEV) je faktor, který má největší vliv na to, kolik za celý den spálíte kalorií. Čím úsporněji váš „motor“ pracuje, tím méně kalorií spotřebujete. Je-li vašim cílem snížit nadbytečné tukové zásoby v těle, dělejte všechno pro to, aby byla vaše klidová spotřeba co nejvyšší. Většině redukujícím jedincům se však při snižování nadbytečných tukových zásob úspěšně „podaří“ pravý opak – vlivem nevhodného stravovacího a pohybového režimu dojde k poklesu hodnoty bazálního metabolismu.
     Při sportování vydáváme mnohem více energie než při práci – platí zde stejná pravidla, tzn. celkový výdej závis především na druhu a intenzitě sportovní činnosti (pro srovnání – při šedesátiminutovém intenzívním tréninku silového zaměření můžeme spálit přes 1000kcal, u stejně dlouhého kondičního cvičení aerobního rázu jen 500 kcal.
    Energii vydáváme i při absolutním klidu (např. spánku) – je to tzv. bazální metabolismus. Poměrně výrazným způsobem zvyšuje celkový výdej energie tělesná práce – v souvislosti s druhem práce a stupněm trénovanosti (= zvyku na práci) využijeme přibližně pětinu celkově uvolněné energie za den (skutečně však záleží na konkrétní činnosti – např. úředník za hodinu své činnosti spálí necelých 50 kcal, dřevorubec až přes 350 kcal za hodinu).

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00