Jak na věc


vývozní doprovodný doklad

Vývozní motocykl Jawa 50 typ 23 Golden Sport

    Ve světlometu nebylo místo pro standardní přepínač, proto byl použit italský sdružený přepínač Aprilia (036640 model DIP/58), používaný například na motocyklech Ducati bevel 750 GT, 750 S, 750 SS. Umístěný byl u levé rukojeti na řídítkách. Do přepínače vedlo pět kabelů a měl tři základní polohy: 1 – dálkové světlo, 0 – vypnutá světla, 3 – tlumené světlo. Na vrchu bylo bakelitové tlačítko pro troubení, které zkratovalo vodič od bzučáku na kostru. Zhasínání motoru bylo řešeno stlačením kovového tlačítka (zkratoval vodič připojený na svorku 15 indukční cívky), které bylo v pravé části (směrem k ose motocyklu).
    Zajímavé je, že většina u nás se vyskytujících Golden Sportů má standardní zadní světlo světlo tuzemské výroby. Domnívám se, že přední světlomet Aprilia se na motocykly instaloval již ve výrobním závodě Považských strojáren, ale koncovou svítilnu zn. Lucas montoval až PZO Motokov (podnik zahraničního obchodu), který zprostředkovával prodej motocyklů do zahraničí. Nepřevzaté (nevyvezené) kusy tak s již namontovanými Lucasy doprodával PZO Motokov prostřednictvím obchodní sítě TUZEX. Kusy vyrobené „navíc“, z jejichž prodeje do zahraničí sešlo, dostaly přímo ve výrobním závodě standardní svítilnu a Považské strojírny je předaly do standardního prodeje Mototechny. Kvůli atypickému přednímu světlometu, do kterého se nedala sehnat žárovka (vložka), byly tyto Golden Sporty oproti standardním Mustangům zlevněny.


Jawa 250 Californian - vývozní | Inzerce

    Součástí zadního světla Lucas L679 (typického například pro vývozní Jawy Californian) byla integrovaná odrazka. Vevnitř byla dvouvláknová žárovka 6V 21/5W (patice BAY15d). Svítilna byla připevněna na upraveném původním držáku světla z Mustanga. Držák měl navíc zezadu bodovými svary přichyceny dvě boční „packy“ pro připevnění odrazek.
    První provedení Jawy 23A „Golden Sport“, vyráběné od roku 1971, se oproti verzi pro tuzemský trh lišilo jen zbarvením a nálepkou na nádrži. Nádrž, kastlík na nářadí a blatníky měly žlutou barvu (odstín ČSN 6401 „žluť tmavá“). Blatníky a prolisy na kastlíku byly obtažené černými linkami. Na obou stranách nádrže byla nálepka s nápisem „Golden Sport by Jawa“. Nádrž nebyla linkovaná. Standardní hranatý tachometr PAL měl stupnici v mílích za hodinu. Řídítka měla hrazdu. Jiné rozdíly jsem nezaznamenal.
    Zdroj proudu – 6V/20W „magneto“ (tzn. alternátor s permanentními magnety), mělo oproti standardnímu provedení oba světelné póly 15W, které byly netradičním způsobem propojeny. Jeden byl usměrněn diodovým můstkem a přes pojistku dobíjel baterii. Druhý pól dodával střídavý proud pro přední světlo a bzučák. Blok motoru měl pod zapalováním ještě jednu díru pro vedení kabelů k brzdovému spínači.


Druhé provedení vyráběné v roce 1972

    6V/4,5Ah baterie z průsvitného plastu byla umístěna pod nádrží. V držáku byla přichycena modrou gumovou přezkou. Na vnitřní straně dvířek kastlíku bylo přilepené schéma zapojení baterie (modrý vodič + pól, černý vodič – pól) s poznámkou: „In case of burning of the head lamp bulb switch on the switch to the zero position“, přeloženo: „V případě spálení přední žárovky, přepněte přepínač do nulové polohy“. Tedy varování, jak předejít spálení zadní žárovky kvůli přetížení.
    Druhá verze Jawy 23A „Golden Sport“ vycházela z inovace Mustanga (typ 23A) z roku 1972, dále ale byla přizpůsobena americké normě DOT/SAE. Rozdíly spočívaly především v použití světlometů zahraniční výroby, úpravy elektroinstalace s použitím záložní baterie pro brzdové světlo a doplněním povinných odrazek.
    <iframe class=“wp-embedded-content“ style=“position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);“ title=“„Nové vývozní kvóty 2018“ — Rybolov Norsko“ src=“http://rybolovnorsko.cz/forums/topic/nove-vyvozni-kvoty/embed/#?secret=sIOPkuDeft“ width=“600″ height=“338″ frameborder=“0″ marginwidth=“0″ marginheight=“0″ scrolling=“no“ sandbox=“allow-scripts“ data-secret=“sIOPkuDeft“></iframe>


Modifikace se zadním světlem Hella

    Zdravím, zajímalo by mně, zda vzhledem ke změnám vývozních limitů ryb, rybích filet a mořských plodů jsou zpřísněny kontroly jak na hranicích, tak i ve vnitru. Jaké jsou sankce při zjištění nadlimitu?
    Přední plechový světlomet italské značky Aprilia měl světelnou vložku (parabolu) vyrobenou podle americké normy DOT/SAE, tedy žárovka byla pevnou součástí paraboly. Při přepálení vlákna nezbývalo než vyměnit celou světelnou vložku (parabolu). Toto řešení se nazývalo „Sealed beam“. Špatná dostupnost tohoto dílu v ČSSR byl hlavní důvod snížené ceny motocyklu ve výprodejích a hlavní důvod, proč je dnes téměř nemožné sehnat „Goldena“ s původním předním světlometem. Na některých kusech se objevují světelné vložky od výrobce Bosch, zřejmě se jednalo o dostupnou náhradu. Standardní držáky předního světla měly na každé straně po jedné díře pro uchycení oranžových odrazek.
    Kousek nad držákem indukční cívky (pod nádrží) byly dva sloupky a na nich pertinaxová destička se dvěma usměrňovacími diodami (pravděpodobně KY 708) a odporem (10Ω) pro usměrnění dobíjení baterie.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
200
12930
cache: 0024:00:00