Jak na věc


transsibiřská magistrála

Tvůj komentář k článku Zrušit odpověď na komentář

    Magistrála začíná v Moskvě na Jaroslavském nádraží. Odtud pokračuje 1777 kilometrů po Evropě, aby překročila její geografickou hranici u městečka Pervouralsk a odtud pokračovala dalších 7512 kilometrů k břehům Japonského moře. Cesta napříč dvěma kontinenty trvá skoro celý týden). Vlak během ní projede 89 městy, z nichž pětice má více než milion obyvatel, překoná 16 velkých řek.  Většina cesty vede nekonečnými sibiřskými lesy a fádními rovinami, přičemž například mezi městy Omsk a Novosibirsk se vlak řítí rychlostí 140 km/hodinu po nejdelším 610 kilometrů dlouhém – úseku bez jediné zatáčky či znatelného převýšení.
    Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href= title=> <abbr title=> <acronym title=> <b> <blockquote cite=> <cite> <code> <del datetime=> <em> <i> <q cite=> <strike> <strong>
    Stavitelé museli překonat velké řeky - Tobol, Išim, Irtyš, Ob, Jenisej, Angaru a Amur, nebo vést trať do strmých svahů. U Vladivostoku museli vystavět v té době nejdelší železniční most na světě dlouhý 2730 metrů.
    Mezitím, co výstavba dráhy pokračovala, do Moskvy přicházely dopisy gubernátorů z Tomska a Irkutska, kteří požadovali, aby se koleje nezastavily v Čeljabinsku, ale aby přes Irkutsk, jezero Bajkal a Sretensk pokračovaly do Vladivostoku, nejvýznamnějšího ruského tichomořského přístavu.


Smysl magistrály: Přesun armády a zboží

    Transsibiřská železnice – je nejdelší železnice na světě, její délka je necelých 9300 km. Jedná se o železniční síť spojující Moskvu s ruským Dálným východem (poslední zastávka je Vladivostok) s odbočkami do Číny a Mongolska. Je snem snad každého cestovatele a stále zůstává pro mnohé legendou, iluzorním mostem mezi Evropou a As ií. V dnešní době tato cesta představuje úchvatný zážitek, zvláště pak pro turisty z Evropy, kteří chtějí zažít to pravé Rusko a seznámit se se zajímavými lidmi. Od roku 1918 do roku 1920 je Transsibiřská magistrála spjata s historií Československých legií. V mnoha městech můžete najít místa spojená s legionáři.
    Cíle stavby byly již na počátku všem jasné. Železnice měla nejen propojit dosud málo využívané části Sibiře a tak připravit jejich zprůmyslnění, ale hlavně zajistit dostatečný přísun armádních jednotek, které by podpořily ruské zájmy v čínském Mandžusku a Koreji, kde se angažovalo Japonsko. Železnice měla také pomoci rozšíření ruského vnitřního trhu do nových oblastí, podpořit textilní průmysl a vytvořit lepší podmínky pro obchod s USA.


Rusko, Transsibiřská magistrála

    S rozvojem Ruska, obzvlášť po roce 1860 po založení přístavu Vladivostok, na pobřežích Tichého oceánu, vyvstala roku 1880 potřeba lepšího a rychlejšího dopravního spojení s evropskou částí Ruska. 31. května 1891 byl tedy na popud Sergeje Witteho, zahájen ambiciózní plán na propojení celé Sibiře pomocí železniční trati; Transsibiřská magistrála se stavěla od Vladivostoku, Moskvy ale i na dalších místech budoucí Transsibiřské magistrály. Tam, kam dorazila Transsibiřská magistrála, vznikala nová města. Na západě překročila trať Ural již předtím v roce 1890 (na tomto místě dnes označuje kilometrovník 1 777 hranici mezi Evropou a Asií) a roku 1898 dosáhla železnice Irkutska při západním břehu Bajkalského jezera. Po dostavbě trati do Chabarovska bylo možno železnici napojit na již existující úsek Chabarovsk – Vladivostok. Transsibiřská magistrála tak byla téměř v celé délce dokončena, až na krátký úsek kolem jezera Bajkal, přes které byly vlaky přepravovány loďmi. Pravidelná přeprava byla za
    … transsibiřská magistrála zůstane natrvalo spojena s našimi dějinami? Právě po ní se totiž po uzavření separátního míru mezi Ruskem a Německem v Brestu Litevském v březnu 1918 přesunovaly z Ukrajiny přes centrální Rusko a Sibiř československé legie do přístavu Vladivostok, odkud měly odplout do bojující Francie.
    Na Dálném východě železnice nejprve vedla kratší cestou přes Mandžusko a Charbin. Teprve po rusko-japonské válce, kdy car ztratil vliv v Mandžusku, byla vybudována delší trasa vedoucí výhradně po ruském území. 


Dovolená Rusko – průvodce po Rusku a rusky mluvící země - kontakty

    Transsibiřská magistrála, zkráceně Transsib, je nejdelší železniční trať na světě, hlavní dopravní tepna Ruska, probíhající v délce 9 288 km z Moskvy do Vladivostoku. Na této trase je možné udělat mnoho zastávek. V pohoří Ural, Krasnojarské sloupy, město Irkutsk, jezero Bajkal, ostrov Olchon, železnici Krugobajkalka, poloostrov Svatý Nos, Ivolginský dacan, který je největším a nejvýznamnějším buddhistickým klášterem v Rusku, město Čita, město Chabarovsk, Ussurijsk, Vladivostor, ruský ostrov. Kromě toho Transsibiřská magistrála překračuje 16 velkých řek: Volha, Vjatka, Kama, Tobol, Irtyš, Ob, Tom, Čulym, Jenisej, Oka, Selenga, Zeja, Bureja, Amur, Chor a Ussuri. Na Transsibiřské magistrále Vás čeká mnoho zážitků a dobrodružství.
    Budování této železnice prosadil jeden z nejtvrdších a nejkontroverznějších ruských politiků přelomu 19. a 20. století, hrabě Sergej Julievič Witte (1849-1915).
    Stavbu komplikovaly mimořádně velké mrazy, které někdy dosahovaly 40 až 50 stupňů Celsia. U řeky Amur mohli dělníci dokonce pracovat pouze od června do října, na některých místech půda nerozmrzla ani v létě. Jinde na dělníky útočila hejna komárů nebo dravá zvěř.
    Je velmi důležitá z obchodního hlediska, ale i pro přepravu cestujících. Přes Transsibiřskou magistrálu směřuje do Evropy z Japonska 8 300 kontejnerů se zbožím, což je asi třetina z celkového vytížení trasy, ročně se přepraví asi 20 000 kontejnerů. Ruské ministerstvo dopravy se přesto snaží ještě zvýšit provoz a tuto trasu více využívat.
    Náš typ je organizace individuálních turistických zájezdů na Ural, Sibiř, Dálný východ, Altaj, Bajkal, do Mongolska a Číny. Návrh tras podle Vašich představ; Zprostředkujeme zajištění víza do země Vaší cesty.


Dovolená Rusko – průvodce po Rusku a rusky mluvící země - nabídka

    Koncem 90. let byla významná část transsibiřské magistrály hotová. Po pouhých dvanácti letech v roce 1903 projel první vlak z Evropy až k Tichému oceánu. Zpočátku byly vagony převáženy přes jezero Bajkal speciálními trajekty, ale již v roce 1905 byla v extrémním terénu jižních skalnatých břehů vybudována trať zvaná Krugobajkalka. V roce 1905 postoupily práce tak daleko, že umožnily přesun ruských pozemních sil, které se účastnily bojů v rusko-japonské válce.
    Transsibiřská magistrála (Транссибирская магистраль) je hlavní dopravní železniční cesta spojující Moskvu s Vladivostokem, přístavem na pobřeží Tichého oceánu. Se současnou délkou 9 288 kilometrů se jedná o nejdelší železniční trať na světě. V současné době trvá cesta z Moskvy do cílové stanice šest dní. Expresní vlaky vyjíždějí každé dva dny. Historie Transsibiřské magistrály je zajímavá.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
200
14851
cache: 0024:00:00