Jak na věc


tablety povánoční slevy

20 % sleva na vysavače Bissell a doprava zdarma

    Ve sloupci notebooky a tablety s nejvyšší skutečnou slevou najdete produkty, u nichž během povánočních výprodejů výrazně klesla cena. Když se podíváte, kolik e-shopů je prodávalo, zjistíte, že se ve většině případů nejedná o top produkty.
    Je zajímavé pozorovat, jak jednotlivé e-shopy pracují při povánočních výprodejích se slevami. E-shopy okay.cz a notino.cz nabídly ze všech sledovaných obchodů nejvyšší podíl skutečných slev: 11 % a 6 %. Další internetové obchody jako electroworld.cz, teshop.cz, mall.cz apod. nabídly slevy v rozmezí 0 až 3 %, což je velice zanedbatelné snížení ceny (viz Tabulka 1 – slevy, které byly vyšší než 5 %).
    Kvízové hry se v posledních letech zabydlely v českých hospodách i obývácích a není se čemu divit. Provětrat mozkové závity a poměřit znalosti s přáteli je skvělý způsob, jak si zpestřit večer!
    Co by to bylo za Vánoce, kdyby nás prodejci hned během premiéry štědrovečerní pohádky nezačali v médiích bombardovat salvou reklam o extra výhodných povánočních slevách. Někteří už si zvykli, jiní na výprodeje čekají jako na slitování boží.


Diskuze - Výprodej: Povánoční slevy u MALL.cz až 79% + doprava zdarma

    Obchodníci se samozřejmě snaží prodat zboží. K tomu používají vhodné cenové a marketingové taktiky, což je v pořádku – tím se posouvá trh dopředu. Zákazníci by si měli uvědomit, že na cenové akce se musí dívat zdravým rozumem, ČOI je neochrání a ke slevám přesahujícím desítky procent přistupovat obezřetně, protože e-shopy přeci nebudou rozdávat zboží zdarma.
    Je rovněž třeba mít se na pozoru před formulacemi typu „slevy až 70 %“, jejichž hlavním cílem je dostat zákazníka do obchodu. V prodejně se však většinou ukáže, že maximální sleva se vztahuje pouze na pár kousků zboží, zatímco většina sortimentu zůstává nezlevněna. Někdy též není patrné, kolik vlastně zboží stojí. Platí, že cena uvedená na věci má být konečná, a zároveň by měla být čitelná také původní cena před slevou.
    Mobilní telefony jsou další kategorií, kterou se vyplatí při povánočních výprodejích sledovat. Spotřebitelé je často nakupují jako vánoční dárky, a proto e-shopy důkladně pracují s jejich cenovou strategií: Před Vánoci dochází k mírnému snížení cen. Těsně před Štědrým dnem obchody ceny navýší, protože nákupní horečka dosahuje nejvyšších bodů. Po 24. 12. však ceny padají a nakupující dosáhnou na skutečné slevy.


Sleva 20 % na trampolíny Marimex na Mall.cz

    Očekávaný povánoční výprodej je tady! Vysoké povánoční slevy až 79% se vztahují na několik tisíc vybraných položek z naskladněného sortimentu. Veškeré objednávky nad 1000 Kč jsou navíc s dopravou zcela zdarma!
    Pravidelně pro Vás vyhledávám a na webu SLEVNET publikuji tipy na zajímavé slevy v českých a zahraničních internetových obchodech. Aby Vám žádná z akcí neunikla, doporučuji odebírat náš newsletter.
    Prodejci vnímají, že Češi odkládají velké nákupy na povánoční slevy. Využívají tohoto trendu a nabízí maximum ze svých skladů, aby je co nejvíce vyprázdnili pro nové kolekce. Češi slevy milují a prodejci to dobře vědí. Právě teď vrcholí horečka výprodejů a slev. Ať již zákazník vyrazí do obchodu kdykoliv, je dobré nepodlehnout tlaku a každý nákup pečlivě uvážit. Mezi prodejci se totiž najdou i tací, kteří povánoční „nákupní horečky“ zneužívají.


Až 43% slevy na dětské autosedačky

    Při nákupech v povánočních slevách by zákazníci měli sledovat především kvalitu zboží a hlídat si jeho záruku. Často se spotřebitelé setkávají s tvrzením, že na zlevněný sortiment neplatí záruka, případně je omezena. „Nic takového není možné, i na zboží zakoupené ve slevě platí zákonná záruka 24 měsíců. Výjimku tvoří sleva, která byla poskytnuta pro vadu výrobku – pro takovou vadu pak zboží reklamovat nelze, na všechny ostatní vady daného zboží záruka platí,“ vysvětluje Lukáš Zelený. O důvodu takové slevy musí být zákazník při nákupu informován a tato skutečnost by měla být potvrzena i na dokladu o koupi. Nelze však poskytnout slevu pro vady, které v budoucnu teprve vzniknou. To by bylo obcházení zákona.
    Čekali jste letos na povánoční slevy? Jsou vám lhostejné? Zaujala vás analýza? Nebo byste si příště přáli data s jinými čísly? Nestyďte se vyjádřit svůj názor. Budeme rádi za zpětnou vazbu.
    Po povánočních výprodejích 2016 udělila ČOI internetovým obchodům pokuty v celkové výši 4,2 milionu korun. Mezi nejčastěji zjištěné nedostatky patřilo používání nekalých obchodních praktik nebo neposkytnutí řádných informací spotřebiteli o možnosti reklamace.
    Tak, jako si tradičně na Nový rok připíjíte šampaňským, monitorujeme pravidelně ceny v povánočních výprodejích, abychom vám předali dar nejcennější – pravdu.
    Trendem posledních dvou let je zahájení slev již před Vánoci v rámci tzv. vánočních slev a jako ochutnávka hlavních povánočních výprodejů. Ty zpravidla začínají už od 26. prosince a trvají dle zásob jednotlivých obchodníků a poptávky. Pokud jste je nestihli, nevadí, protože stále běží naplno a ve většině obchodů potrvají až do konce ledna.


Jaké výhody nabízí nákup na Mall.cz?

    Za zmínku stojí televizory, které můžete nakoupit s průměrnou slevou 13,9 % u 19 % skutečně zlevěných produktů, sušičky s průměrnou slevou 15,4 % u 5 % skutečně zlevněných produktů a parfémy s průměrnou slevou 15,5 % u 4 % skutečně zlevněných produktů. Tato čísla se týkají slev vyšších než 5 %. Další data najdete v tabulkáchá 3 a 4.
    Nyní jsou povánoční výprodeje stále v plném proudu. Má smysl zaobírat se jimi? Co objevil náš analytický nástroj Karsa Monitor, který sledoval 117 kategorií v předních 123 e-shopech v období mezi 1. 10. 2016 a 2. 1. 2017?
    Už je to tu zas. Po Černém pátku a předvánočním šílenství se na scéně objevuje další ze série velkých „zákazníkolapek“ – povánoční výprodeje. E-shopy opět připravily slevy šplhající k výšinám, opět na nás vyrukovaly se všemožnými triky a opět nazdobily ceny lákavým pozlátkem. Nebo se letos polepšily?
    Co je tedy nejdůležitější rada před nákupy ve výprodejích? Nedělat impulzivní nákupní rozhodnutí a vždy si ověřit, zda je zboží skutečně zlevněné a že se takovým nákupem skutečně ušetří. V žádném případě by zákazníci neměli souhlasit s tím, že by se zakoupením zlevněného zboží vzdávali svých zákonem zaručených spotřebitelských práv.


Zboží na Mall 2. jakosti s více jak 50% slevou

    U mobilních telefonů Samsung je zlevňování během povánočních výprodejů mnohem výraznější. U sledovaných internetových obchodů došlo řádově k průměrnému snížení ceny až o stovky korun. Z toho je zřejmé, že například u mobilů Samsung se vyplatilo počkat na výprodeje.
    Při slevách plánují zákazníci v našich centrech utratit v průměru 4000 Kč, nejčastěji za oblečení, obuv a elektroniku. Náš předpoklad vychází ze zkušeností z předešlých let, přibližuje Renata Nejtková, jaká je hodnota průměrné útraty v povánočních výprodejích.
    Pokud si hlídáte linii, nebo se dokonce potýkáte s alergií na lepek nebo s jeho intolerancí a máte strach, že si o vánočních svátcích nebude moct vychutnat vaše oblíbené cukroví, nepropadejte rozhodně panice. V dnešní době je spousta variant, ze kterých můžete vybírat. Navíc se vám otevírá i možnost v kuchyni trochu experimentovat a třeba objevit zatím neznámé chutě a suroviny.
    Ostatní internetové obchody daly spotřebitelům za určitých podmínek průměrné slevy i přes 40 %, ale pouze u 1 % produktů, což v podstatě ani nestojí za řeč. Platí, že čím vyšší  průměrná výše slevy, tím menší podíl zlevněných produktů. Více dat naleznete v Tabulce 2.


Prověřte své znalosti! Co víte o anketě Český slavík?

    Mnoho spotřebitelů vyčkává s nákupy až na období po Vánocích, aby využili všudypřítomných slev. Ne každá sleva se však vyplatí a někteří obchodníci pro zisk dokonce porušují zákon.
    Analýzou Karsa Monitor prošlo 117 kategorií. Z nich bylo skutečně zlevněno 88 (jako skutečná sleva je v analýze považována hodnota, která je o více než 5 % vyšší než všechny ceny ve sledovaném období). Reálně výhodné slevy byste však mohli napočítat na prstech jedné ruky.
    Mobilní telefony Apple jsou specifickou kategorií také při povánočních výprodejích. Apple má velice propracované dodržování koncové ceny a také díky silné značce odolává vyššímu zlevňování i při jednom z nejvýznamnějších slevových období. Z monitoringu vývoje průměrných cen je vidět, že povánoční snížení cen není tak markantní. Obchody zlevňily řádově pouze o desítky korun.
    Do nového roku bych si přál, aby se slevové války v českém prostředí přesunuly více do oblasti  inovací, služeb, designu a distribuce eshopů. Tím výrazně vzroste celková kvalita obchodů a také se zvýší šance na úspěch na zahraničních trzích.


Megavýprodej zahradního nábytku až -60 %

    Internetový obchod Mall odstartuje povánoční výprodej již několik dní před Vánocemi. V této „první“ vlně jsou k dostání pouze vybrané položky sortimentu. Povánoční slevy pak navazují od 25.12., kdy dojde ke snížení cen u tisiců dalších položek a to až o 79%. Celý sortiment bude také průběžně doplňován. Proto doporučujeme produktovou akční nabídku průběžně sledovat.
    V povánočních slevách Čechy tradičně nejvíce zajímá spotřební elektronika, sezónní oblečení a obuv. Velkým lákadlem budou letos hlavně tablety a televize s velkou úhlopříčkou, domácnosti si však ve slevách počkají i na drobnou elektroniku – holicí strojky, fény nebo kávovary, popisuje Renata Nejtková, marketingová manažerka obchodních center společnosti Tesco.
    Spotřebitelé by si měli uvědomit, že e-shopy při nabízení slev i přes 80 % neklamou. Jenže toto velké snižování cen provedou u velice malého podílu produktů. E-shop digiboss.cz reálně průměrně zlevnil o 89,4 %, notino.cz o 81,9 % kamennyobchod.cz o 77,8 %, ale pouze u méně než 1 % produktů, což je zanedtabelné číslo.
    Michal se více jak 10 let věnuje problematice e-shopů, jejich vývoji a monitoringu. Pracuje jako CEO ve společnosti Karsa Technologies, která se zabývá monitoringem a analýzou cen internetových obchodů. Inovativní nápady vymýšlí při dálkových pochodech nebo lezení.


Asko Nábytek 17 %Asko nábytek extra sleva 15 % na všechno

    Otázka zní: Do jaké míry jsou zlevnění reálná? E-shopy umí využít spousty cenových taktik, jako ukotvení ceny, opakované slevy apod., aby zákazníka přitáhly k nákupnímu košíku. Poznat skutečnost je možné pouze tehdy, pokud daný produkt sledujete delší časové období a pravidelně.
    Reklamy na povánoční výprodeje lákají v podstatě na všechno zboží. Skutečné slevy se často týkají pouze některých kategorií. Jednou takovou taktikou je např. zlevnit telefonní pouzdra a mobilní telefony naopak nikoliv, nebo jen minimálně. Pouzdro tak zafunguje jako návnada, která přivede nakupující do e-shopu. Ten nakupuje dále produkty, na které prodejce aplikoval opakovanou slevu, nebo je dokonce podražil.
    Vážený návštěvníku našich stránek,rádi bychom Vás informovali, že na této internetové stránce už nepodporujeme prohlížeč Microsoft Internet Explorer verze 6 (odvozené a předešlé verze).
    Z Tabulky 2 je zřejmé, s jakými reálnými slevami e-shopy pracovaly. U slev vyšších než 10 % už míra zlevňování klesla. Notino.cz nabídlo průměrnou slevu 21,8 % u pouhých 3 % produktů, kamennyobchod.cz sice pěkně vypadajících 43,8 %, ale pouze u 1 % produktů.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00