Jak na věc


subjektivní právní skutečnosti

Jak úspěšně zavést Balanced Scorecard

    Takže z mého pohledu je třeba se spíše detailně domluvit na tom, co přesně budeme měřit a pak se domluvit, že budeme vycházet ze stejných dat. Jinak je hádání se o tom, co je objektivní jen zbytečná ztráta času a i čísla budou subjektivní.
    Co z toho plyne? Především náš pohled na věc, či člověka bude vždy subjektivní. Je to náš názor a to dokonce, když součástí našeho názoru jsou nějaká objektivně vypadající čísla. A právě čísla bývají často kamenem úrazu. Máme totiž přehnanou víru v to, že číslo je vždy objektivní. Přece taková čísla, jako obrat jsou jasná, objektivně zjistitelná. No možná, což vám řekne každý člověk, který účetnictví jen trochu rozumí.
    Další díl seriálu o často zaměňovaných slovech je zde. Dnešní téma bude velmi objektivní :). V rámci jednání, rozhodování a vedení lidí ve firmách, či organizacích se snažíme o to být objektivní. Co to ale znamená? Pod pojmem objektivní myslíme mít posbíraná (tvrdá) data a z nich při rozhodování vycházet.


Jak úspěšně řídit změny: rady pro manažery

    V té souvislosti se mi vybavuje plamenná diskuse top managementu jedné firmy včetně jejich majitelů, kde byly hned tři naprosto objektivní čísla obratu za loňský rok. A ty tři čísla se od sebe lišila řádově o desítky až jednotky stovek miliónů. Jeden vzal sumu vystavených faktur, druhý vycházel z toho, co skutečně prošlo skladem se započítáním dobropisů a třetí rovnou započítal předpokládané nemalé procento vratek (byl to internetový obchod), které rozhodně v nejbližším měsíci nastane.
    V uvedeném příkladu to bylo nakonec celkem jednoduché. Ale existuje přece spousta věcí, které nejde změřit, ale přesto jsou pro chod firmy důležité – např. motivace, loajalita, spokojenost zákazníků. Co s tím? O tom příště :).

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00