Jak na věc


strava dětí dle věku

Zdroje energie v průběhu dne a po tréninku

    Po několika letech se živá strava stává životním stylem, ve kterém ve finále o stravu ani tak nejde. Zní to jako velký paradox, který je ale srozumitelný těm, kteří živou stravu milují. Vystvětlím dále. Je přitom jedno, z kolika % ji jíte, důležité je, že ji zkoušíte a aplikujete do svého života. Zkrátka že ji žijete. Jedině jejím žitím totiž zjistíme, o co přesně tady jde.
    Ta nejenergetičtější jídla s vysokým obsahem sacharidů nebo tuků bychom měli zkonzumovat v první polovině dne. Nebojte se dát si pořádnou sacharidovou snídani, například cornflakes, musli, oříšky, ovoce atd. Tělo to nakopne a budete mít spoustu energie do nového dne, kterou také stihnete spálit. S přibývajícím časem pak volte jídla s vyváženějším poměrem sacharidů a bílkovin.
    Dezert je velmi sytý a přitom díky Irskému mechu lehký. Irský mech je mořská řasa, která vytváří rosolovitou hmotu, úžasnou pro nadýchané dezerty. Irský mech v hojné míře využívá Markus Rothkranz pro jeho pozitivní účinky na lidské tělo a také pro jeho možnosti využití v živé kuchyni.
    Hlavní myšlenka dělené stravy je oddělit bílkoviny a sacharidy. Tyto pojmy jsou důležité nejen pro dělenou stravu, ale pro celý život pokud chcete jíst správně. A třetí skupinou je zelenina.


Krabičková dieta recepty s jídelníčkem

    Ani bez tuků nemůže lidské tělo dobře fungovat. Některé vitamíny jsou totiž rozpustné pouze v tucích a proto nějaké minimální množství musí přijímat každý zdravý člověk. Proto pokud se chcete stravovat velmi zdravě a bez tuku, nezapomeňte denně použít alespoň lžičku olivového oleje, třeba na zakápnutí zeleninového salátu, nebo hrst oříšků.
    Je nutné číst etikety, protože řada jogurtů se stala přes noc sacharidem. Kupujte pouze ty s vyšším obsahem bílkovin než sacharidů, mléko je bohužel na stejné cestě.
    Každý rok zveřejňuji pro vaší inspiraci TOP 15 nebo 17 (nebo jak to vyjde ) příspěvků a receptů na Lahodném blogu. Je pravda, že příspěvky uveřejněné v listopadu či v prosinci jsou v jasné nevýhodě, protože ještě neměly třeba celý rok na to, abyste si je přečetli. Ale nevadí. Nám nejde o tvrdá data, ale o pobavení, pokochání se a o inspiraci.
    Alespoň 2 hodiny před tréninkem je vhodné zkonzumovat dobře stravitelné jídlo bohaté na bílkoviny i sacharidy, případně si hodinu až půl hodiny před výkonem dát gainer nebo ovoce. V co nejkratším čase po tréninku bychom opět měli zkonzumovat rychle stravitelné, jednoduché cukry ve formě ovoce, gaineru nebo hroznového cukru (glukózy). Hodinu až dvě po tréninku bychom měli opět přijmout vyvážené jídlo s vysokým obsahem bílkovin a sacharidů, například libové maso s rýží a zeleninou.


Mléčná dieta – jídelníček

    Raw strava je pro mě nejvyšší formou sebelásky. Moje tělo se uzdravilo a stala jsem se šťastným člověkem, což jsou dary, které mi nedokázal dát žádný lékař ani žádné konvenční doporučení. Chápu, že pro mnohé je živá strava extrém. Pro mě je extrémní nemocné tělo, deprese, úzkosti nebo jakákoliv nepohoda ať již tělesná nebo duševní.
    Nahlas přemýšlím, zda nevytvořit rubriku receptů „za 5 minut hotovo. I s mytím.“ Zjistila jsem totiž, že takové recepty mi jdou úplně nejlépe. Nejsem zrovna holka, co by se ráda a dlouho otáčela v kuchyni (ano, proto mám blog o jídle ), ale možná právě proto jsem mistrem rychlých receptů. Na Lahodném blogu jich mám však pomálu.
    Podívejte se na recept. Pokud si ho připravíte a je hotovo, máte cca půl minuty na to se beránkem pokochat, protože posléze zmizí rychlostí světla v bříškách vašich nejbližších. Je to radost
    Není vědecky doloženo, že by dělení potravin podle obsahu bílkovin, sacharidů a tuků mělo opravdu vliv na lepší trávení, nicméně tato dieta je velmi populární a většina lidí s ní má úspěchy. Tato dieta se dá však dodržovat rámcově týdny maximálně měsíce. Po návratu k původní stravě většinou dochází k opětovnému vzestupu hmotnosti.


Jsme živá rodina: Cestování a raw strava 1. díl (zamyšlení)

    Placky z mladých kokosů mám moc ráda. Často ale nemám chuť objednávat mladý kokos, otevírat ho, vydlabat kokosové maso, rozmixovat se solí, dát ho sušit… Jako kdyby to říkal pan Lorenz ve filmu Na samotě u lesa: to máte koupit mladý kokos, otevřít ho, vydlabat kokosové maso, rozmixovat ho, přidat sůl, usušit…
    Jeden z principů dělí potraviny na skupinu bílkovin (maso, masné výrobky, sójové výrobky, vejce, sýry do 50 % tuku a také nízkotučné mléko a mléčné výrobky), sacharidů (celozrnné obilí a výrobky z něj, luštěniny kromě sóji, některé druhy zeleniny a ovoce) a na tzv. neutrální potraviny (tuky, mléčné výrobky s obsahem tuku vyšším než 50 %; z masných výrobků sem patří uzené výrobky jako šunka a uzené ryby). Pravidlo zní – celý den konzumovat jen potraviny z jedné skupiny, popřípadě kombinovat s potravinami z neutrální skupiny. Skupiny, respektive stravovací dny, se mají střídat. Jiné pravidlo říká, že dělit se má v rámci jednoho jídla, při dalším jídle lze konzumovat potraviny z druhé skupiny, ale musí být mezi nimi dostatečný časový odstup.


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKYVÍCE OD AUTORA

    Mezi nejlepší zdroje bílkovin patří (pro nevegetariány) libové maso a vejce. Z masa je nejlepší volbou v poměru cena/výživnost a obsah tuku drůbež, králičí a ryby. Vaječné bílky jsou v zase v podstatě čistá bílkovina, avšak je potřeba je při vysoké konzumaci zbavovat kvůli tuku žloutků. Část jich ale nechávejte a cholesterolu se nebojte. Dodatečnými zdroji bílkovin jsou potom luštěniny, mléčné výrobky, sýry a mléko.
    Dělená strava ulehčuje trávení, protože organismus je nastaven v jednu dobu pouze na jeden režim. Buď rozkládá bílkovinovou stravu nebo tu sacharidovou. Takováto strava by měla být méně náročná pro trávení, jak už bylo napsáno, ale také pro vás. Neměli byste se po nastoupení na tuto dietu cítit unavení jako po nedělním obědě. A také je to cesta, jak ztratit kila na váze, což se mi nikdy úspěšně nepodařilo, když jsem tuto dietu následoval.
    Lidé skutečně hubnou, neboť jsou nuceni se nad svou stravou zamyslet, hlídají si, co jedí a díky tomu sní menší množství potravin, než by jedli normálně. Konzumuje se velké množství zeleniny, která obsahuje vlákninu a není tu tedy riziko pocitu hladu, strava obsahuje dostatek vlákniny.
    Komplexní sacharidy přijímáme z příloh jako jsou rýže, brambory, kvalitní těstoviny a celozrnné pečivo, ty jednoduché z ovoce, gaineru, či hroznového cukru.


Diskuse - zanechat komentář Zrušit odpověď

    Rizikem může být jednostrannost. Pokud se nestřídají postupně všechny potraviny a člověk si pro zjednodušení zavede jen pár typů jídelníčků, může dojít i ke zdravotním problémům způsobeným nedostatkem důležitých živin.
    Na jaře, když začínájí rašit divoké byliny a plevele, dostávám opakovaně chuť na medvědí česnek. Pokud chodíte do lesa a objevíte divoce rostoucí medvědí česnek, natrhejte si pár hrstí. Máte-li rádi jeho výraznou chuť, využijete ho do omáčky, pesta, polévky nebo sušených chlebů a krekrů. Celý namočený ve vodě vám v lednici vydrží krásně čerstvý několik dní.
    Vyzkoušený dokonalý sváteční recept od Amie Sue. Vánoční tiramisu s živým kolagenem ve formě Irského mechu je nadýchaná pochoutka plná živin a lahodné chuti.
    Samozřejmostí by měl být pravidelný pitný režim, sestávající převážně z nesycené, čisté vody a káva nebo zelený čaj na povzbuzení. Do sklenky vody je vhodné dle doporučeného dávkování přidávat šumivé tablety, kterými doplňujeme pro sportovce důležité vitamíny. Díky vyšší fyzické zátěži je nezbytné, aby byl příjem tekutin vyšší, než jsou předepsané 2 litry pro nesportujícího člověka. Mezi doporučené doplňky stravy pro sportovce dále patří BCAA aminokyseliny a kloubní výživa.


Základní živiny a výživné látky

    Principem je dělení potravin podle určitých kritérií do skupin, které se navzájem nekombinují nebo kombinují podle různých pravidel. Má se za to, že pak dochází ke správnému trávení živin, jejich správnému vstřebávání, a tím se dá zabránit jak některým zdravotním problémům, tak růstu hmotnosti.
    Skutečně, je snadné být v Česku raw. A je nádherné si to uvědomit. Máme zde velkou základnu příznivců raw stravy a raw životního stylu, velkou koncentraci raw restaurací (to píši s plným vědomím toho, že nejbližší raw restaurace nebo raw bistro je od nás vzdálené 2 hodiny cesty ).
    Kamarádka a kolegyně Květa mi zaslala recept na vynikajícího raw beránka s Irským mechem. Květa Irský mech, rostlinnou alternativu kolagenu, používá úplně do všeho. Z Irského mechu si dělá i čaj, který je vynikající na průdušky. A tak mě nepřekvapilo, že do raw beránka použila Irský mech také.


Kokosový wrap (raw, vegan, bez lepku)

    Zatímco tréninkový plán má mnoho sportovních nadšenců vypracovaný do nejmenších detailů, se stravou už je to mnohdy horší. Místo promyšleného stravování lidé často konzumují co se doma prostě v danou chvíli naskytne. Je sice na každém z nás, jak se stravuje, ale také je určitě škoda se kvůli tomu zbytečně obírat o zdravotní i sportovní pokroky. Pojďme se společně podívat na několik doporučení, jak by mohl kvalitní jídelníček pro aktivního člověka vypadat.
    Dělená strava je pojem, který do České republiky přivedl Vít Chaloupka, který k této stravě sepsal několik úspěšných knih. V podstatě se nejedná o nic jiného než o dělení jídla do určitých kategorií.


Nedostatek vitamínu B a vliv na sportovní výkon

    Jídelníček pro sportovce se v mnohém shoduje s obecně platnými zásadami zdravé výživy. Je třeba tělu dodávat energii pravidelnými dávkami jídla po celý den, tzn. ideálně 5-6 menších porcí a nevynechávat snídani. Energie by měla být získávána z kvalitních potravin. Zapomeňte tedy na sladké a smažené. Strava pro sportovce musí být bohatá na bílkoviny (proteiny) a komplexní sacharidy, s relativně nízkou konzumací tuků. Konkrétní hodnoty záleží na každém člověku, podle jeho denního energetického výdeje a také toho, v jaké formě (% tuku) se snaží být. Dobrou strategií je nespoléhat se na kupovaná jídla, ale vařit si sám. Nejenže je takové jídlo zpravidla výrazně výživnější, ale ve výsledku také levnější. Stačí si večer, nebo brzy ráno navařit na celý den dopředu a rozdělit si porce do plastových krabiček.
    V zhruba dvouhodinových intervalech máte jíst buď sacharidy nebo bílkoviny a k tomu zeleninu. Po dvou hodinách klidně můžete přejít na opačný režim. Tělo rychleji v rozdělených hromádkách tráví.
    Určitě to znáte také. Celý rok se těšíte na svoje nebo na místní broskve, meruňky, jahody nebo ostružiny. Pomalu stříháte metr… A během pár týdnů dozraje úplně všechno. Najednou.
    Když jsme se vrátili z našeho nedávného výletu od moře, pomyslela jsem si, jak je snadné žít v Česku raw životní styl. Česko je snad novodobou Mekkou vitariánů a přiznivců raw.
    Na konferenci vystoupí řečníci hovořící o raw food, paleo-stravě, o sportovní výživě, bezlepkové výživě, snižování hmotnosti, výživě a tréninku. Konference je zaměřena i na otázky ohledně cukru, superfoods, nakupování a čtení etiket ad.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00