Jak na věc


současně problémy v reprodukci skotu

Aktuálně přidané současné české umění

    Jde to dokonce tak daleko, že prvních deset modelů je tvořeno dvěma MPV a osmi SUV - či crossovery, záleží, jak to nazvete. Žádná jiná kategorie aut tu není zastoupena, ani sedany, ani kombíky, nic prostě jen SUV a MPV. Věkový průměr tu nejde pod 50 let a na sdíleném prvním místě vidíme Mercedes třídy B a Škodu Yeti, jak se můžete podívat v tabulce.
    Jak jsme psali už dříve - i čeští dealeři nových aut říkají, že jejich zákazníci obecně nepatří k nejmladším. A právě vysokým průměrným věkem zákazníků vysvětlovali oblibu crossoverů a SUV. Nyní tu máme potvrzení. Samozřejmě, SUV si může koupit kdokoliv, kdo pro něj má využití, nebo si aspoň myslí, že ho má, takže nikde není psáno, že SUV Škody si nemůže pořídit někdo, komu je 25 let. Celková statistika ale hovoří jasně - SUV mají nejradši starší lidé, kteří se jakožto největší skupina kupujících nových aut nejvíce starají o jejich úspěch. Hlavně proto, že třeba do Yeti - či dnes už Karoqu - se jim bude lépe nastupovat než do Octavie...
    Na druhou stranu, nevidíme tu velká SUV, jako např. Audi Q7 nebo Mercedes GL. Troufneme si odhadnout, že důvod je pořád stejný - do těchto aut se zase musí šplhat, pokud člověk není opravdu vysoký, což pro starší lidi také není snadné. Auta, která vidíme v téhle tabulce, jsou očividně zhruba ideální.


Pozořice - Oficiální webové stránky

    Je to trochu mystérium. SUV kde kdo odsuzuje, málokoho zajímají, na trhu ovšem jako by pak někdo zamíchal osudím a vypadly z něj vysoké prodeje. Jak je to možné?
    S druhým, už dříve tušeným faktorem nyní přichází německá pojišťovací firma Check24. Ta tvrdí, že do SUV se starším lidem prostě dobře nastupuje a dokládá to statistikou o charakteru zákazníků aut, která pojišťuje. Čísla říkají, jaký je věkový průměr řidičů daného modelu auta, a to bez ohledu na stáří auta, byť je ono stáří v některých případech naznačeno. A jasně největší věkový průměr řidičů je u aut kategorií SUV, mezi která se míchá i pár MPV - ve všech případech jde o auta s vyšší stavbou i posezem za volantem.
    Škoda Yeti je spolu s Mercedesem třídy B autem, které řídí průměrně nejstarší lidé. Celá první desítka aut s nejstaršími řidiči je ale až na dvě výjimky v podobě MPV opanována SUV a vysvětluje jejich popularitu


Statistika pojišťoven nejlépe ukazuje pozadí současné popularity SUV

    Pro řadu lidí je to přitom obtížně pochopitelné, neboť jim tyto vozy nepřináší žádnou podstatnou faktickou výhodu. Od většiny uslyšíte něco podobného, co kdysi psal Jeremy Clarkson: „Nevidím smysl v ježdění autem, které je pomalejší, dražší a žíznivější než normální sedan či kombík,” uvedl na adresu SUV mimo jiné jeden z nejslavnějších automobilových novinářů. Navíc, pokud máme dodat něco za nás, články o SUV zdaleka nepatří mezi ty nejsledovanější a jejich testy nikdy nebyly bůhvíjak čtené. Zájem o tyto vozy prostě nekoresponduje s tím, kolik lidí si je nakonec kupuje.
    V případě značek s nejstaršími či nejmladšími řidiči to je trochu jiný příběh. Tentokrát hraje roli do značné míry hlavně to, na jaké auto má daný člověk peníze. Většina mladých lidí si asi nemůže dovolit Porsche, byť ojeté. Na druhou stranu, vidíme, že u seniorů je v Německu oblíbená značka Dacia. Nejmladší lidi naopak v průměru jezdí Seaty, Audi a Alfami. Tabulkám s jednotlivými modely to odpovídá trochu víc.
    Čím dál více rostoucí obliba SUV a crossoverů je faktem, který opakujeme pomalu každý den už několik let. Stále to není největší automobilový segment, pokud tedy nebudeme házet všechna SUV na jednu hromadu, prodeje SUV jakéhokoli druhu ale neustále rostou, zatímco odbyt ostatních typů aut nanejvýše stagnuje. Trend je jasný a je zřejmě jen otázkou času, než SUV zavládnou ve většině automobilových tříd.


Automobily s průměrně nejstaršími řidiči

    Důvodů bude jistě více, jedním z těch významných je ale kombinace dvou faktorů. Tím prvním je, kdo dnes především kupuje nová auta. Jsou to relativně staří a stále starší lidé. O plných 56 procent odbytu nových vozů se mezi zákazníky z řad koncových spotřebitelů starají lidé starší 56 let. Nad 46 let jde už o 79 % všech koupených nových aut. „Skoro každý” je správným shrnutím tohoto stavu, mladí prostě lidé nová auta kupují spíše výjimečně, pravděpodobně proto, že na ně nemají dost peněz. A nebo když už mají 300 či 400 tisíc, koupí si místo Fabie raději pár let starou ojetinu vyšší třídy po... někom starším.
    Oproti tomu auta s průměrně nejmladšími řidiči mají do SUV daleko - není tu ani jedno. Na prvním místě vidíme VW Scirocco, hned druhý je letitý Golf druhé generace. Kromě něj tu jsou sedany a hatchbacky, ale v řadě případů opět staré - Alfa 156 se přestala vyrábět před deseti lety a Seat Arosa dokonce před třinácti.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
200
12892
cache: 0024:00:00