Jak na věc


smažení kapra v troubě

Přes 60800 receptů na jednom místě

    Při smažení ve větším množství oleje nebo tuku, který je také nazývá fritování, se potraviny vkládají do většího množství rozpáleného oleje nebo tuku, který na ně působí najednou ze všech stran a nemusí se obracet. Frituje se v nerezových koších, které vkládáme do speciálních fritéz nebo velkých smažících pánví. Při použití vhodných olejů nebo tuků je možné s jednou jejich náplní smažit i několikrát.
    Miluji vaření mobilní aplikace je jedna z nejobsáhlejších aplikací na českém trhu. Na nic nečekejte a stahujte nekonečnou zásobu receptů do vašeho mobilu!
    Smažení probíhá při teplotách od175° C- často i nad 200° C- a tak používáme vždy jen kvalitní oleje nebo tuky, které jsou pro tento účel vyrobeny. Smažit bychom měli v kvalitní pánvi se zesíleným dnem nebo teflonovým povrchem.
      Smažení a fritování je jednoduché a rychlé, patří mezi často používaný způsob tepelné úpravy jídel. I když smažená jídla nejsou moc zdravá, jsou oblíbená především díky rychlé a na kuchařské zkušenosti a dovednosti nenáročné přípravě. 
    Smažená jídla jsou chutná i voňavá, protože při tomto způsobu úpravy potravin vzniká mnoho senzoricky příjemných látek. Z pohledu správné výživy ale častou konzumaci smažených pokrmů doporučit nelze, protože obsahují poměrně značná množství tuků.


Kuchařská škola s Radkem Šubrtem

    Smažení je rychlá a poměrně jednoduchá možnost přípravy některých částí různých druhů masa, ryb, brambor i některé další zeleniny, hub nebo sýrů. Potraviny smažíme syrové, případně předvařené nebo zcela uvařené, samostatně ale i ve směsi - například zelenina se sýrem, podle druhu je můžeme smažit i obalené. Potraviny vkládáme je do oleje nebo tuku zahřátého na teplotu smažení, aby nepřijímaly mnoho tuku nebo oleje a zůstala jim typická chuť. Aby nedošlo k jejich připalování, ale byly dostatečně tepelně upravené, smaží se tenčí plátky nebo menší kousky a během smažení se několikrát obrací. 
    Vepřové sádlo je pro smažení také vhodné, ale obsahuje cholesterol, který se při vysokých teplotách mění na látky, nepříznivé pro osoby se srdečním a cévním onemocněním
    Ze čtyř základních možností tepelných úprav - vaření, dušení, pečení a smažení - je právě smažení nejrychlejší, svým způsobem jednoduchá a tak i nejvíce oblíbená. Využívat bychom ji ale měli jen občas především pro zpestření jídelníčku.  ¨
    V menším množství rozpáleného oleje nebo tuku smažíme v pánvi jednotlivé porce nebo menší množství potravin. Potraviny smažíme postupně po obou stranách. Když začne olej nebo tuk pěnit, musíme ho vyměnit. V případě, že na dně a stěnách pánve jsou připálené částečky smažených potravin, je nutné pánev důkladně umýt, protože další smažené potraviny by již nemusely mít správnou chuť a vůni. 

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
200
10113
cache: 0024:00:00