Jak na věc


pojivová složka tkáně v křížovce

Stavba a biomechanika pojivových tkání - fascií a fasciální sítě

    Tato část prezentace stejnojmenného videa mimo jiné ukazuje, jak obrovsky důležitý je pohyb fasciální sítě a jak tento pohyb doslova vyživuje naše tělo a slouží jako krevní pumpa tak, aby se krev dostávala tam, kde je jí třeba.
    A pokud cvičíte podle nějakého systému – Zkuste namísto pouhého vykonávání daného cvičení (které jde ruku v ruce se snahou „udělat to dobře“, „dokázat to“, „dokázat si“) objevovat – jde o proces korelace vašeho těla a daného cvičení, takové „ladění se dohromady“. Zkuste objevovat, co a jak lze, jde, nejde, šlo by…
    Volný překlad a komentář videa Fuzz Speech (převzato ze stránek Světlany Bradáčové http://studiobalance.cz/cs/textyvideo.html), video obsahuje pohled na pitvané lidské tělo zemřelé osoby:
    Pojivové tkáně a jejich funkce v lidském organismu jsou v současnosti předmětem nejnovějších výzkumů. Více se můžete dozvědět na www.fasciaresearch.com nebo www.fasciacongress.com


SYMBIVITA - Informační server o přístupu ke zdraví přirozenou cestou

    Dr. Ida Rolfová ve své teorii poukazovala na úzký vztah pojivových tkání a zemské gravitace. Fasciální síť považovala za "orgán tvaru". Byla přesvědčena, že pro každého z nás existuje optimální přirozené vyvážení těla, které umožňuje zdravé fungování těla v interakci s gravitací. Narušení tohoto vyvážení vlivem vnitřních nebo vnějších faktorů vyvolává vnitřní stres a závažné napětí v organismu.
    Co se děje, když se stane úraz nebo vás začne bolet určitá část těla? – Ráno se neprotahujete, omezíte pohyb v místě bolesti…další den se neprotahujete – tedy už mezi svaly není chmýří jen za jednu noc…je tam „fuzz“ za dvě noci, za týden, za měsíc….za rok(y)! V tuto chvíli vám nepomůže jen streč, tady už je potřeba více – vrstva pojivové tkáně je mnohem silnější a svaly k sobě přilnuly tak, že vykonávají pohyb společně, popřípadě pohyb nevykonávají.
    Když toto víte, můžete převzít zodpovědnost za tento „proces stárnutí“ a své „pojivové chmýří“. Protahujte se, pohybujte se, experimentujte také se svým vyjadřováním a zvyky (pozorujte jak chodíte, co se hýbe co ne a jak – zkuste rozhýbat nepohyblivé části vašeho těla) A jste-li hodně ztuhlí, nechte si pomoci – aby vaše tkáň byla schopná více pohybu oproti méně pohybu – prostě se rozpohybujte namísto abyste zakrňovali. J Oživujte se! J


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00