Jak na věc


pohotovostní čísla

Energeticky náročný pohotovostní režim

    Od 2000 hod - 700 hod je lékařská služba první pomoci pro dospělé zajišťována zaměstnanci centrálního a urgentního příjmu a pacient při příchodu ZVONÍ na zvonek označený CHIRURGIE.Tel. kontakt na chir. ambulanci: 554 690 291
    Televizory v pohotovostním režimu spotřebují obrovské množství elektřiny. Podle nejnovějších britských výzkumů režim, který umožňuje ovládání televizních přijímačů na dálku, má takovou spotřebu elektrické energie, že jen ve Velké Británii by ročně ušetřená elektřina dokázala osvětlit dvacet prvoligových fotbalových stadionů po celých 114 sezon. Nebo by mohla pokrýt roční spotřebu elektrické energie celého Grónska či Kambodži. A to výzkumy počítají s tím, že alespoň na šest hodin šetřiví Britové pohotovostní režim vypínají. Průměrný TV přijímač spotřebuje v pohotovostním režimu 4 watty za hodinu. Není to mnoho, ale vynásobíme-li tuto spotřebu počtem hodin a počtem domácností, vycházejí nám astronomická čísla.
    Prosím, neposílejte textové zprávy a volejte pouze v případě akutního zhoršení zdravotního stavu dítěte, když zvažujete návštěvu lékařské pohotovostní služby.


MUDr. Libor Beneš s.r.o.‚ ordinace praktického lékaře pro děti a dorost

    Na toto téma se rozepsal švédský Koenigsegg a my si jeho úvahu půjčíme pro vlastní rozbor této problematiky. V jím publikovaném článku se zabýval jak hmotnostmi, tak rozvedl jednu ne zcela známou veličinu - poměr výkonu k hmotnosti k hmotnosti. To není chybně napsáno, značku to má PWW a podíváme se ni níže. Cílem článku samozřejmě bylo trochu vychválit model One:1, nás ale bude daleko více zajímat rozbor toho, že jedno auto může mít v kolonce „hmotnost” napsáno několik různých údajů, které nemusí být vždy srovnatelné.
    Mnoho problémů se dá vyřešit po telefonu, dle závažnosti zdravotních potíží a mé fyzické dostupnosti, se můžeme domluvit i na případném klinickém vyšetření dítěte.
    ZUBNÍ POHOTOVOST v Krnověje zajišťována v So, Ne, Sv v dopoledních hodinách privátními zubními lékaři ve svých ordinacích od 800 - 1200 hod.Informaci, která zubní ambulance má pohotovost získáte na ústředně SZZ Krnov ne tel. čísle 554 690 111.
    Máme tedy pohotovostní hmotnost (s plnou nádrží, anglicky Kerbweight), při které ale pořád nemůžete nikam jet, protože v autě nesedíte. Proto existuje provozní hmotnost, která má v různých místech na světě různou definici. Pro homologaci do EU se dle slov Koenigseggu uvádí pohotovostní hmotnost plus 68 kg na řidiče a 7 kg na zavazadla a občas se pro ni používá anglický pojem „Mass In Running Order” (MIRO), což se dá přeložit jako provozní hmotnost. V USA to je Gross Weight, hrubá hmotnost, a je to pohotovostní hmotnost plus 300 liber, tj. 136 kg.


Jak rozpoznat pohotovostní případ, kdy volat pohotovost

     v našem městě nefunguje lékařská pohotovostní služba, proto vám, v případě akutního zhoršení zdravotního stavu dětí mimo ordinační hodiny, nabízím možnost poradit se se mnou prostřednictvím mobilního telefonu.
    Směrodatnější je pohotovostní hmotnost, při které už jsou v autě všechny provozní kapaliny a benzín, ale nikoliv řidič. Rozdíly tu mohou vznikat v množství benzínu, protože do specifikace pohotovostní hmotnosti se vejde buď plná nádrž, jak se to považuje za správné, nebo nominální množství paliva, tedy cokoliv od 50 do 75 % obsahu nádrže. Znamená to třeba rozdíl mezi 985 koní na tunu a 1 015 koní na tunu - stejné auto, jen jiné množství paliva v rámci jedné korektně udávané hmotnosti v rámci její volnější definice.
     Pokud auto „hodíte na váhu”, dozvíte se přesně, kolik právě váží ve stavu, v jakém jste jej přivezli. Svět udávaných hmotností je trochu jiný


Není hmotnost jako hmotnost. Co je suchá, pohotovostní a provozní? A co PWW?

    Právě zde přichází na scénu PWW, poměr výkonu ku hmotnosti ku hmotnosti. Počítá se jako (výkon/hmotnost)/hmotnost, to celé vynásobeno 10 000, aby se dalo číslo snáze přečíst. A vyšší číslo je lepší, takže zatímco ono dvoutunové modelové auto bude mít poměr PWW (Power to Weight to Weight) 5, půltunové modelové auto bude mít 20. Zkuste si dosadit jakákoliv čísla, třeba pro své současné a minulé auto; u One:1 je výsledné číslo 7,353.
    Další věc jsou poměry výkonu a hmotnosti. Uvádějí se v koních na tunu, v kilogramech na koně, různě. My používáme nejvíc údaj o počtu koní na tunu, takže třeba již zmíněný Koenigsegg One:1 má poměr 1 000 koní na tunu. Opět - záleží, kterou hmotnost pro to použijeme, ale 1 360 kg je u One:1 pohotovostní s plnou nádrží paliva, jak stojí i výše.
    Čísla samozřejmě nejsou všechno, některá auta o 1 500 kilogramech hmotnosti působí jako by měla 1,7 tuny, jiná 1,8tunová auta se zase tváří jako by měla 1,4 tuny. A každé má hmotnost jinak rozloženou, jinak nastavené zavěšení, jiné pneumatiky, jiné všechno. Jde tu však pořád o jedno - není hmotnost jako hmotnost...


Odstávky dodávky elektrické energie

    V případě akutního závažného problému by jste v první řadě měli vědět, kam Vaše zvíře k poskytnutí bezodkladné péče dovézt. Naše pracoviště jako jedno z mála v okolí poskytuje nepřetržitou 24 hodinovou pohotovostní službu na telefonu 733 566 109. Pokud je Vaše zvíře v ohrožení života, je třeba si uvědomit, že potřebuje rychlou stabilizaci a provedení řady vyšetření, často s pomocí přístrojů, které nelze převážet. Až na výjimky je tedy zapotřebí pacienta neprodleně transportovat na kliniku, kde máme veškeré vybavení k dispozici. Řešit urgentní případ v domácnosti nebo někde v terénu je téměř nemožné.
    Jinde je pak napsáno 1:1 a když někde uvidíte 0,75:1, je jasné, že vůz má 750 koní na tunu. Je tak jednoduché auta srovnat, jenže to má nedostatek: auto vážící 2 000 kg o výkonu 2 000 koní bude mít stejný poměr jako půltunové auto s 500 koní. Přitom ale budou po okruhu i na dlouhé rovné trati jezdit každé úplně jinak, i kdyby měly obě stejné aerodynamické vlastnosti.
    Jak tedy rozpoznat případ vyžadující bezodkladnou péči? Důležitý je Váš pocit a sdělení Vašich poznatků veterináři, který slouží pohotovost. Na základě rozhovoru se dá závažnost sice obtížně stanovit, nicméně lze domluvit okolnosti převozu a první pomoc v domácnosti. Pokud tedy máte pocit, že je Vaše zvíře v ohrožení života, zavolejte na pohotovostní číslo a veterinární lékař bude řídit další postup. Dále uvádím některé běžné akutní stavy a postupy v konkrétních situacích.


Seznam pohotovostních čísel obce

    CharakteristikaPohotovostní služba je od 1. 3. 2007 přemístěna do prostor centrálního a urgentního příjmu (CUP).Je zde zajišťována lékařská služba pro dospělé.Pacient při příchodu ZVONÍ na zvonek označený LPS a sestrou je naveden do kartotéky k registraci a odeslán na příslušnou ambulanci k vyšetření či ošetření a v případě nutnosti odeslán na jiné odborné pracoviště.
    Základní údaj je suchá hmotnost, tj. hmotnost automobilu bez veškerých náplní, tedy bez benzínu, motorového a převodového oleje, oleje v diferenciálech, chladicí kapaliny, kapaliny v posilovači řízení, je-li hydraulický, a brzdové kapaliny. S takovým autem se samozřejmě nedá jezdit, zabývat se tak suchou hmotností má spíše teoretický smysl.
    Pro většinu majitelů psů a koček je v případě onemocnění jejich miláčka obtížné rozhodnout, zda jsou okolnosti tak závažné, aby bylo nutné volat pohotovost. Následující článek by měl nastínit možnosti, jak urgentní problém rozpoznat a kdy veterinární pohotovost zavolat.
    Právě ve světě sportovních je tohle docela důležitá věc. Kdyby měl Koenigsegg One:1 poměr výkonu ku hmotnosti 1:1 při suché hmotnosti, bylo by to sice hezké na papíře, ale bylo by to úplně k ničemu, z důvodů popsaných výše. A rozdíl mezi suchou a pohotovostní hmotností třeba u Agery, ze které One:1 vychází, je 90 kg.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00