Jak na věc


obsahuje vin číslo motoru

Kolik cukru obsahuje zmrzlina a shake

    Vitamín D je nezbytným vitamínem, který se sám vytváří v kůži. Je důležitý pro to, že pomáhá do těla vstřebávat vápník z potravy. Příjem vápníku je důležitý pro vazbu v kostech a jejich zpevnění. Právě proto by se mělo dbát na dostatečný příjem vápníku a vitamínu D u dětí, podceňovat by se ale neměl ani u dospělých. Mimo to také zásadně ovlivňuje imunitní systém, pomáhá se vyrovnávat s chřipkou.
    Nedostatek vitamínu D se zásadně projeví na našem zdraví. Ačkoliv není na první pohled zřejmý, dostaví se později a ve velké míře. Vede k velké náchylnosti k běžným nemocem, dále k nadměrné kazivosti zubů a také k nedostatečnému vstřebávání vápníku, díky čemuž dojde k změknutí kostí, křehkosti a jejich lámavosti.
    Vitamín D se řadí k těm nejdůležitějším vitamínům vůbec. Bohužel, populace trpí nedostatkem tohoto vitamínu, což vede jednak k oslabení organismu, ale jde také ruku v ruce s nedostatkem vápníku, který potřebujeme pro pevné kosti.
    Také žampiony, které vyrostly na místě, kde svítilo slunce, obsahují dostatek vitamínu D. Na trhu můžete dokonce narazit na žampiony, které obsah vápníku přímo deklarují.
    Možností, jak získat vitamín D, je celá řada. Pokud chcete jeho množství výrazně zvýšit, je třeba zvýšit pohybové aktivity, změnit jídelníček a častěji se vyskytovat na slunci.


Potraviny s přídavkem vitamínu D

    V poslední době jsou velmi oblíbené potraviny, do kterých se vitamín D přidává. Jde především o mléčné výrobky, díky čemuž neobsahují jen samotný vápník, nýbrž i tento vitamín, umožňující vstřebání vápníku.
    Nejen pro doplnění vitamínu D se doporučuje konzumace ryb. Bohužel na našem území konzumuje ryb málo, proto také trpíme nedostatkem zmiňovaného vitamínu. Vitamín D se nachází v tučných mořských rybách, ideální je konzumace lososa nebo makrely. Chybu však neuděláte ani v případě, otevřete-li si konzervu s tuňákem nebo sardinkami.
    Vitamín D se v určitém množství nachází také ve žloutku. Oproti rybám ho však obsahuje podstatně méně. Je třeba najít ideální střed v konzumaci ryb, jelikož kromě vitamínu D obsahuje také cholesterol, se kterým bychom to neměli přehánět.
    Možností, jak do našeho těla dostat dostatek tohoto vitamínu, je poměrně dost. Nejjednodušším způsobem je výrazně zvýšit konzumaci mořských ryb, které onoho vitamínu obsahují nejvíce.


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKYVÍCE OD AUTORA

    Vitamín D se sám od sebe vytváří v kůži v případě, kdy je vystavena slunečnímu záření. To je pozitivní vliv pobytu na slunci a neměl by se podceňovat. V dnešní době tráví lidé na slunci málo času, většinu dne jsou uzavřeni v kancelářích či doma v pokoji. Proto je třeba se častěji pohybovat venku, opalovat se (s použitím opalovacího krému). Pobyt na slunci by se neměl podceňovat ani v zimním období. Bohužel bývá příležitostí méně, proto kdykoliv, kdy se ukáží sluneční paprsky, vyběhněte ven či se jděte projít s dětmi. Především děti by měli trávit dostatek času pobytu na slunci.
    Skupina vitamínu B je poměrně bohatá. Zahrnuje vitamíny B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 a B12. Tyto vitamíny podporují správnou činnost mozku, zdraví kůže. Nedostatek vitaminu B způsobuje únavu, slabost, suchou kůži, neschopnost soustředění a nespavost. V naší nabídce najdete vitamin B v podobě přípravku B-komplex, který obsahuje všechny typy vitaminu B.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00