Jak na věc


největší město světa

FOTO: Největší obchodní centrum světa v Dubaji bude velkolepé

    Unikátní zážitek z nakupování módy zajistí VIP šatny, místnosti s interaktivními zrcadly, speciální módní kolekce tvořené na míru, personalizovaná doporučení využívající umělou inteligenci, oblečení a doplňky „tištěné“ na 3D tiskárnách, módní muzea a mnoho dalších technologických a na míru tvořených vychytávek, které by nenechaly chladnou ani Carrie Bradshaw.
    Auto ale také samo o sobě nevážilo málo - hmotnost 28 230 kg odpovídá tomu, že šlo původně o velký náklaďák, který navíc dostal motor z tanku. Zpřevodování tu bylo pochopitelně poplatné hlavnímu účelu, takže maximální rychlost nepřekročila 30 km/h. Spotřeba paliva přesto stála za to - 130 litrů nafty na 100 km.
    A developeři z Emaar Properties se činí. Slibují, že jejich projekt bude velký, velkolepý a velmi moderní. Nákupní čtvrť si klade za cíl stírat hranice mezi online a offline trávením času, nakupováním po internetu a v obchodech a nákupy a zábavou. Návštěvníci by měli očekávat víc.


Los Angeles – chlouba západního pobřeží

    Druhé patro bude útočištěm pro rodiny, které se zde mohou v budoucnu zabavit v ledovém království Ice Adventure, Cineplexu, vodním parku, sportovním areálu a supermarketu, který tento výčet zábavních prvků snad až kazí. Opět nás navnadí futuristická zábavní aréna s 3D mappingem, divadelním zvukem a osvětlením a dalšími špičkovými atributy, které využijí pořadatelé koncertů, divadelních představení, akrobatických čísel a výstav vysoké umělecké kvality. Chybět nebude ani umělecká čtvrť.
    Ještě dříve ale tento motor vznikal pro použití v letectví, takže nepřekvapí jeho poměrně moderní stavba. Měl válce sevřené v úhlu 60° a zejména dvouvačkové čtyřventilové hlavy, věci, které se i do „západních” běžných aut dostávají až v posledních asi 30 letech. Pochopitelně, při zmíněném výkonu v tak nízkých otáčkách tu musel být vpravdě brutální točivý moment - 1 960 Nm v 1 200 ot./min.
    Větší než obrovské množství prodejní plochy. Daleko více lidí a stresu, než dokáže průměrný návštěvník Palladia snést. A daleko vyšší nároky na peněženku. V Dubaji se nestaví obchodní centra, ale rovnou celé obchodní čtvrti. Vnitřní a venkovní obchody v novém obchodním centru The Dubai Square zaberou více než dvojnásobek pronajaté plochy obchodního centra The Dubai Mall, které je se 1200 obchody zatím ještě největším nákupním chrámem na světě.


Největší obchodní dům světa chystají opět v Dubaji. Vypadá jako město a je plný umělé inteligence

    Luxusní a megalomanský. Takový je nový obchodní projekt společností Dubai Holding a Emaar Properties s názvem The Dubai Square. Jak bude největší obchodní dům světa v Dubaji vypadat? Jako malé město, bude větší než 100 fotbalových hřišť dohromady. Prohlédněte si vznikající projekt v galerii.
    Novější záběry vozu zachycují jen zmenšené modely. Na nich je mimo jiné vidět, jaké monstrum MAZ-541 byl - vedle běžného auta ve stejném měřítku je násobně větší
    Přes takto unikátní konstrukci - nebo spíš právě kvůli ní - se MAZů-541 vyrobilo jen pár. Některé zdroje hovoří o třinácti kusech, jiné o pouhých třech, velká čísla to nejsou v žádném případě. Vozy ale sloužily od roku 1959, kdy bylo otevřeno moskevské Šeremeťjevo, až do 70. let. Tehdy přišla na scénu letadla, která byla na MAZ-541 příliš těžká, takže odešel do výslužby. Zda někde existuje byť jeden dochovaný kus, není známo, dohledat o něm byť jen jedinou zmínku z posledních let se nám bohužel nepodařilo.


V SSSR postavili největší sedan historie. To pravé překvapení měl ale pod kapotou

    Otáčel jimi vskutku silný motor, dieselový dvanáctiválec, který měl úctyhodný objem 38,8 litru a kompresní poměr 14 až 15:1, podle různé specifikace. Standardem bylo 500 koní v pouhých 1 800 ot./min, ale existovaly také verze o výkonu 375, 400, 450 a 600 koní. Původně se tento motor používal ve vojenské technice, konkrétně v tancích BT-7M, T-34 a KV a také v pásovém traktoru Vorošilovec, kam se montovala nejslabší verze.
    Inspirací projektu, za nímž stojí stejní architekti jako v případě The Dubai Mall, byly přední světové metropole a jejich hlavní nákupní centra, mezi nimi londýnská Oxford Street, Beverly Hills v Los Angeles, pařížská Champs-Élysées, tokijská Ginza, Piazza della Republica ve Florencii nebo Plaza Mayor v Madridu. Na Pařížskou v Praze zapomněli, ale to vůbec nevadí.
    Od roku 2011 se snažíme psát o pánském stylu založeném na kvalitě, ale ne nutně na „českých cenách“ a nesmyslné přirážce. Píšeme (snad) zábavně, občas provokativně, často prakticky.
    The Dubai Square najdeme v přístavu Dubai Creek Harbour, který leží nedaleko historického centra města, a bude podzemní přístavbou propojený s věží Dubai Creek. Až bude hotová, stane se nejvyšší věží na světě a na druhé místo odsune Burj Khalifa, která doteď platila za nejvyšší mrakodrap světa.


Káhira – starodávné město v poušti

    Lima je největším městem Peru. Jeho poloha a velikost jej předurčila k tomu stát se hlavním městem tohoto exotického státu na severozápadě Jižní Ameriky. Lima je celkově pátým největším městem celého Jižního kontinentu. Nejen to bylo důvodem, proč se z Limy stalo kulturní i přírodní centrum oblasti celý článek
    „Dubaj není městem, kde by lidé čekali, až se něco stane. V Dubaji lidé konají tak, aby se věci děly,“ pravil šejch Muhammad bin Rašíd Al Maktúm, premiér a viceprezident Spojených arabských emirátů a emír Dubaje.
    MAZ-541 ale neměl dřít na stavbách, vznikal pro použití na letištích, ale ne na ledajakých - na moskevském Šeremeťjevu, sloužícím jako brána do Sovětského svazu pro zahraniční návštěvy. Protože měl tahat těžká letadla - konkrétně až 85tunová, ale mezi fotkami je vidět i jak táhne asi 100tunový stroj - dostal pohon všech kol a vpředu měl menší kola, vzadu větší. Ta zadní pocházela ze zmíněného MAZu-525.


Istanbul – mezi Evropou a Asií

    Pokud se vám z toho ještě nezatočila hlava, podívejte se na zajímavá čísla. Megalomanský projekt s více než 7,3 milionu m² obytných prostor, téměř 940 000 m² obchodních prostor, 300 000 m² komerčních prostor, více než 66 000 m² kulturních ploch, 700 000 m² parků a otevřených prostor a 24 hotelů s 5 800 místností předčí všechna obchodní centra světa.  To se jednomu udělá nevolno celkem snadno, ani se nemusí dívat na účtenku z posledních nákupů.
    Když se dnes řekne „velký sedan”, většina lidí si představí něco jako Mercedes třídy S či Rolls-Royce Phantom. Málokoho ale napadne MAZ-541, sovětské monstrum, které vzniklo jen v několika málo exemplářích. Právě ten ale platí za největší sedan všech dob, protože s délkou 7,8 metru a šířkou 3,4 metru ho asi už nikdy nic nepřekoná.
    Máme své zásady, ze kterých neslevíme – Baťa nedělá kvalitní boty, polyesterová kravata není kravata a košile s krátkým rukávem se do saka prostě nenosí. Nebudeme to nijak zaobalovat a tvářit se, že vlastně-by-to-možná-někdy-šlo-takže-je-to-v-pořádku.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
200
14905
cache: 0024:00:00