Jak na věc


největší město světa

V SSSR postavili největší sedan historie. To pravé překvapení měl ale pod kapotou

    Unikátní zážitek z nakupování módy zajistí VIP šatny, místnosti s interaktivními zrcadly, speciální módní kolekce tvořené na míru, personalizovaná doporučení využívající umělou inteligenci, oblečení a doplňky „tištěné“ na 3D tiskárnách, módní muzea a mnoho dalších technologických a na míru tvořených vychytávek, které by nenechaly chladnou ani Carrie Bradshaw.
    Auto ale také samo o sobě nevážilo málo - hmotnost 28 230 kg odpovídá tomu, že šlo původně o velký náklaďák, který navíc dostal motor z tanku. Zpřevodování tu bylo pochopitelně poplatné hlavnímu účelu, takže maximální rychlost nepřekročila 30 km/h. Spotřeba paliva přesto stála za to - 130 litrů nafty na 100 km.
    MAZ-541 ale neměl dřít na stavbách, vznikal pro použití na letištích, ale ne na ledajakých - na moskevském Šeremeťjevu, sloužícím jako brána do Sovětského svazu pro zahraniční návštěvy. Protože měl tahat těžká letadla - konkrétně až 85tunová, ale mezi fotkami je vidět i jak táhne asi 100tunový stroj - dostal pohon všech kol a vpředu měl menší kola, vzadu větší. Ta zadní pocházela ze zmíněného MAZu-525.


Los Angeles – chlouba západního pobřeží

    Mexico City, jenž se v originále jmenuje španělsky Ciudad de México, je anglický název hlavního města Mexika. Město leží ve velmi zajímavé krajině, v okolí se nachází několik vysokých hor. Samotné město se nachází ve výšce 2 tisíc metrů nad mořem. V jeho hornatém okolí nalezneme kupříkladu druhý celý článek
    U čehokoli největšího ve světě aut člověk nálepku „Vyrobeno v SSSR” tak nějak očekává. Co může překvapit, je nápad použít pod kapotou obřího auta 39litrový diesel z tanku.
    Luxusní a megalomanský. Takový je nový obchodní projekt společností Dubai Holding a Emaar Properties s názvem The Dubai Square. Jak bude největší obchodní dům světa v Dubaji vypadat? Jako malé město, bude větší než 100 fotbalových hřišť dohromady. Prohlédněte si vznikající projekt v galerii.
    Máme své zásady, ze kterých neslevíme – Baťa nedělá kvalitní boty, polyesterová kravata není kravata a košile s krátkým rukávem se do saka prostě nenosí. Nebudeme to nijak zaobalovat a tvářit se, že vlastně-by-to-možná-někdy-šlo-takže-je-to-v-pořádku.


Istanbul – mezi Evropou a Asií

    Lima je největším městem Peru. Jeho poloha a velikost jej předurčila k tomu stát se hlavním městem tohoto exotického státu na severozápadě Jižní Ameriky. Lima je celkově pátým největším městem celého Jižního kontinentu. Nejen to bylo důvodem, proč se z Limy stalo kulturní i přírodní centrum oblasti celý článek
    Nic z dosud zmíněného ale pořád nevysvětluje, proč MAZ-541 dostal karoserii podobnou sedanu. I pro to existoval dost dobrý důvod - s délkou 7 797 mm a šířkou 3 400 metru (výška činila 2 802 mm) bylo otáčení dost problematické, natáčecí byla pochopitelně jen jedna náprava. Aby se vůz nemusel vůbec otáčet, dostal dvě místa řidiče - dva volanty, dvoje pedály, dvě řadicí páky. Byla k sobě otočena zády, takže bylo potřeba, aby přes příď i záď vozu bylo vidět ven. Proto se díváme na karoserii jako u silničního sedanu.
    A developeři z Emaar Properties se činí. Slibují, že jejich projekt bude velký, velkolepý a velmi moderní. Nákupní čtvrť si klade za cíl stírat hranice mezi online a offline trávením času, nakupováním po internetu a v obchodech a nákupy a zábavou. Návštěvníci by měli očekávat víc.


Káhira – starodávné město v poušti

    „Dubaj není městem, kde by lidé čekali, až se něco stane. V Dubaji lidé konají tak, aby se věci děly,“ pravil šejch Muhammad bin Rašíd Al Maktúm, premiér a viceprezident Spojených arabských emirátů a emír Dubaje.
    The Dubai Square zabere plochu více než 100 fotbalových hřišť, a to ve třech úrovních. Bude zkrátka největší na světě, a tak nabídne také největší Chinatown, tedy čínskou čtvrť plnou obchodů, restaurací a bister, na Blízkém východě. V přízemí najdeme scénu pro pořádání kulturních akcí a řadu dalších menších prostorů v ulicích a uličkách. První patro bude představovat čtyřúrovňový bulvár, lemovaný luxusními obchody, jídelnami a food courty a místy, kde se dá dobře zabavit.
    Přes takto unikátní konstrukci - nebo spíš právě kvůli ní - se MAZů-541 vyrobilo jen pár. Některé zdroje hovoří o třinácti kusech, jiné o pouhých třech, velká čísla to nejsou v žádném případě. Vozy ale sloužily od roku 1959, kdy bylo otevřeno moskevské Šeremeťjevo, až do 70. let. Tehdy přišla na scénu letadla, která byla na MAZ-541 příliš těžká, takže odešel do výslužby. Zda někde existuje byť jeden dochovaný kus, není známo, dohledat o něm byť jen jedinou zmínku z posledních let se nám bohužel nepodařilo.


FOTO: Největší obchodní centrum světa v Dubaji bude velkolepé

    Od roku 2011 se snažíme psát o pánském stylu založeném na kvalitě, ale ne nutně na „českých cenách“ a nesmyslné přirážce. Píšeme (snad) zábavně, občas provokativně, často prakticky.
    Novější záběry vozu zachycují jen zmenšené modely. Na nich je mimo jiné vidět, jaké monstrum MAZ-541 byl - vedle běžného auta ve stejném měřítku je násobně větší
    The Dubai Square najdeme v přístavu Dubai Creek Harbour, který leží nedaleko historického centra města, a bude podzemní přístavbou propojený s věží Dubai Creek. Až bude hotová, stane se nejvyšší věží na světě a na druhé místo odsune Burj Khalifa, která doteď platila za nejvyšší mrakodrap světa.
    Pokud se vám z toho ještě nezatočila hlava, podívejte se na zajímavá čísla. Megalomanský projekt s více než 7,3 milionu m² obytných prostor, téměř 940 000 m² obchodních prostor, 300 000 m² komerčních prostor, více než 66 000 m² kulturních ploch, 700 000 m² parků a otevřených prostor a 24 hotelů s 5 800 místností předčí všechna obchodní centra světa.  To se jednomu udělá nevolno celkem snadno, ani se nemusí dívat na účtenku z posledních nákupů.


Největší obchodní dům světa chystají opět v Dubaji. Vypadá jako město a je plný umělé inteligence

    Můžete namítnout, že tohle auto není tak sedan v klasickém smyslu slova. Jeho posláním bylo tahat letadla a tahači se sedan obvykle neříká, jsou to dvě naprosto odlišné věci. To jistě jsou, už pohledem na fotografie rychle zjistíte, proč se MAZu-541 říká největší sedan na světě - prostě tak vypadá. Technický základ ale má v náklaďáku MAZ-525, pořádně velké sklápěčky, široce používané na stavbách v celém Sovětském svazu i třeba v Egyptě.
    Když se dnes řekne „velký sedan”, většina lidí si představí něco jako Mercedes třídy S či Rolls-Royce Phantom. Málokoho ale napadne MAZ-541, sovětské monstrum, které vzniklo jen v několika málo exemplářích. Právě ten ale platí za největší sedan všech dob, protože s délkou 7,8 metru a šířkou 3,4 metru ho asi už nikdy nic nepřekoná.
    Druhé patro bude útočištěm pro rodiny, které se zde mohou v budoucnu zabavit v ledovém království Ice Adventure, Cineplexu, vodním parku, sportovním areálu a supermarketu, který tento výčet zábavních prvků snad až kazí. Opět nás navnadí futuristická zábavní aréna s 3D mappingem, divadelním zvukem a osvětlením a dalšími špičkovými atributy, které využijí pořadatelé koncertů, divadelních představení, akrobatických čísel a výstav vysoké umělecké kvality. Chybět nebude ani umělecká čtvrť.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
200
15853
cache: 0024:00:00