Jak na věc


nejspolehlivejsi zpusob sebevrazdy

Tohle je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo

    Hledat „nejspolehlivější auto pro každého” je trochu ošemetná věc, protože každý od auta očekává něco trochu jiného. Němci ale s takovými úkoly tradičně nemají problém, protože do tabulek se dá dostat všechno a jako vítěz z nich může vyjít jen jeden vůz. Zadání německého magazínu Focus bylo jasné - najít auto, které s cenami začíná pod 4 000 Eur (asi 103 tisíc Kč), je maximálně spolehlivé dle dat TÜV a přitom svým charakterem vyhoví co nejširšímu spektru zákazníků. Našli ho a kupodivu nevylovili nic z německého rybníka.
    Co může někomu trochu kazit radost je přítomnost nezakrytých plechů v prostoru pro posádku. Sice jsou lakovány do barvy vozu, přesto to vypadá poněkud lacině. Naopak designově zdařilá palubní deska oko potěší, i když ji tvoří tvrdý plast. Originálně zpracované ovladače ventilace a klimatizace ale působí trochu chatrně. Přesto je celkový dojem z palubní desky pozitivní. Zastavit se musíme také u zavazadelníku. Ten je v Citroënu C1 spíše z povinnosti. Kromě mizerného objemu 139 litrů, což je při dnešních zvyklostech těžko na větší nákup, nenadchne ani ztíženým přístupem. Důvodem je poměrně vysoká nákladová hrana, jíž tvoří zadní čelo vozu spojující jeho boky. To má příznivý vliv na tuhost karoserie, avšak nakládku do zavazadelníku to znesnadňuje zejména kvůli blízkosti krycího plata.


Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří

    Ale otočme list. Z hlediska jízdních vlastností budete nadšeni. Model C1 totiž stejně jako jeho sourozenci z Kolína těží z vynikajícího podvozku s koly téměř v rozích karoserie. Spolu s celkovým tužším naladěním odpružení mu to zajišťuje jízní vlastnosti blížící se motokáře, takže s držením stopy v zatáčkách nemá nejmenší potíže. Samozřejmě fyziku přelstít nejlze, ale limity podvozku jsou nečekaně vysoko. Z výše uvedeného plyne i fakt, že na dlažbě jásat radostí nebudete – na takové povrchy existuje celá řada vozidel s měkčím podvozkem.
    Kolínská trojčata Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo shodně vyjíždějí z továrny TPCA Toyota Peugeot Citroën a i přes určité optické odlišnosti mají většinu dílů shodnou. Mohlo by se zdát, že taková auta na tom budou z hlediska spolehlivosti naprosto stejně, to je však omyl.
    Motorový prostor vyplňovala řada různě výkonných agregátů. Během výroby se nabízely v rozmezí od 66 kW (90 koní) do 165 kW (224 koní) ve vrcholném modelu deváté generace T-Sport s kompresorem. Obecně platí, že motory jsou méně pružné a nedoporučit lze dvoulitrovou naftovou jednotku, která trpí problémy s vysokotlakým naftovým čerpadlem. Naopak spolehlivý držák je benzínový čtyřválec s rozvodovým řetězem dodávaný po faceliftu v roce 2004. Následkem nízkých cen se často kupují zážehové motory o objemu 1,4 a 1,6 litru o výkonu 71 kW (97 koní), respektive 81 kW (110 koní). Slabší varianta občas trpí opotřebovanou spojkou, jedna-šestka je zřejmě nejlepším kompromisem.


Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy

    Nejmenší citroën potěší spolehlivostí, skvělou ovladatelností a pro mnohé překvapivě i zábavou za volantem. Mini vůz postavený především do městské džungle tak nachází uplatnění nejen jako druhý automobil do rodiny či řešení pro starší motoristy, ale též jako první vůz pro začínající řidiče – zejména pokud jde o ženy, kterým se malá roztomilá „cé-jednička“ opravdu líbí.
    „Nepříjemnosti dokáže způsobit nadměrné opotřebení zámků – to je známé slabé místo trojčas z Kolína. To platí i pro spínací skříňku nebo víčko palivové nádrže! Výměna je kolikrát nutná už po 50 000 kilometrech,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Celkově jde ale o velice spolehlivý automobil, čemuž přispívá i minimum elektroniky. Právě proto je dobrou volbou pro motoristy, kteří hledají na údržbu nenáročný vůz.


NEJHLEDANĚJŠÍ ZNAČKY

    Vítězem se stala Toyota Corolla deváté generace z let 2001 až 2007. Rozhodně nejde o nejvíce vzrušující vůz na trhu, a to ani na poměry Toyoty. Jenže emoce jsou to poslední, co vás zajímá, když si chcete koupit dobrou „holku pro všechno” za co nejmenší peníze. Z hlediska spolehlivosti je to stále jeden z milníků v historii japonské automobilky a data TÜV to potvrzují - většina závad vychází z běžného opotřebení a v žebříčku nejvíce a nejméně spolehlivých aut se v kategorii nad deset let umístila za Corollou Verso, Mazdou 2 a Porsche 911 na čtvrté pozici. Ostatní auta kolem jsou buď úžeji zaměřená nebo drahá, a tak i touto optikou dává volba Corolly smysl.
    Na evropském trhu dnes ceny ještě použitelných ojetých exemplářů startují na 3 000 Eur (76 000 Kč) a šplhají až k 20 000 Eur (505 000 Kč) za exotické T-Sporty. Němci konstatují, že jako ojetina je Corolla díky své jednoduchosti a tím i trvanlivosti zajímavější než kdysi nové auto a asi mají pravdu - z konkurentů té doby se řada z nich stala nezajímavými kvůli menší spolehlivosti a trvanlivosti, což jsou přesně ty aspekty, které vás u levné ojetiny budou zajímat více než naprostá většina ostatních.
    Citroën C1 je na trhu s ojetými automobily k dostání v dostatečném počtu, takže případný zájemce nemusí zoufale hledat a shánět. Ceny jsou příznivé a stav vozidel většinou nebývá špatný. Zaoblená karoserie nevelkých rozměrů je zárukou snadného pohybu po městě i parkování, což ocení především méně zdatní řidiči. Čtyřmístný interiér působí vzhledem k vnějším rozměrům vozidla celkem vzdušně, ale zejména na zadních sedadlech nelze očekávat zázraky.


Další články (posledních 20 z celkem 20)

    Drtivá většina vozů na trhu ojetin má pod kapotou litrový tříválec, vyznačující se specifickým zvukem – zde zní překvapivě dobře. Ani papírově slabý motor o výkonu 50 kW není díky proměnnému časování ventilů VVT-i vůbec špatný. Potěší ochotou s jakou jde do otáček i úsporným provozem. Nepřekvapí tedy že o nabízený trubodiesel 1.4 HDi prakticky nebyl zájem. Spotřebou 4,6 litru sice může zaujmout, výkonem 40 kW se ale řadí až pod zmiňovaný benzinový tříválec. Navíc na trhu nových vozů byla pořizovací cena naftové varianty citelně vyšší. Kromě motorů bylo možné volit i převodovku. Kromě spolehlivého manuálu se montovala také robotizovaná převodovka SensoDrive, která rozhodně nepředstavuje dobrou volbu. Kromě toho, že řadí strašně pomalu je navíc nespolehlivá a na opravách se může pěkně prodražit.
    „Litrový benzinový tříválec z dílen japonské Toyoty je velice spolehlivý, čilý, úsporný a pracuje s minimem vibrací. Proto jej v případě ojetého vozu lze jen doporučit,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Především z Fabie známé tříválce 1.2 HTP vedle tohoto skvělého tříválce zcela propadají a to po všech stránkách. U naftovéh motoru pozor zejména na úniky oleje. Vůz občas trápí vůle na přední nápravě, pozor si dejte ale i na korozi karoserie. K té dochází následkem poškození laku po odletujících kamíncích.
    Nárazové zkoušky Euro NCAP proběhly před 16 lety, v roce 2002 Corolla IX vybojovala 4 hvězdy. Za dva roky Toyota přidala do sériové výbavy ESP, kontrolu trakce, boční přední i zadní airbagy. Na tu dobu slušné základní vybavení obsahovalo rádio, klimatizaci a elektricky ovládaná okna.


Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh

    Z uživatelského hlediska kritika upozorňuje jen na nepřesné řízení a uvnitř není - zvlášť z dnešního pohledu - místa na rozdávání. Těsná jsou také sedadla. Zpracování interiéru nepatří mezi nejlepší, ale materiály působí odolně, podvozky jsou považovány za vyvážené a spolehlivé. Zavazadlový prostor COrolly deváté generace potvrzuje skromnější dimenze - hatchback má jen 290 litrů, kombi odveze 400 litrů nákladu.
    Němci se rozhodli jmenovat nejspolehlivější auto pro každého. A vybrali Toyotu Corolla z poloviny minulé dekády - je cenově dostupná, mezi dobovými vozy patří k nejspolehlivějším a z nich je nejspolehlivější. Člověk tak možná snáze pochopí, proč je po celém světě tak populární
    S délkou 4,18 metru je teto vůz téměř o deset centimetrů kratší než aktuální etalon stejné třídy, VW Golf. Vizuálně se Toyota svého času snažila Corollu přizpůsobit evropskému vkusu, spíše než to ale stvořila znovu něco velmi usedlého. Vedle třídveřového a pětidveřového hatchbacku měla japonská automobilka v nabídce i kombi a sedan. Devátá generace byla poslední štací pro hatchback tohoto jména, pak jeho místo převzal Auris, který se ovšem nyní zase vzdává vlády - nová generace kompaktní Toyoty bude i v Evropě zase Corolla.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
200
16570
cache: 0024:00:00