Jak na věc


lanovka sněžník

Severovýchod uvolnil dotace EU, peníze získá i lanovka na Sněžku

    Vícedenní parkování (0:00-24:00) - 70 Kč / 1 denPři předložení platné Karty hosta Pec pod Sněžkou na 2 a více dnů. Lze uplatnit pouze v době přítomnosti obsluhy parkoviště (8:00 – 21:00)
    Nejvíce děti přitahují na dětském hřišti pohyblivé herní prvky. Radost z pohybu a rozvíjení pohybových dovedností umožňuje naše dětská lanovka.
    VícePřímé spojení autobusem na trase Karpacz - Pec pod Sněžkou - Karpacz. Jezdíme v zimní a letní sezónu každý den, mimo sezónu o víkendu. Zpáteční jízdenka za 170 Kč, jednosměrná 120 Kč.
    Naše výrobky pro dětská hřiště zaručují vysokou bezpečnost, pevnost a dlouhou životnost. Jsou vysoce odolné proti povětrnostním podmínkám.
    Menší vozy neputují všechny na zátěžový okruh, ale větší modely si ho střihnou bez výjimky. Teprve po návratu z dráhy vyrobená auta absolvují vodní zkoušku těsnosti, která zároveň poslouží jako myčka. Po všech procedurách teprve směřují do expedice. Zdaleka ne každý ze zákazníků ví, že se před tím ještě „proletěly”. Na Slovensku je tato lanovka známá poměrně dobře, nedávno jsme ale zjistili, že v České republice o ní mnoho lidí vůbec neví. A tak jsme vám ji o 16. výročím zrodu chtěli stručně přiblížit.


Město Pec pod Sněžkou vypsalo tendr na poskytnutí úvěru - Rekonstrukce lanové dráhy na Sněžku

    Výstavba trvala necelého půl roku. Speciálně upravené podstavce převážejí automobily mezi montážní halou a testovacím okruhem, odkud po zkušební jízdě putují stejným způsobem zpět pod střechu. Během cesty náklad nad zemí překoná vnitřní komunikace, železniční koleje i skladové parkoviště. Nakládka a vykládka se odehrává na speciální plošině.
    V celém katastru města Pec pod Sněžkou platí zákaz parkování mimo vyhrazená parkoviště. Provozovatel: O.K. Služby Praha, s.r.o., Tálínská č.p. 1594, Praha 9 – Kyje, PSČ 198 00, IČ 250 60 040 (z titulu Příkazní smlouvy s MEGA PLUS s.r.o., Janské Lázně 265, IČ 647 93 281)Odpovědná osoba: Zdeněk HorákTelefon: +420 777 040 188, +420 774 772 774, +420 736 751 909Provoz na parkovišti se řídí provozním řádem.
    © 2019 JUDr. Jaroslav Bursík, advokátní kancelář, pod IČ: 69181560, č. ČAK 09822. Využíváme zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno. Jakékoliv užití, reprodukce, kopírování, další zpracování nebo úprava jakéhokoliv obsahu uveřejněného na internetových stránkách vz24.cz, včetně převzetí článků je bez našeho souhlasu zakázáno.


Nová lanovka na Sněžku nabrala rok zpoždění, jet má v roce 2014

    Včera uběhlo přesně 16 let od chvíle, kdy rakouská společnost Doppelmayr položila jeden z milníků své historie. 28. listopadu 2002 byla v bratislavském závodě Volkswagenu uvedena do provozu jedinečná lanová dráha, která převáží vozidla po areálu továrny. Systém známý z lyžařských středisek byl v prostředí automobilního průmyslu použit úplně poprvé a nikdo jiný na světě od té doby nenašel odvahu podobný nápad zrealizovat.
    VW chtěl od Rakušanů zajištění bezproblémové funkčnosti a spolehlivosti. Norbert Beneder, který svého času tento systém VW prodal a pak se podílel na realizaci, je něj velmi hrdý. Speciální lanovka dělá reklamu staviteli, ale také ukazuje dříve netušené možnosti využití vzdušného dopravníku.
    Samotný pojezd sedáku zajišťuje bezpečnostní ocelová nerezová pojezdová kočka zavěšená na ocelovém zinkovaném lanu. Samotný sedák je pogumovaný s ocelovou výztuží zavěšený na zinkovaném řetězu s gumovou ochranou.


Na novou lanovku na Sněžku nechtějí banky Peci půjčit

    Ročně se projede na polygon a zpět přes 200 000 automobilů během cca 5 300 motohodin, letos to bude celkově už 3 200 000 vozidel asi za 85 300 motohodin od spuštění. S disponibilitou 99,5 procenta patří mezi nejvytíženější lanovky na světě. Létající auta jsou vidět z velké dálky, praktická úspora zbytečného ježdění s novými vozy se stala také turistickou atrakcí. Vedení továrny dnes nelituje kdysi těžkého rozhodování. „Když se před lety rozhodovalo, jak se budou vyrobená auta z výrobních hal závodu převážet přes již existující železniční trať na testovací dráhu, byly ve hře dvě varianty - buď tunel, nebo lanovka. Nakonec zvítězila lanovka,“ vysvětlil pozadí mluvčí VW Slovakia Vladimír Machalík.
    Modely Volkswagen Touareg a Polo se jako první svezly prostřednictvím technologie Funitel, která se vyznačuje dvojitě vedenou lanovou smyčkou. Ta vytváří nekonečné lano se čtyřmi větvemi - vždy dvě paralelně tažená lana ve směru nahoru a dvě směrem dolů. Tímto technickým řešením je poměrně dobře zabráněno nežádoucímu houpání vlivem větru. Výsledkem by měla být stabilita i při větru o rychlosti až 100 km/h.
    Její robustní konstrukce je vyrobena ocelových segmentů a lepených hranolů. Povrchovou úpravu zajišťuje impregnace a dvouvrstvý lazurovací lak, splňující podmínky normy EN 71/3 (pro dětské hřiště ). Toto řešení zajišťuje maximální možnou ochranu proti vzniku prasklin, které jsou běžné u výrobků ze středového a mimostředového řeziva.


Lanovka na Sněžku od 28. března kvůli údržbě nepojede

    Odborné označení celého řešení zní „nákladní visutá jednolanová dráha oběžného systému s odpojitelným uchycením přepravních plošin”. Pohon je umístěn v horní stanici (166,52 m n. m.) a sytém napínání kotví v té spodní (162,43 m n. m.). Šikmá délka je 455,46 metrů, vodorovná vzdálenost od začátku do konce dosahuje 451,99 metrů. Převýšení 4,1 metru pocítí vozy na průměrném sklonu tratě 0,91 procenta. Jedna jízda trvá 2,74 minuty a časový interval vozů za sebou odpovídá 53,73 sekundám. Lano délky 1 984 metrů podpírá 8 podpěr v maximální výšce 17 metrů.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00