Jak na věc


kamionak com

Bývalý kamioňák zhodnotil tahač Tesly. Řidičům prý jeho novinky spíše ztíží život

    To je ale dle Ramseyho nemožné, automobilka by totiž musela zcela eliminovat nejen lidské chyby, ale především zákony fyziky. Jakkoliv totiž elektromotory dokážou vyvinout nemalý výkon a točivý moment již od nulových otáček, stále budou konfrontovány s tím, že naložený přívěs je třeba i čtyřikrát těžší než samotný tahač. Není tedy v jeho silách, aby se dokázal vzepřít hmotnosti, která jej v té chvíli tlačí.
    Ve finále se Ramsey vyjadřuje k tzv. jackknifingu. Tedy k té situaci, kdy přívěs jde do smyku a souprava se „zavírá” jako nůž. Pokud na to řidič včas nezareaguje, pak se vůči tahači daleko těžší přívěs stává vůdčí součástí celé soupravy, tahač obrátí proti směru jízdy a pohybuje se jen na základě setrvačných sil až k úplnému zastavení. Semi osazený elektromotory na druhé a třetí nápravě podle Tesly dokáže této situaci končící obvykle těžkou nehodou zcela zabránit.
    Jakkoliv tedy někdejší kamioňák chápe přínos kamer a absenci klasických zrcátek v rámci aerodynamiky a dojezdu, z pohledu řidiče je taková substituce nepřínosná. Stejně jako třeba ona centrální pozice ve stylu McLarenu F1, která má prý zaručit „nadřazený výhled na silnici“. V tomto ohledu ale dle Ramseyho nebylo třeba nic učinit, neboť v obřích kamionech jejich řidiči sedí dva metry nad silnicí. Onu „nadřazenou pozici“ tedy mají k dispozici již automaticky.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
200
8285
cache: 0024:00:00