Jak na věc


jeep grand cherokee

Vladimír Puk-tin. Ruský prezident vjel znovu na led....

    Veškeré Jeepy jsou testovány na pověstné Rubicon Trail v Sierra Nevadě, což je jeden z nejnáročnějších terénů v Americe. Přestože někteří z vlastníků Jeepu nikdy nesjedou ze silnice do terénu, jsou si vědomi toho, že se můžou odvážit jet kamkoliv jedou. A navíc vlastní jednu z nejlegendárnějších značek automobilů na světě.
    Nový Jeep Grand Cherokee se začne vyrábět v Jeffersonově automobilce ve 3. čtvrtletí 1998. Výroba mimo Ameriku začne v prvním čtvrtletí v Rakousku a v Jižní Africe.


SESTŘIHY: Sparta doma zabrala. Liberec je na dostřel...

    Dojem ze sedadla řidiče ale prozrazuje další zvláštnosti: sedadla se základními látkovými potahy jsou extrémně měkká a na palubní desce čeká ovladačová všehochuť. Interiéru dominuje černá barva a i když jsou plasty kvalitně zpracovány i slícovány, časté rovné plochy mohou působit fádně. Dosti skloněný volant má velký průměr, přiměřeně silný věnec a díky příplatkovému koženému potahu mu nelze nic vytknout. Pohodlné a intuitivní jsou i na něm umístěné ovladače audia a tempomatu a ocenit je třeba i progresivní účinek posilovače. Světle podbarvené přístroje umožňují bezchybný odečet, v praxi pak trochu zlobil palivoměr, který zvláště u poloprázdné nádrže ukazoval střídavě optimistické hodnoty i "sucho". Klasický volič pětistupňové automatické převodovky je doplněn o stejně masivní páku redukce. Každý manévr s touto pákou provází velmi intenzivní pocit kontaktu s převody, což například Kia Sorento či Hyundai Terracan díky elektronickému přepínači postrádají. Tady někde si řidič začíná uvědo
    Přes 1200 kilometrů naježděných ve všech režimech (s průměrnou spotřebou 8,4 l nafty na 100 km) prokázalo, že Jeep Grand Cherokee je přes rozměry a hmotnost úsporným a agilním off-roadem, který si může troufnout i na tu nejdrsnější konkurenci. Klasická koncepce čistě terénního podvozku pak prokazuje své limity na silnici, jako daň za sexy drsnost je to při samozřejmém zachování bezpečnosti přijatelné. Takže s trochou nadsázky: proč se trápit v koloně na dálnici, když se dá sjet z náspu a pokračovat po poli...
    Novy Jeep Grand Cherokee stojí v popředí kompaktních SUV zásluhou technologické inovace, zpracováním a stylem. "Znovu a znovu Jeepy definují kategorii sport SUV" řekl generální manager Chrysleru/Plymouth/Jeep divize pan Levine. "Ačkoliv jsou tvůrci nových technologií, legendární Jeepy nikdy nevybočí ze svých kořenů autentických 4WD kombinovaných s vyjímečnými jízdními vlastnostmi a výkonem".


United jasně vyhráli, zase zářil Pogba. City se...

    Vývoj nové generace tohoto Jeepu trval 28 měsíců a stál "pouhých" 2,6 miliardy dolarů. Úplně nový 1999 Jeep Grand Cherokee nasadil laťku hodně vysoko v kategorii SUV. Tento nový model převzal pouze 127 dílů ze svého předchůdce a je designován, zkonstruován a vyroben tak, aby dokonale zvládl jakoukoliv situaci, která může nastat na silnici, či v terénu. Vyrovná se, či převyšuje své konkurenty v mnoha oblastech.
    1999 Jeep Grand Cherokee je více, než jen SUV, je to pravý Jeep. Pokračuje tak nepřekonatelnou kombinací tradice a schopnosti, která vynesla značku Jeep na výsluní ve své třídě.
    Předchozí vznětový agregát 3.1 TD je nyní nahrazen moderním pětiválcem 2.7 který známe z řad ML či E Mercedes-Benz. Výměna to byla vskutku generační, neboť se snížením objemu, a hmotnosti vzrostl výkon na dostatečných 120 kW a především točivý moment na velmi sympatických 400 Nm. Nový agregát se také projevuje především kultivovaností, problému mu nedělají ani studené starty. V jakémkoli jízdním režimu se k uchu řidiče dostane jen tlumené hučení, po klepání či jiných pazvucích není ani památky.


Rallye Dakar 2019: Čtyři kluci a Ollie

    Pohled na podvozek odhalí dnes už ojedinělou koncepci obou tuhých náprav. Na silnici je auto velmi citlivé na přejezd nerovností a s řízením je třeba se sžívat. Auto vysloveně nemiluje rychlé vyhýbací manévry, kdy se vlastnosti tuhých náprav střetávají s poměrně komfortním odpružením karoserie. Výsledek není nikterak nebezpečný, je ale dobré s ním počítat. Lehká nedotáčivost je očekávatelná a boční náklony vzhledem k výše uvedenému asi nikoho nepřekvapí...
    - Úplně nový PowerTech osmiválec 4,7 litru nahradí současný 5,2 litrový osmiválec. Tento nový motor má větší výkon (175kW), menší spotřebu (asi 11.8 litru na 100km kombinovaně) a o 30 procent méně zplodin, než současný pětilitr.
    Nový model pro rok 1999 by se měl prodávat přibližně za stejnou cenu jako modely předchozí. Americká produkční linka (v Detroitu) byla rozšířena tak, aby mohla vyrábět až 340 tisíc vozidel každým rokem, což je o dost více než současných 260 tisíc. Z důvodu zvýšení kvality, ale produkce bude v prvním roce limitována na 110 tisíc.
    Úplně nová, elektronicky řízená převodovka nasadila nový standard pro kultivovanost a trvanlivost. Převodovka nabízí unikátní charakteristiku, jako např. 3,00:1 nejnižší převod, který tak dává řidiči lepší okamžité zrychlení.


Škoda 200 RS založila tradici sportovních modelů RS

    Image nelze hodnotit objektivně. Čelo s mohutnou chromovanou maskou chladiče naznačuje městské sebevědomí, masivní ustupující nárazník pak napovídá, že nájezdový úhel tu není prázdný pojem. Boční pohled pak odhalí podobnou kombinaci: nadprůměrná světlá výška a rozměrná kola jako pravý off-road, samotná karosérie je pak relativně nízká a z profilu připomíná přikrčenou šelmu. Zatmavená zadní okna a poměrně úzká záď pak vnější verdikt dovrší. Stojíme před sexy offroadem, což je kombinace, kterou hned tak na silnicích nepotkáme.
    Sjedeme-li ale mimo silnici, poznáme pravé kvality tohoto netypického vozu. Teoreticky víme, že Grand Cherokee je vybaven systémem Quadra Drive s rozdělovací převodovkou Quadra-Trac a nápravovými diferenciály Vari-Lok. V běžném režimu je 90% točivého momentu přenášeno na zadní nápravu a při prokluzu kol je systém schopen distribuovat sílu motoru buď na přední nápravu, nebo na kolo s nejlepší trakcí. V praxi to vypadá tak, že s režimem 4H jsme se dostali všude, kam jsme si s autem troufli. Redukci s poměrem 1:2,72 jsme pak museli použít jen jednou - když jsme tahali z příkopu zapadlé osobní auto. Mimochodem - Grand Cherokee dokáže táhnout i přívěsy těžší než tři tuny a s přehledem tak poráží většinu v tuzemsku dostupné konkurence.


Simča si zahrála na schovávanou. A při tom prozkoumala odkládací...

    Pomineme-li pochopitelnou prodlevu automatu, jsou dynamické vlastnosti dvoutunového vozu velmi dobré a řidič se ani při ostřejším stylu jízdy nemusí bát nepříjemných překvapení. Potěšující je také spotřeba, kterou je možno bez zvláštních ohledů držet pod osmilitrovou hranicí a to při slušných jízdních průměrech. V hornatých oblastech pak nepřesáhne deset litrů, ve městě jsme bez problémů jezdili za jedenáct litrů na 100 km.
    - Nový 3.1 litrový pětiválcový turbo diesel je určený pro ne-americké trhy. Tento motor je výkonnější a má větší točivý moment (104kW / 373Nm), než jeho 2,5 litrový TD předchůdce.
    Nový, stylový exteriér je více zaoblený, kultivovaný a dynamický. Charakteristická Jeepovská maska je méně hranatá, má ostřejší úhel. Pohled z boku charakterizuje ostrý sklon předního skla, s klenutou střechou a prodlouženými lichoběžníkovými zadními blatníky, připomínajícím postoj atleta. Vzadu pak tříbarevná koncová světla oživují celý design. Nový Grand Cherokee má stejný rozvor kol, má o 1 palec (cca 2,5 cm) širší rozchod, je o 4 palce delší a 2 palce vyšší, než současný model. Stupínek byl snížen o jeden palec pro pohodlnější nástup do vozidla, ale posez byl o jeden palec zvýšen.


Konečně další banky do Google Pay. Na přelomu roku...

    Nový Jeep Grand Cherokee - model 1999 byl oficiálně představen 16. června v USA. Podle průvodního slova při představení, Chrysler Corporation vydělává 8,000 USD na každém prodaném Grand Cherokee. Současně je to druhý nejvíce prodávaný SUV (Sport Utility Vehicle).
    Kompletně nový systém pohonu všech kol Quadra-Drive(tm) 4WD nabízí novou úroveň jízdních schopností vozu. Tento nový koncept v oboru pohonů čtyř kol znamená první použití nového pohonu Quadra-Trac II(tm) v kategorii SUV, který v sobě spojuje progresivní přenos kroutícího momentu na diferenciál, který je ale přitom citlivý na rychlost vozu. Bez jakékoli nutnosti zásahu řidiče Quadra-Drive(tm) systém zajistí pohyb vozu vpřed i když je v záběru jen jedno kolo. Použitím tohoto systému se také poprvé v průmyslovém použití objevily nápravy Vari-Lok(tm), které mají progresivní charakteristiku přenosu hnací síly na přední a zadní kola v závislosti na rychlosti.
    V Rakousku montovaný Američan s německým motorem přináší do segmentu velkých offroadů trochu jiný druh image než většina především japonské konkurence. Jeho šance na trhu se navíc nedávno zvýšily instalací moderního pětiválcového turbodieselu z dílny Mercedes-Benz.


Škoda 200 RS založila tradici sportovních modelů RS

     A tak jsme po pár desítkách kilometrů ve městě poslali Jeepa tam, kde by mu mělo být dobře - do místa, kde je málo silnic, ještě méně lidí a hodně kopců - do Rychlebských hor.
    Tom Gale, Generální Manažer k tomu dodává: "Nejsme ochotni s nikým sdílet trh, kam dodáváme svá vozidla, která jsou optimální kombinací schopností, výkonu a komfortu. Plánujeme tak pokračovat v naší dlouhé tradici leadera ve výrobě kompaktních SUV."
    Nové, integrované brzdy s ABS vybavené elektronicky řízeným distribučním systémem EBD (electronic brake distribution) umožňují novému Grand Cherokee vyjímečnou brzdnou schopnost. Tento systém je lehčí a jednodušší než předešlý. Poskytuje tišší provoz a menší pulsaci brzdového pedálu.


10 nejdůležitějších automobilových novinek uplynulého roku 2018

    Interiér nabízí luxusní provedení, ergonomický design a vkusnou kombinaci materiálů. Přístrojová deska je vkusně uspořádána tak, že řidič vidí nejdůležitější informace, dokonce i ovladače rádia či CD jsou integrovány ve volantu. Pasažér sedící na předním sedadle, má o jeden palec více prostoru nad hlavou, pasažéři vzadu pak půl palce a navíc mají o 3 palce větší prostor pro nohy. I úložný prostor byl zvětšen o 1,2 krychlové stopy (cca o 45 litrů) tím, že rezerva byla přemístěna pod úložný prostor.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00