Jak na věc


jedině s tebou lisa renee jonesová

3. Volkswagen Polo - 255 370 vozů

    V segmentu supermini aut je to těsné, protože Corsa zaostává za Peugeotem 208 o méně než 4 000 prodaných aut za rok. Třída supermini stagnuje (meziročně - 0,3 %), stále je to ale druhý největší segment v automobilovém průmyslu, přičemž přesně jeden z pěti vozů prodávaných v Evropě je ze skupiny malých přibližovadel.
    Absolutním vítězem vítězem se tedy stala automobilka Volkswagen, která se může pyšnit nejprodávanějším vozem v Evropě za rok 2017 a zástupce má i na dalších dvou pozicích. Celkově je tohle trochu německý svět - pokud bychom připočetli další německé značky, auta s německou výrobou (Ford) či náležitostí k německému koncernu (Škoda), jsme na sedmi autech z deseti. To konkurenci z jiných míst světa velkou šanci věru nedává...
    Největší prodejní trhák v Dánsku a druhý bestseller ve Francii a Portugalsku je celkově na šestém místě, a to navzdory mírnému poklesu prodejů o 2,4 % v letošním roce. V minulém měsíci předčil 208 dokonce prodeje Fiesty a za Cliem zaostal o 5 000 za měsíc a o 73 000 prodaných vozů za celý rok. Peugeot dokázal obsadit čtvrtou pozici prodejů mezi evropskými značkami automobilů.


10. Opel/Vauxhall Astra - 204 742 vozů

    Zaokrouhlení evropské desítky si vezme na starost Astra. Model páté generace dosáhl téměř 205 000 prodaných automobilů navzdory 11,4% poklesu za celý rok. Nedávno klesl na šesté místo trhu ve Velké Británii, což je nejnižší umístění v posledních letech. Nová generace tedy dokonalou trefou do černého není a uvidíme, jak se jí povede v područí koncernu PSA, který letos značky Opel a Vauxhall převzal.
    Je to paradox, ale „až” na devátém místě najdeme auto s nejlepšími výsledky prodejů v největším množství evropských zemí. A ještě zajímavější je, že jde o Škodu. Mimo jiné také v Chorvatsku, Estonsku, Finsku, Polsku či Švýcarsku vládne Octavia, což ji mohlo vynést ještě výše, pro letošní rok se ale musí spokojit s devátým místem. Prodeje se v porovnání s loňským listopadem zvýšily o 2,5 %, a to navzdory kontroverznímu faceliftu.
    Na úvod se nekoná žádné překvapení. Golf díky své univerzálnosti získal opět korunu s číslem 445 206 prodaných kusů. Navíce je neprodávanějším autem v Německu, Rakousku, Belgii, Lucembursku a Norsku. Dekády patří mezi nejvyhledávanější vozy také v dalších zemích, Českou republiku nevyjímaje. „Lidový vůz” triumfuje, ačkoli evropský prodej se meziročně snížil o 2 %.


7. Opel/Vauxhall Corsa - 221 497 vozů

    Výše prodejů ve Francii, Nizozemsku a Portugalsku plus zvýšení prodeje o 5,9 % v porovnání s minulým rokem pomohlo Cliu dosáhnout druhého místa v celé Evropě. Téměř 300 000 lidí sáhlo po malém Renaultu a poskytlo mu v lednu až prosinci 2017 přístřeší. Čtvrtá generace je na trhu od roku 2012 dodnes, podobně jako Golf. V obou případech to svědčí o stabilním zájmu o tyto modely.
    Automobilový průmysl zažil letos v Evropě poněkud divočejší období. Některé významné i trhy i prodeje na celém kontinentu nevykazovaly jen růst, navzdory určité nejistotě se ale odbyt na celém kontinentu meziročně zvýšil o 5,2 %. Dle všech očekávání se na růstu podílela hlavně SUV všeho druhu, která získala rekordní podíl na trhu ve výši 31,9 %. Tedy pokud je všechny hodíme do jednoho pytle a na rozdíl od hatchbacků, kombíků nebo sedanů nebudeme rozlišovat jejich velikost a třídu.
    V závěsu za Fiestou prokazuje popularitu sportovně užitkových vozů Nissan Qashqai. Je to nejoblíbenější auto v Lotyšsku, třetí nejoblíbenější v Dánsku, Finsku a Irsku a čtvrté ve Velké Británii. Registrace se zvýšily o 7,0 %. Fakt, že je Qashqai jediným zástupcem SUV v první desítce, připomíná, že tento segment si připisuje největší podíl na trhu jen díky házení všeho od Dacie Duster po Bentley Bentayga do jednoho pytle.


10 nejprodávanějších aut Evropy v roce 2017: benefice jediné země

    SUV mají příští rok růst ještě více, tedy alespoň podle analytiků společnosti LMC Automotive, která předpovídá vývoj trhu. Sportovně užitkové vozy mají získat třetinu trhu a nadále představovat nejrychleji se rozvíjející segment. Ten měl ale aspoň v letošním roce minimálně jednoho zajímavého následníka - rychle stoupal také prodej luxusních sedanů, což by před pár léty hádal málokdo. Naopak odvracení se zákazníků od větších neluxusních vozů a aut kategorie MPV se očekával. Stabilní zájem o sportovní a nejmenší vozy též.
    Segmenty trhu jsou ale jedna věc a o konkrétní nejprodávanější vozy jiná. Žebříček 10 nejprodávanějších pro letošní rok sestavila tradičně firma JATO Dynamics, a to na základě dat z 29 zemích Evropského kontinentu. Neprozradíme vám asi velké tajemství, když předem řekneme, že Volkswagen Golf ani tentokrát nebyl poražen, a to ani zdaleka. Jak ale vypadá celá nejlepší desítka? Podívejte se na to sami, probereme ji jedno auto po druhém.
    Ovládnutí evropského trhu Volkswagenem posiluje nový Tiguan, který byl v listopadu 2017 jedním z prodejně nejvíce rostoucích vozů oproti stejnému měsíci loňského roku - odbyt rostl o více než třetinu. S tímhle autem VW trefil do středu terče a poprvé s ním dobývá nejlepší desítku evropských prodejů za celý rok.


5. Nissan Qashqai - 230 860 vozů

    Ford Fiesta je po desetiletí nejprodávanější vůz ve Velké Británii a tamní úspěchy ho vynesly i na pozici nejoblíbenějšího Fordu v Evropě. Je další do party, který bojuje s klesajícími prodejními čísly s 14% poklesem proti roku 2016. Zářijové zavedení nového modelu je paradoxně částečným viníkem vzniklé situace - má příliš sebevědomé ceny.
    I když v Evropě mohou svá auta prodávat firmy z kterékoli země světa, sedm z deseti vozů v nejlepší desítce má kořeny v jediné z nich. Je to německá benefice.
    Bronzová medaile patří modelu, který je na trhu pozvolna nahrazován novou generací. Právě ta by se už v lednu měla postarat prudký nárůst prodejů a útok na druhou pozici vůbec. Navzdory své pozici třetího bestselleru v Evropě není Polo nejlépe prodávaným autem v žádné evropské zemi a prodej se v porovnání s rokem 2016 snížil o 10,4 %.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00