Jak na věc


giulia enders strevo neni tabu

Subaru představí dva koncepty s logem STI

    U nové Giulie se ve světové premiéře představuje nový elektromechanický systém, který kombinuje systém kontroly stability a tradiční výkonné brzdy: integrovaný brzdový systém (IBS). Nejenže zaručuje významnou optimalizaci hmotnosti a snížení vibrací v brzdovém pedálu, ale i okamžitou odezvu. Tím zajišťuje rekordně krátkou brzdnou dráhu: ze stokilometrové rychlosti vůz zastaví na pouhých 38,5 metrech.
    Nejvyšší šarže Quadrifoglio, která je součástí dnešního testu, je přímou konkurencí ikonickým vozům jako Mercedes-AMG C63, BMW M3, AUDI RS4 nebo Cadillac ATS-V.  Italové si troufají na ty nejlepší a do boje míří s celohliníkovým zážehovým šestiválcem o objemu 2891 cm³ a dopovaným dvojicí turbodmychadel. Jenže pozor, motor zkonstruovalo samotné Ferrari! Konkrétně se jedná o derivát motoru Ferrari F154 V8, který se používá v modelu California T a vznikl vlastně docela jednoduše – ubrali mu dva válce!


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulia QV 2.9T GME/375 kW 8AT –...

    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio není jen návratem klasické koncepce, ale auto, o kterém jednou budu vyprávět svým dětem. Ztělesnění supersportovního sedanu, nádherného designu a perfektních jízdních výkonů vás zcela pohltí. Je to auto o emocích, zážitcích a také světlá naděje, že se dnes ještě dělají opravdová řidičská auta. Charakter a vášeň je něco, co v chladných německých strojích nezažijete a je úplně vedlejší, že Giulia je o 60 koní silnější a několik desítek kilo lehčí než nejvyšší M3 Competition. Je lepší díky svému projevu a pocitům, které ve vás zanechá. Je to jako bláznivá zamilovanost, kterou nemůžete vyhnat z hlavy a srdce!
    Dlouhých šest let čekali fanoušci Alfy Romeo na sedan střední třídy, nástupce modelu 159. Nakonec se všichni dočkali něčeho, v čem už nikdo od této automobilky nesnil ani v těch nejdivočejších snech. Italové to vzali od podlahy a postavili ten vůbec nejbrutálnější sedan všech dob. Nová Giulia je po dlouhých 25 letech další čtyřdveřovou Alfou Romeo s pohonem zadních kol a motorem umístěným vepředu. Už to samo o sobě zní jako skvělý recept, ale Alfa přidala další peprné ingredience v podobě motorového skvostu pod kapotou a ručně řazené převodovky.
    Pozice za volantem je ideální, sedí se nízko a přesně proti ovládacím prvkům. Vůz je navíc praktický, pohodlně odvezete pět dospělých a do velkého kufru dáte spoustu věcí. Není to krásné, že se toto dá říci o autě s výkonem 510 koní a stovkou za 3.9 vteřiny? Spotřeba se pohybovala při klidné jízdě kolem 9 litrů, ve městě 12 a při dynamické jízdě někde nad 20 litry. Věřím, že to půjde i za méně, já ale neměl vůli k odříkání si.


Zdanění církevních restitucí: Život je jako...

    Má výkon 375 kW (510 koní) pří 6500 ot./min. a kroutící moment 600 Nm mezi 2500 a 5000 otáčkami. Na stovku vás a vůz vážicí pouhých 1524 kg dokáže katapultovat za 3,9 vteřiny (!) a zastaví se až na údaji 307 km/h. Ano, na rozdíl od konkurence totiž nemá elektronicky omezenou rychlost. Pro zajímavost – na severní smyčce okruhu Nürburgringu dosáhla tato Alfa času 7 minut a 32 sekund, což je rekord pro sériově vyráběné sedany. Mezi zadními koly kraluje aktivní diferenciál s omezenou svornosti a schopností vektorování točivého momentu. Jinými slovy přesně ta věc, co krouží úsměv na tváři. Díky karbon-keramickým brzdám navíc dokáže zastavit ze stokilometrové rychlosti na 32 metrech. Myslelo se i na ekologii a Giulia QV dokáže selektivně vypínat tři válce a snižovat odběr paliva a produkci emisí.
    Design nové Giulie je čistý, bez výstřelků a krajností. Je velmi osobitý a vyznačuje se typickými rysy značky: ikonickou maskou ve tvaru trojlístku a agresivním designem kapoty a boků s výraznými blatníky. Rozsáhlé využití uhlíkového kompozitu pro střechu, kapotu, zadní spoiler nebo boční prahové nástavce propůjčuje Giulie závodního ducha. Architekturu vozu tvoří pohon zadních kol a dokonalé rozložení hmotnosti na nápravy, kokpit posunutý co nejvíce dozadu, dlouhá přední kapota a široká maska chladiče. Nic zde není nadbytečné. Vše je  v nejčistším, nezaměnitelném duchu Alfy Romeo.
    Jinak se mi však sedělo skvěle, přiměřeně nízko, rozsah nastavení sloupku taky v pohodě, tady není moc co zlepšovat. Atmosféra je možná stísněnější, hlavně na zadních sedačkách, ale komu by to proboha vadilo.


Jak to vypadá uvnitř elektrického závoďáku Seatu? Útroby ukazuje...

    Uhlíkový kompozit pro hnací hřídel a hliník pro kapotu, dveře, motor, zavěšení kol a brzdy: díky precizní inženýrské práci dosahuje nová Giulia optimálního rozložení na nápravy. Tato řešení se promítají do vyšší účinnosti a lepší jízdní dynamiky. Výsledkem je výrazná úspora paliva a redukce emisí. 
    A ještě neuvěřitelnější je samotný projev a reakce – zátah je absolutně brutální, plný plyn vám vyrazí dech, nakopne ledviny a se zuřivou sílou a protáčejícími se koly poletíte vpřed. Šestiválec jde zběsile do otáček a s každou jednou cítíte nabírající intenzitu, která v posledním spektru otáček přerůstá v absolutní explozi. Pak spojka, další kvalt (chce to rychlé ruce), prásk a vše začíná znova. Zadní kola bojují s trakcí a protáčejí se ještě na třetí rychlostní stupeň. WOW! Něco tak děsivého a vzrušujícího zároveň jsem dlouho nezažil a to sedím za volantem sedanu střední třídy! K tomu všemu si přičtěte dokonalý zvukový projev, perfektní mechanický chod převodovky a jste zamilováni.
    Stelvio dokonale spojuje ovladatelnost sportovního vozu s komfortem tradičního SUV. Je ztělesněním ještě vytříbenějšího designu a intenzivnějšího potěšení z jízdy Alfa Romeo. 


Škoda 200 RS založila tradici sportovních modelů RS

    Lásku k této vášnivé Italce prohloubí i její hravost a perfektní ovladatelnost. Výbušný motor totiž potřebuje adekvátní podvozek, který mu dokáže stíhat a i tady mé nadšení nepolevilo. Auto není přehnaně tvrdé, v obyčejných režimech se dá nazvat dokonce docela komfortní, díky čemuž si udržuje neustálý kontakt kol s vozovkou i na rozbité české silnici. Člověk se za volantem cítí jistě a ví, že se o kola může opřít, nikam mu auto neodskočí a vždy bude správně reagovat na podměty od vás. Tomu napomáhá i aktivní splitter pod předním nárazníkem zvyšující přítlak přední nápravy. Nedotáčivost vůz opravdu nezná. Jen to chce mít na paměti, masivní výkon na zadní nápravě – stačí nesprávně přidat a roztančíte se do první svěstky. Giulia QV druhé šance nedává.


e.Go Mobile Life je roztomilý elektromobil do města. A jeho cena je hodně slušná

    To jsem se zase jednou rozbásnil, teď už bez vzletných přirovnání. Jak jste si včera večer možná všimli, Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio Verde jsem vzal do Mostu a musím říct, že se sériovým autem to byl můj suverénně největší okruhový zážitek. Ať vzpomínám, jak vzpomínám, těm několika ostrým mosteckým kolečkům se nic ani nepřibližuje. Totálně zábavná a brutálně rychlá zadokolka se mi zaryla tak hluboko, že si doteď občas na telefonu pouštím video z rychlého kolečka, jak jsme si to spolu v Mostě frčeli. Jo, ještě nikdy jsem neměl takový strach, Most není Bahrajn a ty výjezdové zóničky byly najednou strašně maličké a bariéry hrozně blízko. A zadek věčně ustřeloval. Když jsem se však osmělil, alfičku trošku chytil pod krkem, fungovala neskutečně. I kousek za limitem, pořád jsem ji měl pevně v rukách. Jasně že jsem měl celou dobu sedinku staženou a vystoupil jsem zpocený až na té sedince, ale šťastný. Jenom gumy nějak hodně žere, holčička. Na natáčení a několik rychlých koleček jsme měli h
    Zcela se deaktivuje stabilizace, ztuhne řízení a aktivní podvozek taktéž. Motor začne reagovat na sebemenší podmět a se zuřivostí využívat celou svou sílu. A přitom je pořádně slyšet! I výfuk totiž otevře aktivní klapku, která rozpoutá na zemi Biblickou apokalypsu. Nikdy jsem neslyšel podobně znějící šestiválec, hlučnější a melodičtější. Dost to připomíná větší osmiválce s typickou uječenou basovou linkou, nechybí neustále prskání a střílení. Neskutečné.
    Giulia je maximálním vyjádřením tvůrčího přístupu k designu, který se vyznačuje optimální rovnováhou mezi potřebou člověka, přírodou a konstrukčními zákonitostmi. Řidič nové Giulie je centrem všeho, je hlavním prvkem celého kokpitu, který byl navržen podle stejné filozofie jako karoserie. Interiér je minimalistický, využívá prvotřídní materiály jako uhlíkový kompozit a kůži a také technologie, které se podílejí na harmonickém vztahu člověka a stroje.


Toto jsou pádné důvody, proč nekupovat auto s dieselem pod kapotou

    Technologie nové Giulie byly vytvořené s cílem zvýšit výkon a poskytnout intenzivnější požitek z jízdy. Vztah člověka a stroje je zásadní filozofií všech inovací, které tak dokonale doplňují tělo, mysl a srdce řidiče. 
    Omlouvám se, kluci a holky, jestli vás zajímá ještě objem kufru a podobné věci, připomeňte si Standův srovnávák s Mazdou 6. Já už chci psát o tom, co jsem zažil v Mostě.
    Výsledkem je vlastně plnohodnotné čtyřdveřové supersportovní auto s DNA Ferrari a věřte mi – žádné z uvedených čísel a faktů vás nepřipraví na reálný projev tohoto auta! Stačí zmáčknout červené startovací tlačítko (přímo převzato od Ferrari) na volantu a probudíte spící bestii s chutí vás okamžitě zabít. Zkrotit vám jí pomáhá několik přednastavených režimů, kde se s ní dá docela normálně žít, pokud však neodoláte a přepnete systém DNA do režimu Race, je to už jen ve vašich rukou.


Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM 180 vs. Mazda 6 2.5 Sky-G – Volba srdcem

    Návrat k pohonu zadních kol v kombinaci s přesným a přímým řízením představuje ultimativní syntézu sportovnosti a komfortu pro ryzí potěšení z jízdy. Kokpit je posunutý co nejblíže zadním poháněným kolům a vyvažuje vpředu umístěný celohliníkový motor a karbonový hnací hřídel. Veškerá síla se přenáší na silnici při optimálním rozložení hmotnosti na nápravy.
    Od počátku civilizace hledali tvůrci inspiraci v přírodě a lidské anatomii. Nejslavnější architektonické skvosty se tak mohou pochlubit optimální rovnováhou mezi tím, co potřebuje člověk, a tím, co je vyžadováno z hlediska konstrukce. A Giulia je maximálním vyjádřením tohoto jedinečného tvůrčího přístupu.
    Objevte jedinečné emoce, které Vám může nabídnout jen Alfa Romeo Giulia: umístěte si své sluchátka, zvyšte hlasitost a užijte si exkluzivní 360-stupňovým zážitek z jízdy.
    Abych splnil povinnost – interiér vozidla je taktéž velkým pokrokem, i když se nezapře jistá inspirace u konkurenčních automobilek. To však není na škodu, díky tomu totiž Alfa nabízí skvělou ergonomii, vyspělou výbavu a překvapivě hezké dílenské zpracování. Moc se mi líbí tvar volantu, který se navíc dobře drží a karbonová sedadla jsou prostě bezkonkurenční. Jedná se o skořepiny, které ale dostaly ideální množství výplně, a tak v nich můžete i na delší cesty. Nic z nich nebolí.


Kupte si unikátní Vector WX-3. Osmiválcová rarita má 1000 koní!

    Řízení by sice sneslo ještě vyšší tuhost, ale rozhodně potěší strmostí a přesností. Dokonce je v něm i něco cítit, a tak víte, co se děje s předními koly. To už v moderních autech zvykem nebývá a třeba takové BMW M3 si o tom může nechat jen zdát. A co teprve o té manuální převodovce? Jen těžce se hledají slova k vyjádření slasti, kterou vám dává možnost kontrolovat 510 koní na zadní nápravě pomocí “fofrklacku!” Kulisa je navíc mechanicky přesná, tuhá a tvar řadící páky dokonalý – kulatá hlavice na krátkém nástavci. Boží!
    Kombinace všech těchto prvků dávají vzniknout neskonalé zábavě za volantem! Giulia ráda hází zadečkem, pobízet ji opravdu moc nemusíte a díky skvělému podvozku a diferenciálu je v driftu perfektně ovladatelná. Neměl jsem problém kroužit dlouhé powerslidy a jejich délku dále umocňovat pomoci dávkování plynu a jemnými pohyby volantem. Víte, u přeplňovaných motorů to není zrovna obvyklé. Většinou trpí na nemožnost přesného dávkování výkonu, ale tady se to povedlo a na limitu tak auto není zákeřné a na slovo vás poslouchá. Zábava a radost z řízení je neskutečná a garantuji vám, že z auta budete vysedat s úsměvem na tváři jako šílenec.
    Když se u nás Giulia QV objevila poprvé, byla červená a manuální. Tehdy se rozplýval Honza Mička, já se svezl opravdu jen velmi krátce a až tak odvázaný jsem nebyl. Postupně se mi snad povede vysvětlit proč.


Lada Granta pokračuje v modernizaci. Po faceliftu i pick-up!

    Výbava testovaného vozu:Paket QV 2 (+105.000 Kč), háčky v kufru (+1500 Kč), bezklíčkový vstup (+15.000 Kč), sedadla kůže/alcantara s elektrickým ovládáním (+35.000 Kč), speciální litá kola (+11.000 Kč), metalíza (+27.000 Kč), žluté brzdové třmeny (+6000 Kč), volant z alcantary s karbonovými výplněmi (+11.000 Kč), adaptivní tempomat (+32.000 Kč), navigace (+62.000 Kč).
    Design mi naživo přišel možná až moc agresivní a vyzývavý, na druhou stranu se mi proti fotkám základní zakulacené rysy docela zamlouvaly. Z aktuálně testovaného kousku jsem ale byl dokonale nadšený, mírně usedlejší barva padla Giulii QV jako pozadí na hrnec, klidně bych si ji spletl s méně ultimativní verzí Veloce. To vůbec není výtka, naopak. Stále zůstává dost čtyřlístkových detailů (hlavně dramatická záď s difuzorem), abyste QV poznali, o něco umírněnější vyznění celku však mně osobně sedí víc. Takto bych si alfičku nakonfiguroval já.


Simča si zahrála na schovávanou. A při tom prozkoumala odkládací...

    Alfa Romeo to vzala tak vážně, že celou novou platformu, nazvanou Giorgio, svěřila do vývoje technickému řediteli Ferrari, Philippe Kriefovi. Ten přivedl na svět třeba legendární 458 Italia. Giulia používá klasickou koncepci a bylo přitom dosaženo ideálního rozložení hmotnosti 50 % na přední a 50 % na zadní nápravu. Vepředu naleznem dvojitá lichoběžníková ramena a vzadu vícenásobná (multilink). Vůz využívá hnací hřídel z uhlíkových vláken. Poměru tří kilogramů na jednu koňskou sílu se dosáhlo maximálním použitím kompozitních materiálů – přední kapota, střecha a nebo přední sedadla jsou z karbonu! Přední blatníky, dveře, víko kufru a další prvky jsou z lehké hliníkové slitiny. Nechybí ani aktivní aerodynamické prvky – přední nárazník je vybaven speciálním karbonovým splitterem, který během jízdy mění úhel svého náklonu a zvyšuje tak přítlak na přední nápravě. Něco podobného u konkurence nenajdete.
    Základní výbava:Elektrické ovládání oken, tempomat, automatická dvouzónová klimatizace, LED koncové svítilny, devatenáctipalcová litá kola, bi-xenonové světlomety, aktivní aerodynamika, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, aktivní odpružení.
    Pro vytvoření nezaměnitelného pocitu v duchu Alfy Romeo je zapotřebí vozu bez kompromisů, který vždy řidiči poskytne intuitivní a přesto bezpečný zážitek z jízdy. Nová Giulia není jen sedanem s velkou dynamickou účinností, ale také vášní a ryzím vzrušením. Tyto emoce pramení z mechanických specifik: z pohonu zadních kol, optimálního rozložení hmotnosti na nápravy, špičkového zavěšení kol a exkluzivní výkonové hmotnosti. 


Co nás čeká v roce 2019? Spojenectví Zemana a...

    Uvnitř bych se klidně vykašlal na karbonové skořepiny od Sparca za nesmyslných sto tisíc, na machrování asi dobré, základní sedačky (náš případ) však funkci plní perfektně. Poskytují dostatečné pohodlí pro normální užití a v Mostě jsem v nich nelítal ze strany na stranu. Paráda. Jinak je vnitřek plný zvláštních protikladů, což možná čekáte. Na jednu stranu velmi pěkný volant s efektním červeným tlačítkem a obřími pádly pod ním, na řidiče orientovaná architektura a obšití kůží, na stranu druhou ovšem několik vyloženě odfláknutých detailů. Laciné otočné ovladače na středovém panelu bych ještě přetrpěl, ale volič samočinné převodovky… To je tedy kousek. Podivný mix laciných plastů připomíná „řadičky“ z těch nejlevnějších počítačových volantů.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00