Jak na věc


falešné kované panty na vrata

EXTERIÉR – tenkovrstvá lazura Wigodecor na hladkém povrchu

    Prohlédněte si některé z vzorků. Barvy se ale mohou proti skutečnosti lišit z důvodu rozdílných nastavení monitorů. Kompletní nabídku barevné úpravy povrchu s vámi rádi projdeme u nás v showroomu, kde si také všechny vzorky můžete prohlédnout a vzít do ruky.
    Motor BMW M760Li je fakticky jistě „meisterstück”, 6,6litrový V12 s dvojicí turb a 610 koňmi, ou. Tak proč musí být jeho majestát skryt pod tímto plastovým deklem?
    Falešné cokoli, to je dnes možné v interiéru - od dřeva přes karbon až po fiktivní kožené obšití palubky, švy jsou tu napěchované do měkčeného plastu, který snad kůži ani nepřipomíná
    Nechceme nikoho jmenovat, ale i většina továrních „přítlačných křídel” nemá se zlepšením aerodynamiky vozu žádnou podstatnou souvislost - obvykle ji jen nekazí


INTERIÉR – Voskové mořidlo Ciranova

    Ještě před nějakými dvěma dekádami bylo velmi výjimečné, aby v autě bylo něco jen na oko, dnes funkční konstruktérská řešení ustupují designovým výstřelkům, které mají vyvolávat dojem něčeho lepšího, než čím ve skutečnosti jsou. A je to trend, který autům postupuje do morku kosti takovým způsobem, že na první pohled bude na nových vozech brzy více věcí falešných než těch pravých. Obliba výrobců aut v imitacích kde čeho nás fascinuje a irituje současně, však dnes skoro nenajdete nový vůz, kterého by se netýkalo nic z dále zmíněného.
    Čisté, hladké a jednoduché linie nechají vyniknout dokonalosti dřeva a jeho struktuře. Hladký povrch je vhodný především na obklady stěn a stropů, neboť je náchylnější k poškození.
    Jsou motory, na které je radost pohledět. Leštěné svody nebo technikou přeplněný motorový prostor je radost prohlížet. O to hůř, když po otevření kapoty vidíte velký plastový kryt a nikde nic. Plast vládne světu, u některých značek z něj dokážou vytvarovat i něco jako šestiválcový motor, aby plastový kryt vypadal jako skutečná součást V6. Pod ním ale nic podobného není.
    Tesání imituje tradiční ruční opracování trámů. Tesaný povrch nejčastěji používáme u falešného roubení, především pro dokonalé napodobení klasické roubené stavby. Vhodnými nátěry podle receptur našich předků tesaný povrch vynikne a dostane správný punc originality a starého efektu.


Podívejte se, co všechno je dnes na autech falešné, přetvářka nezná meze

    Hoblovaný povrch obkladů a trámů vytváříme použitím ručního hoblíku uběráku. Výsledkem starobylé techniky je jedinečným nepravidelné rýhování, nápadné záštěpky okolo suků a pokaždé unikátní povrch. Ručně hoblovaný povrch je vhodný do roubených staveb, v moderním interiéru ho lze využít především pro maximální kontrast s inovativními prvky typu sklo, beton nebo kov.
    Montáž falešného roubení je úkol, se kterým si zlaté české ručičky poradí. Pokud jste zruční, rádi vás vyškolíme, jak si roubení namontovat, nebo poradíme, jak si vybrat řemeslníka pro případnou montáž.
    Difuzor? Možná na Bugatti, u masových aut tomu říkejme tomu spíše „specificky tvarovaný plastový panel”. Díky skutečnému difuzoru vzniká podtlak, který vůz přitahuje k zemi. Soutěžní speciály a velmi rychlá auta mají plochý podvozek zakončený difuzorem a celá konstrukce má své funkční opodstatnění. Rodinný vůz s průměrným motorem nemá nic z toho a a ani většina výkonných verzí aut nedisponuje skutečným difuzorem. Přesto jeho imitaci dnes vidíme na kde čem.


INTERIÉR – Tvrdý voskový olej Ciranova na drásaném povrchu (smrk)

    Masky některých automobilů připomínají tlamu obludy z pravěku. Nasávací otvory pro vstup vzduchu jsou tak obrovské, že máte strach, aby vás nespolkly. Nemusíte se ale ničeho obávat, nestane se to, z naprosté většiny jsou falešné - buď zcela nebo alespoň z velké části. Znovu se musíme ptát - nejde udělat auto atraktivní s adekvátními vstupy vzduchu? Tesla to s faceliftem Model S dokázala, tak proč by nemohli jiní? Falešných nasávacích otvorů je na dnešních autech tolik, že po jejich eliminaci vypadají komicky.
    V době příchodu umělých zvuků jsme si říkali, že taková věc nemůže přežít dlouho. Chyba lávky, daří se jí stále lépe. Vlivem nástupu přeplňovaných motorů jsou auta zvukově nezajímavá, proto se pár chytrých hlav dalo dohromady a na svět přivedli generátory umělého zvuku. Místo motoru a na něj navazujících částí zvuk produkují umělé zdroje krmené buď reálným nebo zcela umělým signálem. Posádka tak sice není připravena o zvukovou kulisu, její kvalita je ale pochybná, podobně jako intenzita. Dnes má takovou věc i spousta škodovek, naštěstí se ji ještě dá zbavit...


INTERIÉR – Tvrdý voskový olej Ciranova na hladkém povrchu (smrk)

    Pro přirozenou ochranu a přizpůsobení vzhledu dřeva používáme vysoce kvalitní oleje, vosky a mořidla primárně značek Ciranova a Wigodecor. Moderní receptury a technologie značky Ciranova garantují nejvyšší kvalitu, výrobky jsou přísně testovány, aby neměly nepříznivý vliv na zdraví člověka při použití v interiéru, a jejich výroba šetrná k životnímu prostředí. Lazury Wigodecor jsou směsi rostlinných olejů a alkydové pryskyřice, které dřevo chrání před povětrnostními podmínkami a zabarvují ho, aniž by zakryly strukturu dřeva.
    Představa propíchnutí nějaké části těla může být pro někoho nepříjemná, až odpudivá a traumatizující. Stále ale touží pro inovativním a odvážném vzhledu, kterého se dá případně i zbavit v rámci několika sekund. Pro přesně takové jedince existuje falešný piercing. Zvýrazněte svůj vzhled a proměňte svůj image ihned a bezbolestně. Stačí jen vyměnit vaše náušnice za jeden z těchto výrobků a máte zaručený originální vzhled kdekoliv a kdykoliv.
    I okna se musí šidit, aby byl výsledek uspokojivý, pro někoho. Dobře promyšlená linie oken může podvědomě vytvořit charakteristický podpis značky. Ale to by nesměla být pouhá imitace pomocí lesklého plastového panelu, jak si toho můžete všimnout například u Mazdy MX-5 RF, u které na přední boční skutečná okna navazuje lesklá plocha. Asi kvůli vzhledovému odlehčení. Došly snad peníze na sklo, nebo...?


EXTERIÉR – tenkovrstvá lazura Wigodecor na drásaném povrchu

    Je to paradox, ale v době, kdy není problém vyrobit skoro cokoli, přibývá v autech věcí, které nejsou tím, čím se tváří. Některé jste možná ani neprokoukli.
    Je to smutné, ale k pláči občas není jen to, jakým směrem se v posledních letech ubírají nová auta technické stránce, ale kam se posouvají i vizuálně. Stále větší množství na něco si hrajících, jinak zcela nefunkčních věci je toho důkazem. Na návrat do normálního stavu ale zřejmě můžeme zapomenout, to se spíše musíme ptát, kdy se v autech objeví něco jako falešný spalovací motor nebo falešná kulisa manuálního řazení. Na ty zatím nedošlo, zatím.
    Drásání je žádaný způsob úpravy povrchu dřeva pomocí mechanického odstranění měkké části dřeviny, povrch se tak stává plastickým. Drásání povrchu provádíme především pro zvýšení odolnosti dřeva, zvýraznění jeho kresby a struktury.


Falešné obložení nebo obšití interiéru

    V interiéru tráví majitel vozu nejvíce času, a tak by se právě tady měly automobilky soustřeďovat na to, aby bylo vše co možná nejlepší, nejskutečnější. Ale neděje se to a vedle umělého zvuku se nás lacině pokouší ohromit falešným obložením toho či onoho typu. Od falešných dřevěných obkladů se přes imitaci hliníku a karbonu výrobci dopracovali až k naprosté absurditě - falešnému koženému obšití palubní desky. Ta bývá celá z plastu, v krajových částech má ale jakési švy, které jsou pochopitelně absolutně k ničemu. Někdy dokážeme pochopit motivaci, ne každému by se žilo dobře na kožených sedačkách s vědomím, že na něj padlo stádo krav. Ale obšitý plast? To už je trochu moc
    „Žádný falešný sníh, žádní falešní sobi...“ S blížícími se svátky v myslích rezonuje asi 10 let stará reklama, která dnes při pohledu na nová auta vyvolává v člověku poněkud hořké pocity. I když tato i jiné kampaně ukázaly, že spoustě lidí se jakákoli faleš protiví, novým autům je vlastní stále více.
    Zadní partie vozu bývají nejčastější obětí automobilové falše. Další z častých falešností nacházených právě zde je přítlačné křídlo. Bylo vyvinuto, aby při vysoké rychlosti tlačilo zadní nápravu k silnici. Musí projít aerodynamickými testy, být správně nastaveno, aby jeho tvar a umístění nevytvářelo pouze zátěž nebo odkládací poličku. Bohužel většinou neslouží ke svému primárnímu účelu; neslouží k žádnému účelu, jen se snaží dobře vypadat.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
200
17293
cache: 0024:00:00