Jak na věc


dacia sandero stepway cena

Příď Toyoty Supra bez maskování. Kam přijde registrační značka?

    O rozpohybování testovaného kousku se starala přeplňovaná vznětová patnáctistovka dCi s výkonem 50 kW při 4000 min-1 a maximálním točivým momentem 160 Nm při 1700 min-1. Upřímně řečeno šlo o takové malé peklo. Nejde ani tak o nízký výkon, s tímto faktem se naučíte žít a například předjíždění si navyknete plánovat daleko dopředu, ale o zvuk, lépe řečeno o odhlučnění jinak dobrého motoru. V Dacii je totiž překvapivě tristní i ve výstavním modelu, jakým Stepway je. Přitom stejný motor třeba v Renaultu GrandModus tolik škody na první poslech nenadělá.
    Jako klad jsme vnímali fakt, že motor má celkem lineární charakteristiku, žádný velký turbokopanec do zad se nekoná. Jen musíte mít na otáčkoměru přes 1800 min-1 , aby Dacia alespoň trochu jela.
    Radost nedělá ani malá stíraná plocha čelního skla, která v kombinaci s výše položeným sedadlem nebezpečně přibližuje nestíranou část do vašeho zorného pole. Zcela chybí i ukazatel venkovní teploty.
    Vevnitř je to (bohužel) jen návrat do dob dávno minulých. Motor je úsporný, ale o zvuk (hluk) tlumících materiálech v Rumunsku zřejmě nikdy neslyšeli, nebo na ně zkrátka nezbyly prostředky. Zevnitř tento vůz vnímáte jako hodně starý automobil, který vám ale umí nabídnout relativně slušnou dávku pohodlí.


Nový Volkswagen Golf zachycen bez maskování v Africe

    Interiér je dost strohý, sedačky jsou od podlahy dost vysoko (což vadí zejména vyšším cestujícím při nastupování kvůli hrozícímu kontaktu hlavy se střechou) a že se šetřilo na každém kroku, resp. dílu, dokazují třeba budíky převzaté ze Sandera vybaveného benzínovým motorem. Novináře zhýčkaného většinou vyššími verzemi výbav překvapí chybějící rádio a manuální nastavování zpětných zrcátek. To první se dá vyřešit investicí v řádu několika tisícikorun, na to druhé si zvyknete. Na co si ale rozhodně nezvyknete nikdy, a co bude vás rozčilovat po celou dobu života se Stepwayem, je panel klimatizace utopený úplně dole – při jeho ovládání se musíte ze sedadla vysloveně nahnout a natáhnout, abyste na ovladače dosáhli.
    Stejně jako řízení, řazení a brzdy nám stará francouzská auta připomínaly i jízdní vlastnosti. Stepway je naladěn velmi měkce, při prudších manévrech toto nastavení vyprodukuje děsivé náklony karoserie. Ale i přes handicap přizvedlé karoserie vůz celkem slušně drží stopu. Na to, že se s tímto vozem závodit nedá, přijdete již po pár zatáčkách…
    + Kufr o objemu 320 litrů je u auta této velikosti výborný, horší už jeto s nakládáním bagáže. Nakládací hrana je vysoko, podlaha v kufru s ní není v rovině a vzhledem k tomu, že je nastříkána v barvě karoserie, hrozí, že škrábance na sebe nenechají dlouho čekat. V případě defektu nepotěší ani rezerva umístěná venku pod podlahou kufru.
    TEL 777819329, okres ÚSTÍ NAD ORLICÍ. Auto je po prvním majiteli, koupeno v ČR, ve velmi zachovalém stavu. Najeto 96 158km, pravidelný servis a údržba. Na autě jsou zimní pneu na plechových discích, letní jsou na originálních Alu discích, vůz má tažn é zařízení.;


Rinspeed E-Go Rocket má dvacet. Ve Švýcarsku dělali super auta

    Z fotografií automobil působí zajímavě – oplastované lemy blatníků, nástavce prahů v imitaci hliníku, černé plastové nárazníky vylepšené vpředu i vzadu hliníkovým krytem a světlá výška větší o 20 mm totiž vyvolávají v pozorovateli pocit něčeho neobvyklého – dobrodružného. K tomu všemu zrcátka ukrytá opět v hliníkovém hávu stejně jako střešní lišty a kliky všech dveří – z venku vypadá Sandero Stepway opravdu dobře. Jako bonus šestnáctipalcová litá kola a exkluzivnější kukuč je na světě.
    Renault – majitel Dacie – se v posledních modelech, které vypustil na trh, velmi zlepšil v jednom směru – v řazení. To se ale netýká Sandera, protože řazení je opravdu gumové – rychlost tam sice dáte vždy, ale nejste si jisti, co z toho bude. Práce s řadicí pákou připomíná produkci francouzské automobilky před desíti patnácti lety. Stejně je na tom řízení a brzdy.
    + Sandero vás bude rozmlsávat slušným výkonem v jiné oblasti. Totiž pohodlím, které se vám bude snažit servírovat. Krátké příčné nerovnosti vás sice trošku nadrncnou, ale přes ostatní se plavmo přenesete. Svým pozadím je nezaregistrujete, budete je ale slyšet. Stepway má nejenom špatně odhlučněný motor, ale také prostor podběhů a podvozku.
    Tedy, automobilka s několika plasty a (hlavně) nevelkými investicemi tento automobil pouze ozvláštnila. Snad na to uloví alespoň několik zákazníků. Tyto plastové vychytávky totiž zvedly cenu Sandera Ambiance (ze kterého Stepway vychází) v případě naftového pohonu pouze o 24.000,- Kč.


TEST: BMW M2 Competition – Konečně takové, jaké má být!

    Pro srovnávání aut používáme algoritmus, který vyhodnocuje podobnost aut z klíčových informací. Berte na vědomí, že Naticar nezohledňuje informace jako:
    Jestli je to pro kupce automobilu značky Dacia moc nebo málo musí posoudit sami. S „terénním“ Sanderem však dostanou výbavu navíc, za kterou by jinak museli zaplatit 26.500,- Kč (16´´ kola, metalický lak, mlhovky, autorádio Pioneer – to však v našem voze ještě nebylo). A jako bonus bude jejich vůz vybaven střešními lištami, klimatizací a děleným opěradlem zadního sedadla. Zajímavý je fakt, že v případě benzinového agregátu pod kapotou si Dacia účtuje příplatek o 6.000,- Kč vyšší.
    Cenu porovnáváme pouze s podobnými auty dle aktuální nabídky ojetých vozů. Indikátor ceny ukazuje, o kolik auto dle trhu nakoupíte levněji nebo dráž, je třeba však zohlednit, že náš algoritmus nebere v potaz:


Rinspeed E-Go Rocket má dvacet let. Tehdy ještě ve Švýcarsku dělali super auta

    + Plasty jsou samozřejmě jednoduché, ale alespoň je interiér velmi dobře sestavený - nikde nic nevrže, všechny díly jsou pevně na svém místě a nehnete s nimi ani o píď. I Pat a Mat by měli s jeho destrukcí problémy… Třeba takové madlo na dveřích, o nějž si u některých daleko dražších aut děláte starosti, aby vám nezůstalo v ruce, je bytelné a můžete s ním lomcovat, jak chcete. Nepohnete s ním ani o milimetr. V interiéru se necítíte jako doma v obývacím pokoji, ale spíše jako v pracovním stroji z minulého století, se kterým o navázání důvěrnějšího styku ani nestojíte.
    Už při nastartování vydává motor jadrný zvuk pronikající do interiéru dost hlasitě, současně vás vibracemi obšťastňuje volant i pedály. Při jízdě je to s hlukem ještě horší. Je celkem jedno, v jakých otáčkách se agregát pohybuje. V celém spektru vydává zvuk, který nezasvěcenému bude znít téměř stejně jako live koncert britské heavymetalvové skupiny Motörhead.
    Pokud bychom nyní napsali, že Sandero Stepway je z venku krasavec, asi se na nás budete dívat jako na blázny. Ale je to tak. Přinejmenším s ohledem na zbytek auta, které vám kromě relativního komfortu a úsporného motoru nic moc dalšího nenabídne.
    Dacia Sandero Stepway vám zaručí o 2 cm vyšší průchodnost terénem, větší odolnost proti nechtěným kontaktům ve městě a hlavně vzhled, který dává alespoň zvenku zapomenout na dělnický původ značky. To je ale vše.
    Rumunský výrobce levných automobilů oplastoval Sandero a pustil se do světa rádobyteréňáků. Jestli to má Dacia zapotřebí jsme zjišťovali v testu naftového Sandera Stepway.


BMW Motorrad netradiční formou představilo nový velký boxer

    Domácí úkol je tedy následující: Zkuste najít podobný automobil se vzhledem SUV a porovnejte cenu. Možná, že se budete na Dacii Sandero Stepway nakonec dívat jinak.
    Zároveň však musíme říct, že Stepway nepřichází s ničím novým. Je to pouze taková ta moderní outdoor úprava, která vám v opravdovém terénu k ničemu nebude – i nadále zůstává Sandero pouze předokolkou. Tady jde hlavně o design, který navíc nesmí být drahý, což se daří.


Mistrovy přestupové šachy. Jak se Kometě daří posily...

    Základní výbava:lem přední masky chromovaný, disky kol z lehké slitiny 16", metalický lak, podélné střešní lišty, ABS s brzdovým asistentem (AFU), airbag řidiče, airbag spolujezdce s možností odpojení, tříbodové bezpečnostní pásy na předních sedadlech - výškově nastavitelné, tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech, tři výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na zadních sedadlech, elektronický imobilizér, hydraulický posilovač řízení, otáčkoměr, multifunkční displej (hodiny, ukazatel počtu ujetých kilometrů, stavu paliva a teploty chladicí kapaliny), světlomety nastavitelné z místa řidiče, mlhové světlomety, přední stěrače s cyklovačem (2 rychlosti), vnější zpětná zrcátka nastavitelná zevnitř, topení a ventilace (4 rychlosti), recirkulace vzduchu, klimatizace, „Pack Electrique“ (dálkové ovládání centrálního zamykání + el. ovládaná okna v předních dveřích), tónovaná skla, stropní světlo, zapalovač, vyjímatelný popelník, tři stropní madla, osvětlení zavazadlového prostoru,
    + Při dálničních přesunech se nám jako optimální cestovní rychlost jevilo 115 km/h, motor je v rámci možností méně hlučný anebo jej přehlušují ostatní aerodynamické ruchy a odvalování pneumatik. Při dalším zrychlení hluk neúnosně stoupá a cestovat delší dobu vyššími rychlostmi je z pohledu ušních orgánů prakticky nemožné. Jen pro úplnost dodáváme, že při reálné 130 km/h motor točí 3750 min-1 a vy máte pocit, že každou chvíli vyskočí z ven motorového prostoru.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00