Jak na věc


chia semínka hubnoucí zázrak

Chia semínka hubnoucí zázrak a vedlejší účinky

    I když většina studií tvrdí, že chia semínka nemají žádný přímý efekt na ztrátě hmotnosti, někteří lidé na semínka nenechají dopustit. Zde je několik zkušeností uživatelů, kteří s chia semínky dosáhli pozitivních výsledků:
    Je jasné, že neexistuje žádný důkaz o tom, že chia semínka přímo pomáhají při hubnutí. I tak mají chia semínka ale spoustu dobrých vlastností, které podporují zdraví člověka –jsou plná antioxidantů, které oddalují stárnutí kůže, podporují zdraví trávicího systému a srdce, díky vláknině snižují riziko cukrovky (pomalé trávení snižuje množství cukru v krvi) a mnoho dalších. Postupujte podle zásad zdravé výživy a nepřekračujte povolené množství chia semínek (dvě lžíce denně), vyhnete se tak případným obtížím.


Podělte se o názor Cancel reply

    Čím jsou vlastně chia semínka tak zázračná? Chia semínka obsahují vitamíny a minerály, jsou bohatým zdrojem omega-3 a omega-6 mastných kyselin a obsahují bílkoviny a vlákninu. Staří Máyové ale i Inkové je využívali při dlouhých pochodech jako superpotravinu. Chia semínka je dokonale nasytila a dodala jim energii. Díky své schopnosti až 12 zvětšit svůj objem navíc zahnala i hlav. A právě jsme uhodili hřebík na hlavičku, neboť tato vlastnost je tou zázračnou při hubnutí. Chia semínka jsou totiž doslova hubnoucí zázrak.
    Chia semínka původně pocházejí z Latinské a Střední Ameriky. V minulosti patřila Chia semínka k hlavním potravinám bájných Aztéků. Například v oblasti Mexika se Chia semínka používala jako platidlo. I nyní můžeme říct, že měly pro obyvatele vysokou cenu, a to hlavně v období válek, když je semínka dokázala zasytit. V té době ani nemuseli vědět, že jsou Chia semínka hubnoucí zázrak, jelikož v té době neměli s postavou potíže díky přirozenému pohybu a zdravé stravě.
    Snažíte se zhubnout, ale stále se vám to nedaří? Vyzkoušejte Chia semínka, se kterými se bude konstantně redukovat vaše váha, jakoby to byl hubnoucí zázrak. Semínka totiž obsahují velké množství vlákniny, což je pro hubnutí podstatné. Díky vláknině nebudete mít pocit hladu a bude se vám mnohem rychleji a příjemněji hubnout.


Chia semínka – hubnoucí zázrak

    Tím zázrakem jsou chia semínka. Že jste o nich ještě neslyšeli? Chia semínka mají svou prapůvodní domovinu ve Střední ale také Jižní Americe, kde od pradávna byla součástí běžné stravy místních domorodců. Chia semena jsou v těchto krajích oblíbená již stovky a stovky let. Místní totiž moc dobře vědí, jaké zázračné účinky na tělo chia semínka mají. Proto je tu považují za naprostou samozřejmost každodenního jídelníčku. Mnoho vědců také tvrdí, že původní domorodí obyvatelé Jižní Ameriky znali chia semínka před víc jak 4000 lety.
    Název semínek pochází z aztéckého názvu „chian“, což znamená olejnatý. Nemají ale žádnou specifickou chuť, a tak je můžeme přidat do jakéhokoliv jídla, aniž by změnily výslednou chuť. Chia semínka dodávají velký přísun energie, takže jsou ideální pro sportovce, kteří vyvíjejí velkou fyzickou aktivitu nebo pro kojící matky, které mají slabé vlasy a třepí se jim nehty. Chia semínka dodají do jídelníčku potřebné živiny, a tak je mohou konzumovat vegani, vegetariány, ale i kdokoliv, kdo potřebuje tento hubnoucí zázrak.
    Vysoký obsah vlákniny ve stravě může způsobit plynatost, žaludeční křeče a průjem, proto je třeba sledovat množství celkové přijaté vlákniny ve stravě. Pozor by si dále měli dát lidé, kteří berou léky na snížení krevního tlaku, protože chia semínka tlak ještě více snižují. Taktéž je možný výskyt alergických reakcí (například vyrážky, slzení, kopřivka).


Proč jsou Chia semínka hubnoucí zázrak?

    Věděli jste, že chia semínka můžete použít i na hubnutí? Ano, chia semínka jsou často označována jako hubnoucí zázrak. Prostřednictvím těchto malých semínek získáte i spousty dalších zdravotních výhod, které budou uvedeny v tomto článku. Dozvíte se nejen, jak pomocí chio semínek zhubnout, ale také jaké jsou jejich vedlejší účinky, složení, doporučená denní dávka a také zkušenosti lidí, kteří již získali určité výsledky při hubnutí s pomocí chia semínek.
    Jeden z hlavních důvodů, proč jsou chia semínka dobrá pro ztrátu tělesné hmotnosti je ten, že jsou bohaté na bílkoviny. Obyčejně, pokud se snažíte hubnout, musíte snížit množství přijatých sacharidů nebo kalorií a zvýšit množství bílkovin. Chia semínka jsou ze 14 % složeny z bílkovin, což se nedá srovnat s žádnou jinou potravinou.
    I když většina lidí zařazuje chia semínka do svého jídelníčku proto, aby jim pomohla s odbouráváním tuků, skutečná tvrzení ze studií nejsou příliš slibná. Zde je několik závěrů ze studií, které byste si měli přečíst před tím, než budete chia semínka užívat:


Jsou chia semínka dobrá pro hubnutí?

    Chia semínka [čte se čija semínka, v jedn. čísle chia semínko, či hovorově chio semínko] jsou nutričně velice bohatá a řadí se mezi takzvané superpotraviny. Jedna porce chia semínek (což je asi 28 gramů) obsahuje 137 kalorií. Množství tuku v tomto množství semínek je 9 gramů, což je 13 %. Chia semínka jsou také velmi dobrým zdrojem manganu a vlákniny. Mezi další výhody spojené s hubnutím patří velmi nízký obsah cholesterolu a sodíku.
    Léto se pomalu ale jistě blíží a s ním také období slunění, koupání a zkrátka všech radovánek, které k létu neodmyslitelně patří. Je to také čas, kdy nejvíc vystavujeme na odiv své tělo. A jak tedy co nejlépe a vlastně i co nejrychleji zhubnout? Metod a diet je mnoho, jistě jste jich už pár zkusili a máte s dietami své zkušenosti. My vám dnes žádnou dietu radit nebudeme ale poradíme vám jeden malý velký zázrak na hubnutí.
    Nejlepší na chia semíncích je to, že je možné je využívat snad ve všem – můžete je jíst i pít, přidávat je do sladkých i slaných pokrmů. Základní příprava semínek spočívá v tom, že dvě lžíce chia semínek (což odpovídá 28 g a zároveň je to doporučená denní dávka) smícháme se sklenicí vody a necháme je pár minut nabobtnat. Vytvoří takovou slizovitou hmotu, která se snadno polyká (vypít ji můžete už teď) a snadno se přidává do dalších pokrmů.


Chia semínka jako zdroj energie

    V dietě se doporučuje jíst chia semínka 2x denně. Ideální je začít s nimi den v podobě snídaně. Chia semínka na sebe krásně váží vodu a tak toho můžeme využít a vytvořit si výborný pudink. Potřebovat budeme kokosové mléko, 3 lžíce chia semínek a ovoce na ozdobení. Chia semínka vložíme do misky, zalejeme kokosovým mlékem a necháme přes noc v lednici. Do rána mléko krásně ztuhne a vytvoří konzistenci podobnou pudinku. Pak už stačí jen pudink nazdobit ovocem a dopřát si zdravou a chutnou snídani. Věřte, že podobný pudink zažene pocit hladu a dodá tělu tolik potřebnou energii.
    Na většině fór o tomto tématu je směsice zpráv – někteří lidé jsou chia semínky nadšeni, jiní si myslí, že tento dietní plán nefunguje na 100 %. Ať tak či tak, pravdou je, že s chia semínky přijímáte také velké množství omega 3 mastných kyselin a vlákniny.


Pravda o chia semíncích a hubnutí

    Mnoho lidí dělá ve svém stravování chybu, a o to víc, když chtějí zhubnout. Pro zdravé hubnutí není potřeba jíst saláty nebo jíst málo. Pro správně fungující organismus, aby se mohl dostavit ten hubnoucí zázrak, je potřeba dostatečný přísun proteinů, které právě  semínka obsahují. Pokud nedopřáváme svému tělu dostatečný přísun bílkovin v potravě, začne ochabovat svalstvo, ale rozhodně nezačnete hubnout. Svaly je potřeba posilovat a tuky redukovat. Redukováním tuků můžete dosáhnout tím, že si do svého jídla přidáte tento hubnoucí zázrak. Mimo vitamínů, minerálů, proteinů a zmíněné vlákniny je z nich prospěšný i gel. Ten v žaludku utvoří jakousi „fyzickou bariéru“, která zpomaluje proces trávících enzymů. Tím budete mnohem déle nasyceni, bez pocitu hladu.
    Věděli jste, že spánek úzce souvisí s hubnutím? Chia semínka obsahují tryptofan, což je aminokyselina známá tím, že pomáhá navodit spánek zvýšenou hladinou serotoninu a melatoninu v těle.
    Chia semínka využívali už staří Mayové, kde slovo „chia“ znamená síla. Už Mayové věřili, že tato semínka jim dodají dostatek energie do boje. Pravdou je, že chia semínka tuto vlastnost mají – poskytují dostatek energie bez toho, že by došlo k přibývání na váze. V dnešní době jsou tato semínka označována jako superpotravina.
    Mohou nám chia semínka pomoci zhubnout? Odpověď není tak úplně jednoznačná, avšak tím, že do své dietní stravy zahrneme semínka, vyhneme se potížím s trávením. Je to způsobeno vysokým obsahem vlákniny, která je vysoce rozpustná a nasytí nás na dlouhou dobu – tzn., že nebudeme pociťovat hlad. S konzumací chia semínek se také významně snižuje vstřebávání tuků. O testování účinků chia semínek na hubnutí čtěte dále.


Chia semínka jsou bohatá na bílkoviny

    Základní recept na přípravu semínek už víme, jak je ale zabudovat do pokrmů? Přidat je můžete například do svých ranních cereálií, upéct si z nich můžete zdravé müsli tyčinky na svačinu, přidat je můžete do jakýchkoli omáček a pečiva, které si doma upečete. Chia semínka mají jemnou oříškovou chuť, která ale nijak neovlivní chuť celého jídla.
    Chia semínka je snadné přimíchat do smoothie, ovocných a zeleninových džusů a šťáv. Pokud navíc takový nápoj vypijete před cvičením, dosáhnete toho, že zrychlíte svůj metabolismus a schopnost těla spalovat tuky. Tohle všechno napomáhá rychlejšímu hubnutí.
    Chia semínka jsou vhodná v dietě a pomáhají při hubnutí. Díky tomu, že dokáží “nabobtnat” a zvětšit svůj objem až 12x, jsou schopna zahnat pocit hladu. Člověk se cítí krásně sytý ale zároveň ani nehladoví – chia semínka jsou totiž bohatá na bílkoviny a vlákninu. Jsou jakousi znovuobjevenou superpotravinou.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00