Jak na věc


být oldřicha nového

Patálie Helgy Čočkové: Proč ji vyhodili z DAMU a čím tak rozezlila noblesního Oldřicha Nového?

    I když Oldřich Nový byl bytostně divadelní herec, jenž byl skvělý díky přímému kontaktu s divákem, skutečnou slávu mu přinesl až film, kterému se mohl naplno věnovat po příchodu do Prahy. Ve filmu debutoval v Brně v roce 1923 v němém snímku režiséra Přemysla Pražského Neznámá kráska. V roce 1933 ještě jako člen brněnského divadla upoutal pozornost filmových diváků ve filmech Na tý louce zelený, Velbloud uchem jehly a Uličnice. Opravdové triumfy mu přináší jeho spolupráce s Martinem Fričem. Poprvé to bylo ve filmu Advokátka Věra v roce 1937 a poté následoval jeden film za druhým – Eva tropí hlouposti, Dívka v modrém, Hotel Modrá hvězda, Valentin Dobrotivý a další. Dva největší triumfy jsou Kristián, natočený na počátku okupace v roce 1939 a o deset let později filmová parodie Pytlákova schovanka.
    Mimořádná osobnost českého divadla a filmu dvacátého století, herec, režisér, divadelní ředitel, průkopník nových směrů v hudebním divadle. V brněnském divadle vyzrálo jeho specifické pojetí divadla, do brněnského divadla se vždy rád vracel. Výrazně ovlivnil další směřování zpěvoherního souboru.


Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2020
cache: 0000:00:00