Jak na věc


autobusové spojení na lysou horu

Automobily a autobusy Škoda s karoseriemi Sodomka V. díl

    V knize je 228 unikátních a většinou dosud knižně nezveřejněných fotografií, reprodukovaných z originálních předloh ze sbírky Poštovního muzea a soukromých sbírek. Doplněny jsou více než 110 faksimilemi dokumentů (novin, korespondence, výnosů, protokolů, předpisů, mapek a výkresů) a jízdních řádů poštovní autobusové dopravy. Nechybí ani přepisy dobových textů, tabulky se statistickými údaji a úplné přehledy státních autobusových linek z první poloviny dvacátých a z počátku let třicátých, kdy státní poštovní autobusová doprava dosáhla svého vrcholu. Součástí knihy jsou také přehledy autospráv, jim přidělených poštovních autobusů a jejich základních technických parametrů. Stejně jako v prvním dílu Dějin státní autobusové dopravy (Poštovní autobusy 1908 – 1914) je samostatná kapitola věnována poznávacím značkám státních poštovních autobusů, které byly až do roku 1932 všechny evidovány na pražském policejním ředitelství, i když autobusy trvale jezdily třeba na Moravě nebo na Slovensk
    Návod k obsluze nákladního automobilu a autobusu Praga – RND s naftovým motorem Rok vydání: 1950 Nakladatel: Auto Praga Vazba: brožovaná Formát: 150 x 205 mm Počet stran: 27 a 25 černobílých výkresů Stav: velmi dobrý
    Roky v názvu knihy vymezují období, ve kterém státní poštovní autobusy s hromadnou přepravou cestujících v Československu jezdily. Od konce roku 1927 k nim začaly přibývat autobusy Československých státních drah a po pěti letech souběžného provozu jimi byla od 1. ledna 1933 autobusová doprava Československé pošty zcela pohlcena. Kromě linkové autobusové dopravy zajišťovala poštovní správa v několika velkých městech (Hradci Králové, Pardubicích, Plzni, Prostějově a také v Praze) městskou autobusovou dopravu, které je v knize věnována samostatná kapitola. Poštovní správa rovněž provozovala nákladní automobily – zpočátku i pro komerční účely, později už jen pro vlastní potřebu.


Autobusy a trolejbusy pražské MHD

    Pátý díl zpracovaný osvědčenou autorskou dvojicí v naprosto shodném stylu jako předchozí čtyři publikace. Nejvíce jsou v obsahu zastoupeny původní černobílé firemní fotografie z nichž podstatná část je zveřejněna poprvé. Kopie dobového tisku, výrobních výkresů, rozměrových náčrtků, obchodních a zakázkových knih, obchodní korespondence a původních technických popisů jednotlivých typů jsou doplněny titulky a texty v češtině a v angličtině. Obsahem i objemem bohatá kniha je radost pro každého kdo vlastní předchozí čtyři díly a příslibem dalších dílů přibližujících další výrobní značky opatřené karoseriemi z firmy Sodomka z Vysokého Mýta.
    V edici Retro přichází na knižní trh novinka mapující výrobu autobusů a trolejbusů v Československu v letech 1918 až 1948. Největší část trhu tehdy ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho existovaly desítky malých i velkých karosářských firem, které individuálně stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. Čtenáři se seznámí s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přineslo období druhé světové války a následující roky. Bohatá textová část je doplněna konstrukčními detaily, technickými parametry a především množstvím unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií. Poznáme životní osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další). Vhodný vánoční dárek pro mužskou populaci, bez omezení věku.


Automobilové a autobusové karoserie Sodomka na podvozcích zahraničních značek VII. díl

    Publikace s bohatým obrazovým (převážně fotografickým) doprovodem, vycházející ve spolupráci s pražským Poštovním muzeem České pošty, přináší na 256 stranách velkého formátu podrobné a dosud nepublikované údaje o skromných počátcích, nadějném rozvoji a nečekaném konci všech systémů státní poštovní (linkové) autobusové dopravy na území Čech, Moravy, Slezska a Slovenska před 1. světovou válkou, kdy tyto země byly součástí rakousko-uherské monarchie. Kniha vznikla na základě dlouholetého studia archivních materiálů a její autor Petr Hoffman si klade za cíl atraktivní formou přiblížit nejstarší dějiny naší autobusové dopravy a napravit některé dosud publikované omyly a tradované mýty.
    V naší nabídce naleznete tři hlavní produktové řady, vhodné pro obce či firmy. Venkovní a interiérové vitríny Vitincom, městský mobiliář Procity a bezpečnostní / dopravní zrcadla Vialux.


Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů IV. díl

    Druhý díl vícesvazkových Dějin státní autobusové dopravy vychází pod názvem Poštovní autobusy 1919 – 1932. Autorem knihy je opět Petr Hoffman, který na jejím obsahu spolupracoval s Poštovním muzeem České pošty. Nová kniha tentokrát čtenáře zavádí do mladé Československé republiky krátce po jejím vzniku. Po několikaleté přestávce, způsobené 1. světovou válkou, se provozovatelem linkových autobusů opět stala poštovní správa, ale na rozdíl od předválečného Rakouska-Uherska již řízená nově založeným ministerstvem pošt a telegrafů v Praze. Kniha ve čtyřiceti kapitolách podrobně popisuje počáteční slibný rozvoj státní autobusové dopravy i období její stagnace v polovině dvacátých let, kdy přestávala být konkurenceschopná vůči soukromým autodopravcům. Na sklonku téže dekády se však poštovní autobusy díky rozsáhlým investicím do vozidel a jejich technického zázemí opět staly moderním dopravním prostředkem, každodenně využívaným nejširšími vrstvami obyvatelstva.
    Třetí díl encyklopedie je věnován trojici domácích výrobců – největší firmě Praga a menším výrobcům Walter a Wikov. Dva jmenovaní měli široký výrobní sortiment, takže těžiště produkce nespočívalo ve velkých sériích autobusů či trolejbusů, ale v oblasti leteckých motorů u Waltera a v komoditách zemědělských strojů u prostějovského Wikova. Výpravně připravený dokument o historii techniky bude majiteli stálým zdrojem informací.


Dějiny státní autobusové dopravy v Československu. 2. díl Poštovní autobusy 1919-1932

    Další novinkou pražského nakladatelství Corona je publikace, na kterou již delší dobu čekají fandové, historici a všichni majitelé předchozích tří dílů encyklopedie, zabývající se historií motorismu a hromadné dopravy. Celý obsah čtvrtého dílu věnoval autor zahraničním typům autobusů a trolejbusů, které byly na území naší republiky vyráběny, částečně v licenci, nebo jako karosářské individuální stavby. V celé řadě případů se jednalo o trofejní vozidla, nebo to byla vozidla dodaná spojenci v rámci pováleční spolupráce. Poutavý obsah přivede čtenáře až k roku 1989, který je pomyslným milníkem ve vývoji autobusové a trolejbusové dopravy v bývalém Československu.
    V edici Carosserie SODOMKA připravil autor s kolektivem další lahůdku z historie individuálních staveb karoserií na podvozcích osobních automobilů a stavby užitkových vozidel – autobusů, mobilních kuchyní, zdravotních ambulanci, chladicích vozů a dalších dnes již mnohdy kuriózních nástaveb pro specifická určení. Množství původních fotografií doplňují výpisy z obchodních knih se jménem zákazníka s daty převzetí a dokončení zakázky. Vedle českého jazyka je text také v angličtině. Pro kompletaci ucelené řady je třeba zavčas kupovat – to je poučení, protože díly ze začátků obsáhlé obrazové edice již jsou vyprodány.

Copyright © Dossani milenium group 2000 - 2019
cache: 0000:00:00